اخبار و بلاگ

اصول انتخاب سایز عینک طبی

اصول انتخاب سایز عینک طبی – متناسب با چهره

بسیاری از افراد انتخاب سایز فریم عینک طبی هنگام خرید برایشان دغدغه است. چرا که اگر سایز عینک طبی با ابعاد صورت شما متناسب نباشد؛ جلوه بدی خواهد داشت. از این رو ما در این مطلب از عینک انصار قصد داریم اصول انتخاب سایز عینک طبی را به شما بگوییم. با ما همراه باشید…

بیشتر بخوانید: ست کردن عینک آفتابی با لباس

نحوه انتخاب سایز عینک طبی

از آنجایی که امروزه بیشتر خرید‌ها در بستر اینترنت شکل می‌گیرند؛ خرید اینترنتی عینک نیز رواج پیدا کرده است. این مسئله باعث شده که انتخاب سایز عینک دشوار شود. در ادامه ما چندتا از مهم‌ترین اصول انتخاب سایز عینک طبی را برای شما آورده‌ایم تا خرید خود را به صورت اصولی و بدون دغدغه انجام دهید.

قدم اول: انتخاب بر اساس اعداد عینک

در این روش شما می‌توانید با توجه به اعداد حک شده روی عینک طبی خودتان، اقدام به خرید عینک طبی جدید کنید. اگر دقت کنید در قسمت داخلی عینک (روی دسته عینک) اعدادی وجود دارند که این اعداد هر کدام بیانگر یک مسئله هستند. به زودی مقاله‌ای در این باره منتشر خواهیم کرد و لینک آن را در این بخش قرار می‌دهیم.

در این روش، اگر از سایز عینک قدیمی خود راضی هستند؛ می‌توانید بر اساس اعداد موجود بر روی دسته آن عینک، اقدام به خرید عینک طبی جدید کنید. یا فقط کافیست عینک قدیمی خود را نزد عینک‌فروش ببرید تا شما را راهنمایی کند.

قدم دوم: اندازه گیری عینک طبی

در ادامه قدم اول اصول انتخاب سایز عینک طبی اگر از سایز عینک قبلی خود راضی بودید اما اعداد حک شده روی دسته آن پاک شده‌اند یا از ابتدا وجود نداشتند؛ نگران نباشید. در اینجا فقط کافی‌ست یک متر را بردارید و عرض فریم عینک، عرض پل عینک و طول دسته عینک را اندازه‌گیری کنید و به فروشنده عینک طبی اطلاع دهید تا بر اساس آن مقادیر عینک متناسب با ابعاد صورت شما را به شما معرفی کنید.

قدم سوم: اندازه گیری صورت

در این قدم از اصول انتخاب عینک طبی شما باید دست به کار شوید و با استفاده از متر یا خط کش ابعادی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم را اندازه‌گیری کنید. پیشنهاد می‌کنیم ابتدا یک دفتر و خودکار کنار خود داشته باشید تا بعد از هر اندازه گیری آن را یادداشت کنید.

قسمت‌هایی که باید اندازه بگیرید عبارتند از:

  • فاصله بین استخوان های گونه

در این قدم شما باید ابتدا فاصله بین استخوان‌های گونه را اندازه بگیرید. خط کش یا متر را زیر چشم و دقیقا روی استخوان گونه قرار دهید. همانطور که در عکس می‌بینید؛ خط کش یا متر به صورت عرضی و افقی روی صورت شما قرار می‌گیرد. در اینجا فاصله بین دو استخوان گونه را اندازه‌گیری کنید.

  • عرض پیشانی

همانطور که از تیتر مشخص است؛ شما در این قسمت نیز باید خط کش و یا متر را به صورت افقی روی پیشانی خود قرار دهید. برای اندازه‌گیری عرض پیشانی، متر را به سمت کنار و بغل سر نکشید. فقط کافی است متر را از محل رویش مو در سمت راست تا سمت چپ بگذارید تا این مقدار را به دست آوردید. اگر هم موی شما کم پشت است؛ با لمس کردن ناحیه پیشانی متوجه خواهید شد که کدام بخش آن انحنا دارد و قسمت کناری سر از کجا شروع می‌شود.

  • طول صورت

در این بخش از اصول انتخاب سایز عینک طبی شما باید متر را به صورت عمودی و از محل رویش مو تا پایین چانه قرار دهید. دقت داشته باشید که در تمام مراحل گفته شده برای اندازه‌گیری ابعاد صورت، متر شما نباید همراه با انحنا باشد. یعنی برای اندازه‌گیری طول صورت نباید متر را با توجه به انحنا و برجستگی بینی‌تان هماهنگ کنید. بلکه سعی کنید آن را با فاصله از صورتتان بگیرید.

  • خط فک

در مرحله آخر هم باید خط فک خود را از زیر گوش سمت راست تا قسمت پایینی گوش سمت چپ اندازه بگیرید. متر در اینجا باید به شکل یک لبخند قرار بگیرد. یعنی قسمت میانی متر باید روی چانه شما قرار بگیرد. اگر نتوانستید خط فک خود را تشخیص دهید فقط کافی است دستتان را زیر گوشتان قرار دهید تا استخوان فک را احساس کنید.

اندازه گیری ابعاد صورت

اندازه گیری ابعاد صورت

قدم چهارم: تعیین فرم صورت

در قدم چهارم شما باید با توجه به ابعادی گه اندازه‌گیری و یادداشت کردید و راهنمای انتخاب سایز عینک طبی که در اینجا آورده‌ایم، فرم صورت خود را مشخص کنید. در اینجا ما چهار نوع فرم صورت مطابق شکل زیر خواهیم داشت که عبارتند از:

  • صورت گرد و صورت مربع

اگر طول و عرض صورت شما تقریبا به یک اندازه باشد، فرم صورت شما مربع یا گرد است. شما نیز باید بر اساس همین فرم صورت، سایز فریم عینک طبی را انتخاب کنید.

  • صورت بیضی

یکی از بهترین فرم‌های صورت که همه فریم‌های عینک طبی به آن می‌خورند؛ فرم بیضی است. اگر فرم صورت شما بیضی است؛ باید به شما بگوییم خوش به حالتان. در اندازه‌گیری که در مرحله قبل انجام دادید؛ اگر طول صورت شما از عرض آن بیشتر است، یعنی فرم صورتتان مستطیلی است.

  • صورت مثلثی

در آخر هم فرم و شیپ مثلثی صورت زمانی است که چهره‌ شما از پیشانی تا خط فک پهن‌‌تر می‌‌شود.

قدم آخر: انتخاب سایز عینک طبی

در ادامه دو قدم قبلی و در آخرین قدم شما می‌توانید فریم عینک مناسب خودتان را انتخاب کنید.

صورت مربعی

برای صورت‌های مربعی عینک طبی با لبه‌های پایینی گرد؛ بهترین انتخاب است. اما توجه کنید که از عینک‌هایی با گوشه‌های زاویه دار استفاده نکنید.

صورت مستطیلی

همانطور که در بالا هم گفتیم اگر فرم صورت شما مستطیلی است نباید نگران شکل فریم عینک طبی باشید. چرا که همه فریم‌ها به شما می‌آیند. خوشختانه افرادی با شیپ صورت مستطیلی می‌توانند از فریم گرد، مستطیلی، مربعی، مثلثی و … استفاده کنند. اما  تنها نکته‌ای که باید به آن توجه کنید انتخاب رنگ فریم است. شما باید رنگ فریم خود را متناسب با تناژ صورت خود انتخاب کنید.

صورت مثلثی

در صورتی هم که صورتتان مثلثی است و چانه باریکی دارید؛ عینک طبی زاویه‌دار که قسمت پایین آن پهن است انتخاب خوبی برای شماست. همچنین عینک‌های اسپورت ورزشی گزینه خوبی برای شما هستند.

انتخاب سایز عینک طبی مناسب

انتخاب سایز عینک طبی مناسب

در آخر

ما در این مقاله از عینک انصار درباره اصول انتخاب سایز عینک طبی به صورت گام به گام صحبت کردیم. همچنین به شما نحوه انتخاب فریم عینک طبی بر اساس فرم و شکل صورتتان را آموزش دادیم. امیدواریم که راهنمای خوبی برای انتخاب سایز عینک طبی به شما ارائه دادیم.

نظرات شما برای ما مهمه… هر سوالی در این باره دارید؛ فقط کافی است در بخش دیدگاه‌ها از ما بپرسید. متخصصین ما در سریع‌ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.