اخبار و بلاگ

انواع پد عینگ

انواع پد عینک – بهترین مدل کدام است؟

هر کسی که عینک می‌زند، می‌داند که انواع پد عینک چقدر مهم هستند. پد عینک در واقع دو قطعه کوچک هستند که بینی شما را از لبه فریم جدا می‌کنند. با این حال، زمانی که به درستی نصب و تنظیم نشده باشند، می‌توانند ناراحت کننده و آسیب رسان باشند.

اگر از فرورفتگی بینی، درد و ناراحتی ناشی از عینک خود اذیت می‌شوید، باید نوع مناسب پد عینک را برای خود بیابید و روی عینک خود نصب کنید. ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار قصد داریم انواع پد عینک را به شما معرفی کنیم و این پدهای عینک را از نظر راحتی و کارایی با هم مقایسه کنیم.

کارایی پد عینک چیست؟

قبل از پرداختن به معرفی و مقایسه انواع پد عینک ابتدا بهتر است در مورد اهمیت و کارایی این قطعه در عینک بدانیم. پدهای عینک یکی از ضروری ترین قسمت‌های عینک شماست. آن‌ها دو تکیه گاه کوچک هستند که در نزدیکی پل بینی وصل شدهاند و به نگه داشتن عینک در جای مناسب کمک می‌کنند.

پد عینک همچنین از لغزش فریم‌ها از روی صورت شما جلوگیری می‌کند و به ویژه در صورت داشتن پل بینی کم، مفید است. علاوه بر این، آن‌ها راحتی و تناسب خوبی را فراهم می‌کنند تا بتوانید در هر زمان راحت از عینک خود استفاده کنید.

انواع پد عینک از نظر قابلیت عمومی

پدهای عینک دو نوع هستند: ۱- پدهای عینک ثابت ۲- پدهای عینک قابل تنظیم.

همانطور که از نام آن پیداست، پد عینک ثابت، پدهای عینکی هستند که قابل جابجایی نیستند و معمولا در فریم‌های فلزی استفاده می‌شوند. همچنین می‌توانید آن‌ها را روی عینک‌های صفحه‌ای با درجه بالا، که عینک‌هایی از فلز بسیار قوی و مستحکم هستند، پیدا کنید.

از سوی دیگر پدهای عینک قابل تنظیم از نوع چسب‌های غیر فلزی هستند. آنها با جوش دادن لبه‌های عینک شما در جای خود ثابت می‌شوند.

علاوه بر این دو نوع از انواع پد عینک، پدهای عینک ویژگی‌های تعیین کننده دیگری نیز دارند. در زیر لیستی از مواردی آمده است که باید در هنگام انتخاب پد عینک در نظر گرفته شوند.

  • نحوه نصب
  • اندازه
    مواد تشکیل دهنده
  • شکل ظاهری

انواع پد عینک از نظر ویژگی‌ها

حالا به بخش اصلی این مقاله رسیدیم؛ در ادامه به طور کامل انواع پد عینک را بررسی خواهیم کرد.

۱- پد عینک پیچ در پیچ

همانطور که از نامش می‌توان حدس زد، این پد عینک با پیچ روی عینک شما نصب می‌شود. در حالی که عملکرد و کارایی این مدل پد عینک مشکلی ندارد، اما نقطه ضعف اصلی آن از تولید کنندگان ناشی می‌شود. در مواردی که می‌خواهید پد عینک خود را تعویض کنید، باید به خاطر داشته باشید که برخی از سازندگان پیچ های جدیدی ارائه نمی‌دهند. به این ترتیب، مطمئن شوید که پیچ های اصلی را همیشه همراه خود داشته باشید.

پد عینک پیچ در پیچ

پد عینک پیچ در پیچ

۲- پد عینک قطعه‌ای

در مقایسه با پدهای عینک پیچ در پیچ، این نوع از انواع پد عینک از پیچ استفاده نمی‌کند. در عوض، آن‌ها با یک قطعه فلزی مستطیلی شکل به فریم عینک شما متصل می‌شوند. قرار دادن آن‌ها بسیار آسان است و در صورت فرسودگی می‌توانید به راحتی آن‌ها را تعویض کنید.

با این حال، از آنجایی که اتصال آن‌ها آسان است، مواقعی وجود دارد که اگر به اندازه کافی ایمن وصل نشوند ممکن است بیوفتند.

۳- پد عینک کشویی

پدهای عینک کشویی دارای یک برآمدگی گرد در پشت خود هستند. این برآمدگی‌ها برای نصب پدهای عینک استفاده می‌شوند و همچنین دارای لبه‌ای در قسمت بیرونی خود هستند که اجازه می‌دهد پدهای عینک در فریم شما جا بیفتد.

در مقایسه با نوع قطعه‌ای پد عینک، این پدها ایمن‌تر هستند و به خوبی روی عینک کیپ می‌شوند و هرگز نمی‌افتند. اما از طرفی دیگر، نصب پد عینک قطعه‌ای راحت‌تر از پدهای کشویی است.

پد عینک کشویی

پد عینک کشویی

۴- پد عینک گیره‌ای

یکی دیگر از انواع پد عینک، مدل گیره‌ای است. پدهای عینک گیره‌ای که به نام چین دار نیز شناخته می‌شوند دارای دو شاخک با یک گیره فلزی در پشت هستند. آن‌ها معمولاً از سیلیکون نرم یا pvc نرم ساخته می‌شوند که بعداً با جزئیات بیشتر توضیح خواهیم داد. هر گیره در اطراف پد فلزی متصل به پایه پد عینک خمیده است، که سپس محکم به هر طرف بینی فریم عینک شما متصل می‌شود.

۵- پد عینک چسبنده

پدهای عینک چسبنده برای کسانی که فریم‌های پلاستیکی دارند عالی است. آنها با چسب‌های ۳M در جای خود چسبیده و بسیار مستحکم هستند. مواد سیلیکونی مورد استفاده برای پدهای چسبنده بینی آن‌ها را فوق العاده راحت می‌کند و در جلوگیری از لیز خوردن آن‌ها از روی صورت شما عالی است.

بطور کلی در بین انواع پد بینی یکی از راحت‌ترین پدها در استفاده که برای شما آسودگی و راحتی را فراهم می‌کند، همین پدهای چسبنده هستند.

نحوه انتخاب سایز پد عینک

هنگام انتخاب سایز، راحتی نکته کلیدی است که باید در نظر داشته باشید. در نظر داشته باشید سایر پدهای عینک بر اساس طول پد مشخص می‌شود و واحد اندازه‌گیری آن‌ها میلی‌متر است.

این یعنی آن‌ها نباید خیلی سفت باشند که درد ایجاد کنند و باعث فرورفتگی بینی شوند. با این اوصاف، آن‌ها همچنین نباید به حدی شل باشند که احساس کنید به سادگی خواهند افتاد. برای این کار، باید به اندازه گیری پل بینی خود توجه کنید.

انواع شکل پد عینک

پدهای عینک در اشکال مختلف برای فریم‌های فلزی و پلاستیکی موجود هستند. اگر شما روی استایل و مد خود حساس هستید و به کوچک‌ترین جزئیات هم توجه می‌کنید؛ این اشکال مختلف در پد عینک برای شما ساخته شده‌اند.

در زیر لیستی از برخی از اشکال آن‌ها آمده است:

  • شکل حرف D
  • بیضی شکل
  • گرد
  • طرح قطره اشک

و البته خیلی طرح‌های دیگر که در اینجا ذکر نکردیم.

انواع شکل پد عینک

در آخر

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار درباره پدهای عینک و کارایی آن‌ها + اهمیت آن‌ها در فراهم کردن راحتی و عدم ایجاد حس خستگی از عینک صحبت کردیم. همچنین انواع پد عینک را از نظر کارایی و ویژگی‌ها بررسی کردیم و بهترین انواع را به شما معرفی کردیم.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در صورتی که نظر و یا سوالی داشتید، می‌توانید از طریق فرم دیدگاه ها که در پایین همین مقاله موجود است، سوال و یا نظر خود را مطرح فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.