اخبار و بلاگ

از چه سنی میتوان لنز گذاشت؟

از چه سنی میتوان لنز گذاشت؟ – سن استفاده از لنز طبی رنگی

در چند دهه اخیر شاهد تغییرات زیادی در علم پزشکی بودیم. یکی از این تغییرات که کمک زیادی به بشر کرد، تولید لنز چشم در کیفیت و شکل‌های مختلف بود. لنزها به دلیل راحتی در استفاده، از محبوبیت بالایی بین عموم برخوردارند. احتمالا شما هم کودکتان قصد جایگزین کردن لنز با عینک را دارد و سوالی که برای اکثر والدین پیش می‌آید این است که از چه سنی میتوان لنز گذاشت؟ پس اگر شما هم می‌خواهید سن استفاده از لنز طبی و رنگی را بدانید، در ادامه با ما همراه باشد.

از چه سنی میتوان لنز گذاشت؟

میخواهیم مستقیم سر بحث اصلیمان یعنی سن استفاده از لنز طبی و رنگی برویم. به طور کلی قاعده و قانون خاصی برای سن استفاده از لنز وجود ندارد. اما بعضی از پزشکان توصیه می‌کنند کودکان تا سن ۱۲ سال و نوجوانی از لنز چشم استفاده نکنند. پس اگر قانون خاصی برای اینکه از چه سنی میتوان لنز گذاشت وجود ندارد؛ چرا پزشکان سن استفاده از لنز طبی و رنگی را اینگونه می‌گویند؟

بهترین پاسخ برای این سوال یک کلمه است: مسئولیت‌پذیری. همانطور که در مطالب قبلی سایت فروشگاه عینک انصار نیز اشاره کردیم، لنزها با وجود تمام راحتی‌ها در استفاده نسبت به عینک، نیاز به مراقبت ویژه‌ای دارند. بنابراین استفاده از لنز چشم هیچ سن خاصی ندارد و همه افراد در همه سنین می‌توانند از لنز چشم استفاده کنند. اما …

مراقبت از لنز چشم

حالا که جواب سوال از چه سنی میتوان لنز گذاشت؟ را گرفتید، بیایید تا در ادامه بحثمان درباره مسئولیت پذیری و مراقبت‌های لازم از لنز گفت‌وگو کنیم. اگر این موارد رعایت شوند دیگر نیازی به نگرانی درباره سن استفاده از لنز طبی و رنگی را نخواهید داشت. مراقبت اولیه لنز شامل تمیز کردن، شستشو، ضدعفونی کردن و نگهداری با محلول مخصوص است. این محلول لنزها را تمیز، راحت و عاری از باکتری نگه می‌دارد. در ادامه چندتا از نکات مهم در مراقبت از لنز چشم را آورده‌ایم:

  • دست‌های خود را قبل از تمیز کردن یا گذاشتن لنز بشویید.
  • طبق دستور، لنزهای تماسی خود را تمیز و بشویید.
  • فقط از محصولات توصیه شده توسط ارائه دهنده مراقبت از چشم استفاده کنید.
  • هرگز لنزهای خود را در آب یا بزاق دهان قرار ندهید.
  • از لنزها بیشتر از زمان تجویز شده استفاده نکنید.
  • هرگز از لنزهای دیگران استفاده نکنید.
  • همیشه برای هر لنزی که استفاده می کنید نسخه‌ای داشته باشید.
  • هرگز لنزهای تماسی را در چشم قرمز قرار ندهید.
  • اگر چشم ها خارش، سوزش، قرمزی یا تحریک دارند، لنزهای تماسی را بردارید.
  • با لنزهای تماسی نخوابید مگر اینکه برای استفاده در طور شب تایید شده باشد.

بیشتر بخوانید: خوابیدن با لنز چشم

اگر کودک شما می‌تواند به خوبی تمامی موارد بالا را رعایت کند، آن موقع می‌توانید بدون در نظر گرفتن سن استفاده از لنز که پزشکان توصیه می‌کنند برای او لنز تهیه کنید.

سن استفاده از لنز طبی و رنگی

سن استفاده از لنز طبی و رنگی

مزایای لنز چشم

همانطور که در بالا هم گفته شد، لنزها در استفاده بسیار راحت‌تر از عینک طبی هستند.آن‌ها برای فعالیت‌های ورزشی مختلف، رانندگی و … عملکرد بهتر و راحت‌تری نسبت به عینک دارند. برخی از مزایای لنز چشم عبارتند از:

  • لنزها ظاهر طبیعی‌تری می‌بخشند، زیرا مستقیماً روی چشم‌ها قرار می‌گیرند.
  • لنزها مانع دید نمی‌شوند و چیزی را در دید منعکس نمی‌کنند.
  • مانند عینک محدودیت در سن استفاده از لنز طبی و رنگی وجود ندارد.
  • همچنین یک میدان کامل از دید متمرکز را فراهم می‌کنند که برای رانندگان و بازیکنان ورزشی حیاتی است.
  • لنزها سبک هستند و در صورت استفاده و مراقبت مناسب باعث ایجاد ناراحتی نمی‌شوند.
  • حتی زمانی که از ماسک طبی استفاده می‌کنید مه (بخار) نمی‌گیرند.

این‌ها بعضی از مزایای لنز هستند که باعث می‌شود کودکان به فکر استفاده از لنز طبی بیوفتند و والدین سوال از چه سنی میتوان لنر گذاشت؟ برایشان پیش می‌آید. اگر می‌خواهید بیشتر در مورد مزایای لنز بدانید و با عینک طبی مقایسه کنید روی لینک زیر کلیک کنید و مقاله ما را در این باره بخوانید.

مزایای لنز چشم

مزایای لنز چشم

استفاده از لنز به جای عینک طبی

سن استفاده از لنز طبی و رنگی

همانطور که در بالا هم در جواب به سوال از چه سنی میتوان لنز گذاشت؟ گفته شد؛ محدودیتی برای سن استفاده از لنز چشم وجود ندارد. اما نکاتی وجود دارند که والدین باید آن‌ها را با دقت بخوانند و رعایت کنند. این موارد کمک می‌کنند تا فرزندان به خوبی و بدون زیان از لنز استفاده کنند و عیوب انکساری چشمشان را به خوبی درمان کنند. این نکات عبارتند از:

۱- حتما با تجویز پزشک اقدام به خرید لنز رنگی و لنز طبی برای فرزندتان بکنید.

۲-  قبل از خرید لنز چشم به خوبی تمامی نکات نگهداری و مراقبت را به فرزندتان گوشزد کنید.

۳- نحوه استفاده از لنز و مراقبت از آن را توسط کودکتان بررسی کنید و هر نکته‌ای دیدید یادآوری کنید.

۴- از آنجایی که از زمان کودکی تا نوجوانی و جوانی فرزندتان دچار تغییرات زیادی می‌شود، باید مراجعات خود را به پزشک مرتب و بر أساس زمانبندی دقیق پزشک انجام دهید.

۵- به تاریخ انقضای لنزها دقت کنید و مرتب آن‌ها را تعویض کنید.

در آخر

برای اینکه کودک شما با خیال راحت از لنزهای تماسی استفاده کند، باید آماده مراقبت از آن‌ها باشد. شما بهتر از همه فرزندتان را می‌شناسید، بنابراین اگر فکر می‌کنید که برای انجام این کار آماده است، با چشم‌پزشک او در مورد تغییر لنزهای تماسی صحبت کنید.

اپتومتریست فرزندتان می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که آیا لنزها گزینه خوبی برای کودک شما هستند یا خیر. البته همانطور که گفته شد معمولا پزشکان در پاسخ به سوال از چه سنی میتوان لنز گذاشت؟ می‌گوین ۱۲ سال به بالا. اما همه چیز به شما و مسئولیت‌پذیری کودکتان بستگی دارد.

در صورتی که برای خرید لنز چشم برای کودکان و  سن استفاده از لنز طبی و رنگی سوال داشتید، می‌توانید از راه‌های ارتباطی ذکر شده در انتهای سایت با ما تماس بگیرید و سوالتان را بپرسید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان پاسخگوی سوالات شما هستند. همچنین می‌توانید سوالات خود را در فرم دیدگاه در پایین بنویسید و پاسخ سوال خود را از ما و افرادی که این مقاله را می‌خوانند دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.