اخبار و بلاگ

ترفندهای از بین بردن خط و خش عینک

ترفندهای ساده برای از بین بردن خط و خش عینک – واضح‌تر ببین!

خط و خش روی عدسی عینک یکی از دغدغه‌های همیشگی افراد عینکی است. هر چقدر هم که مراقب عینک خود باشید، باز ممکن است در شرایطی قرار بگیرید که عدسی عینکتان با خط و خش روبرو شود. بنابراین دانستن روش‌های از بین بردن خط و خش عینک برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار، راهنمای کاملی  را در خصوص از بین بردن خط و خش عینک برای شما آورده‌ایم.

شما عینک را برای بینایی و دید بهتر خود می‌خرید. اما حالا با خط و خش روی عدسی عینک، نه تنها بهتر نمی‌بینید، بلکه موجب اختلال در دید شما شده است. اگر شما هم این مشکلات را دارید، نگران نباشید، راه حل این مشکل، یعنی نحوه از بین بردن خط و خش عینک در ادامه آمده است.

از بین بردن خط و خش عینک

و اما بی اضافه گویی و مستقیم قصد داریم به بحث اصلیمان یعنی روش‌های اصولی برای از بین بردن خط و خش عینک، صحبت کنیم. از بین بردن خراش روی عینک ممکن است کاری غیرممکن به نظر برسد، اما هنوز امیدی برای آن جفت عدسی قدیمی وجود دارد. فروشگاه عینک انصار، راه‌حل‌های بسیار مفید و مفیدی دارد که می‌توانید از آن‌ها برای از بین بردن آسان خط و خش عینک استفاده کنید. فقط کافیست این روش‌ها را دنبال کنید:

۱- استفاده از خمیر دندان

اگر یادتان باشد، قدیم هم زمانی که می‌خواستیم خط و خش CD های خود را از بین ببریم، دست به دامن خمیر دندان می‌شدیم. این روش برای از بین بردن خط و خش عینک نیز سازگار است. نگران نباشید، دیگر نیازی نیست که خمیر دندان گران قیمت و تخصصی بخرید. تنها چیزی که نیاز دارید یک خمیر دندان غیر ساینده و بدون ژل بعلاوه یک تکه پنبه یا پارچه نخی نرم بدون پرز است.

استفاده از خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان

نحوه استفاده:

  1. یک خمیر دندان بردارید و آن را روی ناحیه خراشیده عدسی عینک بزنید.
  2. شروع به مالیدن خمیر دندان روی عدس عینک کنید. از حرکات دایره‌ای ملایم با پنبه یا پارچه استفاده کنید.
  3. چند ثانیه ادامه دهید و بلافاصله متوجه تفاوت خواهید شد.
  4. در آخرین قدم هم، به سادگی عینک خود را با آب سرد بشویید و با یک پارچه تمیز یا حوله غیر ساینده خشک کنید.

این روش اقتصادی‌ترین و کارآمدترین روش برای از بین بردن خط و خش عینک بدون ابزار یا راه حل خاصی است.

۲- جوش شیرین برای خط و خش عینک

به دنبال راه حل ارزان دیگری برای پاک کردن خراشیدگی هستید؟ خب، جوش شیرین بهترین گزینه شماست. جوش شیرین نیز مانند خمیر دندان یکی از روش‌های خوب برای پاک کردن خراش‌های کوچک روی عینک است.

راه حل جوش شیرین برای از بین بردن خط و خش عینک بسیار ساده است. جوش شیرین که در تمامی آشپزخانه‌ها یافت می‌شود.

جوش شیرین برای از بین بردن خط و خش عینک

جوش شیرین برای از بین بردن خط و خش عینک

نحوه استفاده:

  1. می‌توانید حدود یک قاشق جوش شیرین را بردارید و آن را با نصف قاشق آب مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید.
  2. این خمیر را به خراش روی سطح عدسی بمالید و با یک تکه پنبه یا پارچه نخی نرم، ناحیه را با حرکات دایره‌ای صاف به مدت ۳۰ ثانیه بمالید.
  3. در آخر نیز با آب سرد خمیر را بشویید و عدسی عینکتان را با حوله نرم و بدون پرز خشک کنید.

۳- کرم ضد خش شیشه

کرم ضد خش شیشه تا حد زیادی موثرترین روش برای رفع خط و خش روی شیشه‌های عدسی پلاستیکی است، اما می‌تواند کمی گران‌تر از روش‌های قبلی باشد.

اکثر کرم‌های ضد خش شیشه‌ای که به آسانی در دسترس هستند، حاوی اسید هیدروفلوئوریک هستند. اسید هیدروفلوئوریک عنصر کلیدی برای از بین بردن خط و خش عینک پلاستیکی است.

کرم ضد خش شیشه

کرم ضد خش شیشه

نحوه استفاده:

  1. یک پوشش ضخیم از کرم ضد خش شیشه را روی سطوح عدسی بمالید و بگذارید کرم حدود ۵ دقیقه بماند (آن را مالش ندهید).
  2. کرم را با آب سرد بشویید و با یک پارچه نخی یا حوله تمیز خشک کنید.

⚠نکته ۱: اگر کرم بیش از ۵ دقیقه روی لنز باقی بماند، می تواند برای همیشه به لنز آسیب برساند.

⚠نکته ۲: شایان ذکر است که اگر عدسی عینک شما شیشه‌ای هستند، باید از کرم ضد خش شیشه خودداری کرد.

۴- واکس تمیز کننده خودرو

یکی دیگر از گزینه‌های خوب برای ترمیم خط و خش روی شیشه و عدسی‌های پلاستیکی، واکس تمیزکننده خودرو است. این روش با انجام آزمایشات عملی اثبات شده است. شما می‌توانید برای عدسی‌ای پلاستیکی خود از واکس تمیز کننده خودرو برای از بین بردن خط و خش عینک، استفاده کنید.

نحوه استفاده:

واکس خودرو را روی قسمت خراشیده عدسی بمالید و از یک تکه پنبه یا پارچه نخی نرم برای مالش آن استفاده کنید.

  1. مالیدن را ادامه دهید تا خراش روی شیشه ترمیم شود.
  2. واکس تمیز کننده خودرو، خراش‌ها را پٌر کرده و به راحتی آن‌ها را از بین می‌برد.

۵- جادوی مایع ظرفشویی

ما از دوران کودکی خاطرات زیادی با مایع ظرفشویی و سی دی های خود داشتیم. زمانی که سی دی ما کار نمی‌کرد، آن را با مایغ ظرفشویی می‌شستیم و دوباره داخل دستگاه می‌گذاشتیم. سپس به طرز اعجاب آوری سی دی به بهترین شکل کار می‌کرد. این است مزیت و قدرت مایع ظرفشویی برای از بین بردن خط و خش سی دی یا هر چیز دیگری. اما در اینجا ما می‌خواهیم روش از بین بردن خط و خش عینک را بدانیم نه سی دی!

خوشبختانه خبر خوب این است که از روش قدیمی دوران کودکی با استفاده از مایع ظرفشویی می‌توانید استفاده کنید. اما توجه کنید که این روش برای خط و خش‌های ملایم و نرم است. به یاد بیارید که در بعضی مواقع، زمانی که خط و خش سی دی زیاد بود؛ دیگر مایع ظرفشویی کافی نبود. این امر در مورد عینک نیز صادق است. استفاده از مایع ظرفشویی برای از بین بردن خط و خش عینک با خط و خش‌های عمیق و سرسخت جوابگو نیست.

مایع ظرفشویی برای از بین بردن خط و خش عینک

مایع ظرفشویی برای از بین بردن خط و خش عینک

نحوه استفاده:

  • چند قطره مایع ظرفشویی ملایم را با آب گرم مخلوط کنید.
  • یک پارچه میکروفیبر را به محلولی که ساختید، آغشته کنید.
  • پارچه را کاملاً فشار دهید تا آب اضافی خارج شود.
  • حالا به آرامی لنزها را با فشار کم تمیز کنید.
  • عینک را زیر آب بگیرید تا مایع باقی مانده روی لنزها از بین برود.
  • در آخر یک پارچه میکروفیبر جدید بردارید و عینک را خشک کنید.

۶- محلول سرکه (احتیاط!)

این روش برای برخی از لنزها می‌تواند خطرناک باشد. ابتدا روی یک ناحیه کوچک و نامحسوس از لنز خود تست کنید. اگر اثر منفی نداشت، می‌توانید با خیال راحت استفاده کنید. اما خب ما در بالا ۵ تا از بهترین ترفندهای از بین بردن خط و خش عینک را آوردیم. بنابراین ابتدا به سراغ روش‌های بالا بروید و بعد از امتحان کردن تمامی روش‌های بالا، به سراغ این روش بیایید. چرا که ریسک دارد و ممکن است لنز شما را کاملا خراب کند.

❌همچنین توجه کنید که هرگز برای لنزهای ضد انعکاس یا آینه‌ای، از محلول سرکه استفاده نکنید.

محلول سرکه برای رفع خط و خش عینک

محلول سرکه برای رفع خط و خش عینک

نحوه استفاده:

سرکه سفید را با مقدار مساوی آب رقیق کنید. یک پارچه میکروفیبر را به محلول آغشته کنید. پارچه را فشار دهید تا محلول اضافی از آن خالی شود. حالا پارچه را روی لنز به صورت حرکت دایره‌ای مالش دهید. در ادامه عینک را زیر آب بگیرید تا محلول باقیمانده روی عینک، از بین برود. در آخرین مرحله نیز یک پارچه میکروفیبر جدید و تمیز بردارید و عینک خود را به خوبی خشک کنید.

خط و خش عمیق و سرسخت

به یاد داشته باشید، این روش‌ها همگی رفع موقتی و سریع هستند که ممکن است روی بیشتر عینک‌ها موثر باشند. اما این به این معنی نیست که روی تمامی عینک‌ها موثر باشد. چرا که در بعضی مواقع خط و خش روی عینک بسیار عمیق‌تر از یک خراش کوچک است.

اگر خط و خش‌ها به خصوص عمیق یا سرسخت باشند، بعید است که این ترفندها موثر باشند. این روش‌ها همچنین می‌توانند خطرآفرین باشند. به‌ویژه اگر با احتیاط از آن‌ها استفاده نکنید، ممکن است در نهایت آسیب بیشتری در این فرآیند ایجاد کنید. بنابراین فقط در صورتی که خراش‌های کوچکی روی عینکتان ایجاد شده بودند از روش‌های بالا استفاده کنید. در غیر اینصورت در ادامه ما روش‌های دیگری را برای از بین خط و خش عینک آورده‌ایم.

خط و خش عمیق و سرسخت

خط و خش عمیق و سرسخت

راه حل خط و خش عمیق عینک

اگر هیچ یک از روش‌های رفع خط و خش عینک شما کار نمی‌کند، همیشه می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را برای افزایش طول عمر عینک خود انتخاب کنید:

۱) کیت تمیز کنند و نگهداری عینک

در مواردی خط و خش عینک به قدری زیاد و سرسخت است که دیگر روش‌های سنتی و خانگی کافی نیستند. اما خب نگران نباشید! برای خط و خش‌های عمیق و سرسخت نیز راه حلی وجود دارد. نام این راه حل، کیت تمیزکننده عینک است. کیت تمیز کننده و نگهداری عدسی عینک یکی از راه‌های مهم برای رفع خط و خش عینک شماست. مهم نیست که لنز شیشه‌ای دارید یا پلاستیکی، کیت تعمیر و نگهداری عینک می‌تواند به از بین بردن ایمن خراش روی عینک طبی و همچنین عینک آفتابی کمک کند. اما خب مگر این کیت چه چیزی دارد که به از بین بردن خط و خش عینک کمک می‌کند؟ برای پاسخ به این سوال بیاید محتویات این کیت تمیزکننده را با هم بررسی کنیم:

  • یک پیچ گوشتی ساعتی کوچک
  • یک عدد اسپری عدسی ۲۵ میلی لیتر
  • ۱۰ عدد دستمال مرطوب زایس Zeiss
  • ۳ عدد پارچه تمیز کننده میکرو فیبر بزرگ
کیت تمیز کنند و نگهداری عینک

کیت تمیز کنند و نگهداری عینک

۲) تعویض عدسی عینک

اگر همه روش‌ها را امتحان کردید و همچنان خط و خش روی عینک باقی ماند، باید دست به آخرین سلاح خود بکشید. در آخرین روش، شما پس از انجام دادن تمامی روش‌های از بین بردن خط و خش عینک، باید اقدام به تعویض عدسی‌های عینک خود کنید. البته این برای زمانی‌ست که عاشق فریم عینک خود هستید و دوست ندارید آن را از دست بدهید. در غیر اینصورت پیشنهاد ما این است که به طور کلی عینک خود را ترک کنید و اقدام به خرید عینک جدید و جایگزین بر اساس مد روز بخرید. شما می‌توانید در صفحه خرید عینک طبی مردانهخرید عینک طبی زنانه جدیدترین فریم‌های مد روز را ببینید.

شما با خرید عینک طبی مردانه و خرید عینک طبی زنانه از فروشگاه عینک انصار، می‌توانید از خدمات تعویض عدسی عینک و انواع تعمیرات عینک برخوردار شوید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با متخصصین ما، با شماره ۰۹۱۲۴۵۹۶۶۲۷ در واتس اپ با و یا از طریق چت آنلاین سایت، با ما در ارتباط باشید.

تعویض عدسی عینک

تعویض عدسی عینک

پیشگیری از خط و خش عینک

اما هانطور که همیشه می‌گویند: پیشگیری مهم‌تر از درمان است! این امر در مورد خط و خش عینک نیز صادق است. شما اصلا نباید اجازه دهید عینکتان به مرحله خط و خش برسد. با نگهداری و استفاده درست از عینک خود، می‌توانید تا سال‌ها از آن به بهترین شکل استفاده کنید. بدون ذره‌ای خط و خش! ما روش‌های زیر را برای پیشگیری از خط و خش عینک پیشنهاد می‌دهیم:

  • برای محافظت از عینک آفتابی خود، حتما یک جعبه عینک بخرید و آن را در زمان‌هایی که استفاده نمی‌کنید، داخل جعبه بگذارید.
  • همیشه از پارچه های میکروفیبر برای تمیز کردن استفاده کنید و از استفاده از دستمال کاغذی خودداری کنید.
  • عینک آفتابی خود را در جای خشک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنید.

در آخر

از بین بردن خط و خش عینک همیشه به عنوان دغدغه‌ای برای دارندگان عینک طبی و آفتابی است. عینک برای تصحیح دید در شرایط مختلف به شما کمک می‌کند. حالا تصور کنید وسیله‌ای که شما را در راستای دید بهتر کمک می‌کند، پر از خط و خش باشد و خودش به عنوان مانعی برای دید واضح باشد. عجیبه! بنابراین تمیز کردن عینک و رفع خط و خش و خراش‌های آن را باید جدی بگیرید. البته ترفندهای ساده برای از بین بردن خط و خش عینک بسیار هستند.

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار به معرفی بهترین، ساده‌ترین و در عین حال سریع‌ترین روش‌ها برای از بین بردن خط و خش عینک پرداختیم. شما با انجام این روش‌‎ها می‌توانید با کم‌ترین هزینه خط و خش و خراش‌های کوچک روی عدسی عینکتان را به طور کامل از بین ببرید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.