اخبار و بلاگ

آیا امکان استفاده از لنز برای مطالعه وجود دارد؟

آیا امکان استفاده از لنز برای مطالعه وجود دارد؟

همانطور که بارها و بارها در مقالات قدیمی منتشر شده از فروشگاه عینک انصار هم گفته‌ایم، پیرچشمی یکی از شایع‌ترین مشکلات بینایی است که با افزایش سن، اکثر افراد دچار آن می‌شوند.یکی از مشکلات در ادامه پیرچشمی، عدم امکان مطالعه است. از این رو امروز در این مقاله به یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از ما می‌پرسند؛ یعنی: “آیا امکان استفاده از لنز برای مطالعه وجود دارد؟” پرداختیم.

پیرچشمی و توانایی مطالعه

با افزایش سن افراد، به خصوص برای افراد بالای ۴۰ سال، وضعیت بینایی شروع به تغییر می‌کند. اگر از خود می‌پرسید «چرا چشمان من تار می‌شوند؟» و تمرکز بر روی چیزهایی که به چشمان شما نزدیک‌تر هستند، سخت‌تر می‌شود و باعث تاری دید می‌شود، حتی زمانی که لنزهای تماسی خود را روی چشمان دارید، ممکن است علائم شروع بیماری به نام پیرچشمی باشد.

یکی از مشکلاتی که پیرچشمی برای شما به وجود می‌آورند، از دست دادن توانایی مطالعه است. همانطور که در بالا گفته شد، چشمان شما وضوح را در دیدن اشیا و چیزهایی نزدیک از دست می‌دهد. خب قطعا شما کتاب و یا متن نوشته‌ای روی کاغذ را نزدیک به چشمان خود می‌گیرید تا بخوانید. برای این مشکل عینک‌های مطالعه وجود دارند. اما امروزه امکان استفاده از لنز برای مطالعه نیز فراهم شده است.

پیرچشمی و توانایی مطالعه

پیرچشمی و توانایی مطالعه

امکان استفاده از لنز برای مطالعه هست یا خیر؟

بله! برای مطالعه آسان و رفع این مشکل، بسیاری از افراد به جای اینکه هر جا که می‌روند، یک عینک مطالعه را در دست داشته باشند و یا ‌آن را در ماشین، میز، کیف یا جیب خود نگه دارند، به استفاده از لنزهای تماسی متوسل می‌شوند. راه حل‌های مختلفی برای اصلاح پیرچشمی وجود دارد، مانند لنزهای تماسی با دو کانونی، نوعی لنز چند کانونی، که برای افراد مبتلا به پیرچشمی طراحی شده است که برای افرادی که در تمرکز بر روی اشیاء نزدیک مشکل دارند.

از آنجایی که لنزهای چند کانونی دارای چندین نسخه قدرت هستند، می‌توانید آن‌ها را حتی اگر فقط برای مطالعه به عینک نیاز دارید، استفاده کنید. چرا که تجویز بر اساس فاصله دید، می‌تواند از صفر تا قدرت افزایش تدریجی متفاوت باشد.

لنز برای مطالعه

لنزهای چند کانونی در طول سال‌ها به لطف نوآوری در ساخت لنز بسیار بهبود یافته‌اند. آن‌ها بر اساس نیازهای خاص شما در طرح‌های مختلف در دسترس هستند و امکان استفاده از لنز برای مطالعه را دارند. یکی از انواع طراحی لنزهای چند کانونی، طراحی دو کانونی است که دارای دو قدرت لنز مجزا است.

یکی برای دید از راه دور و دیگری برای دید نزدیک. این نوع لنز معمولاً تصحیح بینایی را برای دوربینی در بالای لنز و تصحیح نزدیک‌بینی در پایین متمرکز می‌کند. شاید رایج‌ترین نوع لنزها، لنزهای چند کانونی پیشرونده باشند، که تغییر تدریجی در قدرت لنز برای ایجاد یک انتقال بصری طبیعی از فاصله به نزدیک دارند.

لنزهای چشم چند کانونی برای تصحیح دید نزدیک و دور بسیار عالی هستند و آن‌ها را به یک راه حل ایده آل برای افراد مبتلا به پیرچشمی که می‌خواهند عینک مطالعه خود را کنار بگذارند تبدیل می‌کند. برای بهترین نتیجه، بهتر است استفاده از لنزهای چند کانونی را در مراحل اولیه پیرچشمی شروع کنید. زیرا در این مرحله راحت‌تر از زمانی که نیاز به اصلاح قوی‌تری برای خواندن دارید، می‌توانید با آن‌ها سازگار شوید.

مطالعه آسان با استفاده از لنز چشم

مطالعه آسان با استفاده از لنز چشم

بهترین لنز برای مطالعه چیست؟

لنزهای چند کانونی به طور کلی بهترین لنزهای تماسی برای مطالعه هستند. این لنزها معمولاً بر روی پلاستیک‌های هیدروژل ساخته می‌شوند، به این معنی که استفاده از آن‌ها راحت است و به راحتی می‌توان به آن‌ها عادت کرد. این لنزها با امکان استفاده از لنز برای مطالعه بهترین انتخاب است.

برای افرادی که مستعد خشکی چشم هستند، به مرطوب نگه داشتن چشم‌ها در حین استفاده کمک می‌کند. اگر به دنبال حذف عینک‌های مطالعه خود هستید و فکر می‌کنید لنزهای چند کانونی می‌توانند راه حل مناسبی برای شما باشند، با OD خود مشورت کنید تا ببینید چه گزینه‌هایی برای شما در دسترس است.

مزیت‌های لنز دوکانونی برای مطالعه

همانطور که در پاسخ به سوال “آیا امکان استفاده از لنز برای مطالعه وجود دارد؟” گفتیم، لنزهای دوکانونی بهترین انتخاب هستند. اما خب مزیت‌های لنزهای دو کانونی برای مطالعه چیست؟

کوچک بودن و اشغال فضای کم:

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزیت‌های لنز دوکانونی برای مطالعه این است که بر خلاف عینک مطالعه که بزرگ هستند و فضای زیادی اشغال می‌کنند؛ سایز کوچکی دارند و می‌توانید همه جا آن‌ها را همراه خود داشته باشید.

امکان استفاده دائم:

یکی دیگر از مزایای لنزهای مطالعه این است که شما می‌توانید دائما از آن‌ها استفاده کنید. عینک‌های مطالعه معمولا جدا هستند و شما فقط زمانی از آن‌ها استفاده می‌کنید که نیاز به مطالعه دارید. اما لنز مطالعه بر خلاف عینک، روی صورت شما سنگینی ایجاد نمی‌کند و می‌تواند در طول روز روی چشمان شما باشد.

ظاهر زیباتر:

قطعا هیچ کسی دوست ندارد عینک چهره‌اش را بپوشاند و استایلش را تغییر دهد. از این رو استفاده از لنز برای مطالعه مناسب‌تر است. را که ظاهر زیباتری دارند و به صورت قطعه‌ای اضافه روی صورت شما نیستند.

اگر مطالعه‌ام در صفحه نمایش باشد، چه کنیم؟

اگر زمان زیادی را صرف مطالعه  از روی صفحه نمایش می‌کنید، بهترین راه حل برای شما استفاده از بهترین عینک کامپیوتر است. مدت زمان طولانی در مقابل صفحه نمایش کامپیوتر، به خصوص در نور کم می‌تواند چشمان شما را تحت فشار قرار دهد. عینک مخصوص نور آبی، نور آبی ساطع شده از صفحه نمایش مانیتور را فیلتر کنید تا از چشمان شما در برابر فشار بیش از حد محافظت کند.

مطالعه در صفحه نمایش دیجیتال

مطالعه در صفحه نمایش دیجیتال

در آخر

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار به یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از ما پرسیده می‌شوند، پرداختیم. سوال “آیا امکان استفاده از لنز برای مطالعه وجود دارد؟” در بالا به صورت کامل پاسخ داده شده است. توجه کنید، که حتما اول مشکل را شناسایی و سپس اقدام به خرید لنز و یا عینک طبی کنید. ما در این مقاله لنز برای مطالعه را برای مشکل پیرچشمی معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.