اخبار و بلاگ

آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟

آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟ – دلایل علمی آن

با آمدن فصل تابستان و تابش مستقیم خورشید به چشمان، عینک آفتابی به یکی از مهم‌ترین وسایل روزمره تبدیل می‌شود. گرچه از عینک آفتابی علاوه بر فصل تابستان باید در تمامی فصول سال استفاد شود. از طرفی دیگر یکی از تکراری‌ترین سوالاتی که از ما می‌پرسید این است که آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار به طور کامل به این موضوع پرداخته‌ایم. در ادامه همراه ما باشید.

آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟

دهه اول زندگی هر شخص (دوران کودکی) مهم‌ترین دوره زندگی است. به همین دلیل هم در این دهه اول، انواع آزمایش‌های پزشکی و واکسیناسیون کودک انجام می‌شود. این مسئله در مورد مراقبت از چشمان کودکان نیز صدق می‌کند.

استفاده کودکان از عینک آفتابی

استفاده کودکان از عینک آفتابی

بنابراین در پاسخ به سوال «آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟» باید بگوییم بله. کودکان هم باید از عینک آفتابی استفاده کنند. چرا که عینک آفتابی کودکانه یک وسیله کلیدی برای والدینی است که می‌خواهند از چشمان کودک خود در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت کنند. به خصوص برای والدینی که دوست دارند کودکشان بهترین لذت و تفریح را در فضای بیرون از منزل تجربه کند. بنابراین استفاده از عینک آفتابی چه برای نوزادان، کودکان نوپا یا نوجوانان ضروری است.

چرا کودکان به عینک آفتابی نیاز دارند؟

چشمان کودکان نسبت به بزرگسالان در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش آسیب پذیرتر است. همین امر محافظت از چشمان آن‌ها را در برابر اشعه‌های مضر خورشید ضروری می‌کند. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، تا ۸۰ درصد از زندگی یک فرد در معرض اشعه ماوراء بنفش قبل از ۱۸ سالگی رخ می‌دهد. این مسئله باعث ایجاد مشکلاتی در کوتاه مدت و بلند مدت برای کودک می‌شود. از جمله این مشکلات می‌توان به جمله آب مروارید، تباهی لکه زرد و ضعف چشمان در جوانی اشاره کرد.

بر اساس مطالعات و تحقیقات، کودکانی که زمان بیشتری را در خارج از منزل بدون محافظت مناسب از چشم می ‌ذرانند نسبت به کودکانی که به طور منظم از عینک آفتابی استفاده می‌کنند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به نزدیک بینی (نزدیک بینی) قرار دارند. حتما تا به اینجا از پاسخ سوال «آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟» و اهمیت عینک آفتابی کودکان مطلع شدید.

چرا کودکان به عینک آفتابی نیاز دارند؟

چرا کودکان به عینک آفتابی نیاز دارند؟

عینک آفتابی دوره‌های سنی کودکان

در ادامه استفاده از عینک آفتابی برای کودکان را در سنین مختلف و دوره‌های مختلفی کودکی بیان کرده‌ایم.

  • عینک آفتابی نوزاد

نوزادان در این دوره سنی، به مراتب بیشتر از چشم بزرگسالان یا کودکان بزرگتر در معرض آسیب اشعه ماوراء بنفش هستند. بنابراین نوزادان به عینک آفتابی برای کمک به محافظت از چشم‌های حساس و هنوز در حال رشد خود نیاز دارند. عدسی چشم عینک آفتابی نوزاد به طور قابل توجهی شفاف‌تر از عدسی عینک آفتابی بزرگسالان است. به این معنی که اشعه ماوراء بنفش بیشتری می‌تواند مستقیماً به شبکیه نوزاد نفوذ کند.

هنگام خرید عینک آفتابی نوزاد، ضروری است به دنبال عینک‌هایی باشید که به طور خاص برای صورت‌های کوچک نوزاد طراحی شده و همچنین ۱۰۰٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهند. زمان خرید عینک آفتابی برای نوزاد، به کارایی دقت کنید وفریب شکل و ظاهر جذاب عینک‌ها را نخورید.

عینک آفتابی نوزاد

عینک آفتابی نوزاد

  • عینک آفتابی کودکان نوپا

در ادامه پاسخ به آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟ به دوره سنی کودکان نوپا می‌رسیم. کودکان نوپا نیز مانند نوزادان و بزرگسالان به عینک آفتابی برای محافظت از چشم‌های در حال رشد خود در برابر اشعه مضر خورشید نیاز دارند. در این دوره سنی، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند خطر ابتلا به آب مروارید و سایر مشکلات چشمی را در آینده افزایش دهد.

عینک‌های آفتابی کودکان با مواد انعطاف پذیر و بادوام ساخته می‌شوند. یعنی نیازی به نگرانی درباره شکستن عینک در هنگام بازی و آسیب به کودک خود نیست. به دنبال عینک آفتابی باشید که برای صورت‌های کوچکتر طراحی شده است.

استفاده از عینک آفتابی برای کودک در این سنین می‌تواند باعث ایجاد عادت مثبت شود. یعنی کودک در بزرگسالی خود نیز به استفاده از عینک آفتابی وابسته می‌شود. و این بسیار عالی است!

عینک آفتابی کودکان نوپا

عینک آفتابی کودکان نوپا

بهترین عینک آفتابی کودک

تا به اینجا به طور کامل درباره سوال «آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟» صحبت کردیم. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی را که بهترین عینک افتابی کودک باید داشته باشد؛ آورده‌ایم.

۱- لنز مستحکم و محافظ در برابر UVA و UVB

هنگام خرید عینک آفتابی کودک، به دنبال عینک‌هایی باشید که ۱۰۰% محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را ارائه می‌دهند. این بدان معناست که لنزها هر دو تابش UVA و UVB را که دو نوع اشعه ماوراء بنفش هستند و برای چشم مضر هستند، مسدود می‌کنند.

علاوه بر محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش، توجه به کیفیت لنزها نیز مهم است. به دنبال عدسی‌هایی باشید که از مواد باکیفیت ساخته شده‌اند. عدسی‌هایی که ضد خش و نشکن هستند، زیرا این ویژگی‌ها می‌تواند به جلوگیری از آسیب کمک کند و باعث دوام بیشتر عینک آفتابی شود.

با انتخاب عینک آفتابی با لنزهای باکیفیت و مستحکم و ۱۰۰٪ محافظ در برابر اشعه ماوراء بنفش، می‌توانید به محافظت از چشمان کودک خود کمک کنید. همچنین در حالی که او از فعالیت‌های بیرون از خانه لذت می‌برد و در زیر نور خورشید سرگرم می‌شود، از چشمان کودک خود محافظت کنید!

۲- ماندگاری بالا

وقتی صحبت از بهترین عینک آفتابی کودک می‌شود، ماندگاری جزو مهم‌ترین فاکتورها است. چرا که کودکان ممکن است نسبت به وسایل خود کاملاً خشن باشند، بنابراین باید مطمئن شوید که عینک آفتابی انتخابی شما می‌تواند در برابر سایش و شکستگی مقاومت کند.

از این رو به دنبال فریم و عدسی‌های ساخته از مواد بادوام مانند پلی آمید و پلی کربنات باشید. این مواد سبک وزن و در عین حال سخت هستند و برای عینک آفتابی کودکان عالی هستند. اگر با پاسخ ما به سوال آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟ قانع شدید که عینک آفتابی برای کودک خود تهیه کنید، حتما به این نکات توجه کنید.

علاوه بر این، لنزهای مقاوم در برابر خط و خش را در نظر بگیرید که می‌توانند در حین بازی در برابر افتادن یا خراش‌های تصادفی مقاومت کنند. زمانی که عینک آفتابی کودک با ماندگاری بالا بخرید، دیگر نگران تعویض مداوم آن نخواهید بود.

راحتی عینک آفتابی کودک

راحتی عینک آفتابی کودک

۳- راحتی عینک آفتابی کودک

یکی دیگر از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین عینک آفتابی کودک، فراهم کردن راحتی در هنگام استفاده از عینک برای کودک است. عینک آفتابی ناخوشایند یا نامناسب می‌تواند باعث ایجاد آسیب و ناراحتی کودک شود. این مورد باعث می‌شود استفاده مداوم از عینک آفتابی برای کودک شما سخت شود. در ادامه نیز کودک شما دیگر هرگز از عینک آفتابی استفاده نمی‌کند.

بنابراین به دنبال فریم‌های سبک وزن با پدهای بینی نرم باشید که روی پوست ساییده نشوند. تسمه‌های قابل تنظیم نیز می‌توانند تناسب ایمن و راحت‌تری ایجاد کنند. علاوه بر این، حتماً لنزهایی را انتخاب کنید که اندازه و شکل مناسبی برای صورت کودک شما دارند.

۴- ظاهر و استایل عینک آفتابی کودک

در حالی که عملکرد و کارایی عینک آفتابی کودک از استایل و ظاهر آن مهم‌تر است؛ اما نمی‌توان استایل عینک را نادیده گرفت. با رنگ‌ها، شکل‌ها و طرح‌های مختلف موجود در بازار، به راحتی می‌توان عینکی را پیدا کرد که مناسب استایل فرزندتان باشد. برخی از سبک‌های محبوب برای عینک‌های آفتابی کودکان عبارتند از: فریم‌های اسپورت، فریم‌های کلاسیک مسافرتی برای ظاهری جاودانه، و فریم‌های رنگارنگ سرگرم‌کننده.

هنگام انتخاب عینک آفتابی برای فرزندتان، او را در فرآیند تصمیم‌گیری مشارکت دهید و اجازه دهید مدلی را که دوست دارد انتخاب کند. این اطمینان حاصل می‌کند که بیشتر ای عینک را می‌پوشد و کمتر احتمال دارد آنها را از دست بدهند یا آسیب ببینند. این هم از آخری نکته در انتخاب بهترین عینک آفتابی کودکان و سوال «آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟».

جمع‌بندی

یکی از سوالاتی که هر ساله با آمدن فصل تابستان از ما می‌پرسید، این است که آیا کودکان هم باید عینک آفتابی استفاده کنند؟ همانطور که در ابتدای این مقال هم گفتیم، مراقبت از چشمان کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین استفاده از عینک آفتابی برای کودکان واجب است. همچنین در این مقاله از فروشگاه عینک انصار، مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب بهترین عینک آفتابی کودک را گفتیم.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. لطفا نظرات و سوالات خود را از طریق باکس دیدگاه‌ها که در انتهای همین مقاله موجود است، بنویسید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان به سوالات شما عزیزان پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.