اخبار و بلاگ

بهترین برند عینک شنا

بهترین برند عینک شنا – کیفیت باورنکردنی

بهترین برند عینک شنا چیست؟ شاید شما هم اگر یک شناگر باشید و به ورزش شنا علاقه داشته باشید؛ این سوال ذهن شما را به خود مشغول کرده باشد. اگر به دنبال عینک شنایی هستید که به خوبی روی صورت بنشیند؛ نشتی نداشته باشد و مهم‌تر از همه بخار دور شیشه آن جمع نشود؛ در ادامه با ما همراه باشید. چرا که قرار است بهترین برند عینک شنا را به شما معرفی کنیم.

تاریخچه عینک شنا

اولین مورد استفاده از عینک در شنا، در سال ۱۹۱۱ رخ داد. زمانی که “توماس برگس” در هنگام شنا و عبور از کانالی در انگلیس چیزی شبیه به عینک موتور سیکلت بر چشم داشت. در سال ۱۹۲۶ نیز “گرترود ادرل” از عینک مشابهی استفاده کرد که با پارافین، مهر و موم شده بود تا از چشمان خود در برابر آب نمک هنگام شنا در کانال محافظت کند.

در آن زمان عینک شنا بیشتر شبیه به دو عدسی بزرگ بود که بر روی چشم قرار می‌گرفت و همچنین با وزن سنگینش، شنا را برای شناگران سخت می‌کرد. اما امروزه برندهای بسیار معروفی در زمینه تولید لوازم ورزش عینک شنا حرفه‌ای و متنوعی را روانه بازار کرده‌اند. در ادامه ما به بهترین برند عینک شنا خواهیم پرداخت.

انواع بهترین عینک شنا

قبل از معرفی بهترین برند عینک شنا ابتدا لازم است درباره انواع مدل‌های مختلف عینک شنا به همراه کاربردشان بدانیم. در ادامه ۴ مدل عینک شنا را معرفی خواهیم کرد. البته به طور کلی ما ۲ نوع عینک شنا داریم: ۱- عینک شنا تفریحی ۲- عینک شنا حرفه‌ای.

۱- عینک شنا تفریحی

عینک شنا تفریحی عینکی است که تقریبا ۹۰ درصد مردم از آن استفاده می‌کنند. این مدل عینک در تمامی فروشگاه‌های لوازم ورزشی موجود هستند و برای شنا کردن در استخر‌های روباز و سرپوشیده تا عمق ۷ متر مناسب هستند. این عینک‌ها محدودیت استفاده ندارند و هر فردی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند. علاوه بر این، خاصیت ضدبخار این عینک شنا نسبت به باقی عینک‌های شنا کم‌تر است. عینک شنا تفریحی از لحاظ قیمت نیز ارزان‌تر از عینک شنا حرفه‌ای است.

در این دسته بندی از عینک‌های شنا، با آنکه عینک‌هایی ساده و بدون قابلیت‌های خارق‌العاده هستند، اما همچنان می‌توانید بهترین عینک شنا را بیابید.

عینک شنا تفریحی

عینک شنا تفریحی

۲- عینک شنا حرفه‌ای

عینک شنا حرفه‌ای، عینک‌هایی هستند که شناگران حرفه‌ای برای مسابقات از آن‌ها استفاده می‌کنند. این نوع عینک‌ها را شما فقط می‌توانید در مسابقات شنا ببینید. قطعا نیازی نیست زیاد درباره این مدل عینک‌ها صحبت کنیم. چرا که شناگران بهترین عینک شنا را انتخاب می‌کنند تا در مسابقات بدرخشند. اکثر عینک شنا حرفه‌ای به یک شکل هستند و قیمتشان از عینک‌های تفریحی گران‌تر است. بهترین برند عینک شنا نیز از این مدل عینک‌ها تولید می‌کنند که در ادامه اشاره خواهیم کرد.

ویژگی که این عینک شنا را از سایر عینک‌های شنا متفاوت می‌سازد؛ خاصیت ضد بخار و مستحکم بودن عینک است. این هم به این دلیل است که در مسابقات شنا هر یک‌صدم ثانیه مهم است؛ بنابراین شناگر باید در آماده‌ترین شکل ممکن ظاهر شود. این عینک با سفت و مستحکم بودن خود به خوبی روی چشم قرار می‌گیرد و به هیچ وجه در حین مسابقه بخار نمی‌گیرد.

۳- عینک شنا سوئدی

عینک سوئدی یک نوع کلاسیک و محبوب عینک شنا است که توسط بسیاری از شناگران در مسابقات استفاده می‌شود. این مدل عینک توسط شرکت سوئدی Malmsten AB تولید شد و اولین بار در دهه ۱۹۷۰ طراحی شد. عینک شنا سوئدی نیز مانند باقی عینک‌ها به وفور در بازار وجود دارند.

نکته: البته شما نباید گول سودجویان را بخورید و باید عینک برند را شناسایی کنید. از این رو ما در اینجا درباره بهترین برند عینک شنا صحبت خواهیم کرد. تا برندها را به خوبی بشناسید.

۴- عینک طبی شنا

شاید برای اولین بار است که درباره عینک شنای طبی می‌شنوید و برایتان عجیب باشد. اما عینک‌هایی نیز برای افرادی با بینایی ضعیف وجود دارند؛ تا بتوانند به راحتی شنا کنند. این عینک‌ها دارای لنزهای طبی در درجه‌های مختلف هستند. به همین دلیل هم قیمت آن‌ها نسبت به سایر عینک‌های شنا گران‌تر است.

بهترین برند عینک شنا

حالا به بحث اصلیمان که بهترین برند عینک شنا است؛ رسیدیم. به طور کلی برندهای بسیار زیادی وجود دارند که عینک‌های شنا را در درجه‌های مختلف تولید می‌کنند. در چند سال اخیر نیز برندهای چینی بسیاری ظاهر شدند که بازار عینک‌های شنا را تصرف کردند. اما شما حتما باید قبل از خرید عینک شنا، بهترین برند عینک شنا را بشناسید. تا خریدی با کیفیت را تجربه کنید.

۱- Speedo

عینک شنا speedo vanquisher 2.0

عینک شنا speedo vanquisher 2.0

در اولین بخش بهترین برند عینک شنا، برند Speedo یکی از ابرقدرت‌ها در زمینه تجهیزات شناگران است؛ را داریم. در طول سال‌های طولانی، این برند قهرمانان المپیک و جهانی بی‌شماری را در فهرست خود داشته است. از مایکل فلپس (اولین اسپانسر او) گرفته تا، ناتان آدریان، میسی فرانکلین، فلورنت مانودو و بسیاری دیگر. قطعا عینکی که مایکل فیلیپس اسطوره استفاده می‌کند، بهترین عینک شنا است. بنابراین در خرید عینک از برند Speedo هیچ شکی نداشته باشید. چشم بسته عینک شنا را بخرید.

محبوب ترین عینک میان رده این برند Speedo Vanquisher 2.0 نام دارد و این را زمانی متوجه خواهید شد که از آن عینک برای اولین بار استفاده کنید. بندهای سیلیکونی این عینک شنا اساساً تخریب ناپذیر هستند. همچنین پل بینی قابل تنظیم دارد که نشان‌دهنده ضد نشتی بودن آن است.

مزایا:

  • هم برای تمرین و هم برای مسابقه ایده آل است.
  • تنوع رنگ و اندازه بسیار زیاد
  • واشر لنز بسیار راحت است
  • دارای پنج پل بینی

معایب:

  • هنگامی که ضد بخار از بین می رود، لنز آن بسیار تیره می‌شود.
  • دید محیطی آن به خوبی عینک شناهای سوئدی نیست.

۲- TYR Sport

عینک شنا TYR Socket Rocket

عینک شنا TYR Socket Rocket

دومین بخش از بهترین برند عینک شنا به برند TYR Sport می‌رسیم. برند TYR Sport یک برند آمریکایی است که کارش تولید لوازم ورزشی (به خصوص شنا) است. این برند نیز به دلیل ارائه محصولات فوق‌العاده با کیفیت جهانی معروف شده است و در سرتا سر جهان طرفداران بسیار زیادی دارد.

عینک‌های TYR Socket Rocket عینک شنا شاخص این برند است. آن‌ها ظاهری براق دارند که یادآور عینک شنا سوئدی هستند. یک پل بینی قابل تنظیم در این عینک وجود دارد که می‌توانید آن را با نخ بسته‌بندی شده و لوله سیلیکونی استفاده کنید.

مزایا:

    • بندهای سیلیکونی (دوام بسیار بیشتری نسبت به بندهای لاتکس دارند.)
    • با دوام برای مسابقات و تمرین
    • قابلیت دید عالی
    • واشر روی لنز

معایب:

  • قیمت حدودا ۲ برابر عینک شنا سوئدی

۳- FINIS

عینک شنا هوشمند

عینک شنا هوشمند

سومین قسمت از بهترین برند عینک شنا برند محبوب و پرطرفدار FINIS را داریم. این برند در سال ۱۹۹۳ توسط چند برادر تاسیس شد و اولین مونوفین در آن زمان ارائه شد. اولین مدل‌ها شامل یک جیب لاستیکی روی یک تیغه فایبرگلاس بود.

گل سرسبد و محصول بارز این برند عینک هوشمند FINIS است. عینک هوشمند FINIS یک تغییر دهنده بازی برای شناگران است. این عینک شنا با یک نمایشگر هدآپ که در گوشه عینک شنای شما قرار دارد؛ زمان، فواصل زمانی، میزان استراحت شما، تعداد دورها و تقسیمات را ردیابی می‌کند.

یکی از مزیت‌های این عینک شنا این است که به هیچ عنوان فرسوده نمی‌شود و نیازی نیست آن را دور بریزید. بلکه قطعه کوچکی در آن وجود دارد که در طولانی مدت باید تعویض کنید.  همین مسئله باعث برتری عینک شنا هوشمند FINIS نسبت به برند FORM شد. با این توضیحات این برند هم می‌تواند به عنوان بهترین برند عینک شنا معرفی شود.

مزایا:

  • برنامه کاملا هوشمند با قابلیت ردیابی همه موارد
  • تنظیمات HUD کاملا قابل تنظیم (تقسیم، تعداد ضربه، فواصل و غیره)
  • تعویض قطعه کوچکی از عینک و صرفه جویی در هزینه

معایب:

  • با توجه به هوشمند بودن آن، گران‌تر از باقی عینک‌ها است.

۴- Sporti

عینک شنا Sporti Antifog S2

عینک شنا Sporti Antifog S2

چهارمین بخش از بهترین برند عینک شنا به برند Sporti می‌رسیم. این برند نسبت به سایر برندهایی که در بالا معرفی کردیم؛ کمتر معروف است. اما این به معنای بی کیفیت بودن محصولات آن نیست. بلکه محصولات این برند از لحاظ کیفیت قابل رقابت با بهترین برندهای عینک شنا هستند.

عینک شنا Antifog S2 یک عینک شنا خوش ساخت از برند اسپورتی است که تمام پایه‌های شناگر مبتدی را پوشش می‌دهد. این عینک دارای پوشش استاندارد ضد مه، عدسی پلی کربنات محکم و بند‌های سیلیکونی است که ساعت ها و ساعت ها در معرض کلر و سایر مواد شیمیایی استخر مقاومت می‌کند. این عینک فقط و فقط با قیمت ۱۰ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد؛ که با این کیفیت به خوبی وارد رقابت با رقیبان شده است.

مزایا:

  • موجود در ۱۰ رنگ مختلف
  • بندهای سیلیکونی و با کیفیت
  • پل‌های بینی در سایزهای مختلف

معایب:

  • تعداد پل‌های بینی کم‌تر نسبت به به باقی عینک‌ها

۵- Aqua Sphere

Aqua Sphere به تولید عینک‌هایی که هم از نظر طراحی و هم از نظر عملکرد عالی هستند، افتخار می‌کند. چه یک شناگر مبتدی یا یک شناگر باتجربه باشید، Aqua Sphere طیف وسیعی از عینک‌های شنا را با ویژگی‌های منحصربه‌فرد برای افزایش قدرت شنای شما ارائه می‌دهد. این را خود برند ثابت کرده است. چرا که شما همیشه در لیست بهترین عینک شنا، یک یا دو مورد از عینک‌های برند Aqua Sphere را خواهید دید.

برند Aqua Sphere در سال ۱۹۹۸ میلادی در ایتالیا متولد شد. با الهام از سال‌ها کار در صنعت غواصی، مهندسان ایتالیایی، P. Ferraro و G. Beltrani، دو سال آزمایش و نمونه سازی را به طول انجامید تا در نهایت اولین لنز منحنی بدون اعوجاج دید را ثبت کنند. برتری برند Aqua Sphere که طی بیش از ۳۰ سال تحقیق بدست آمده، مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته، مواد اولیه با کیفیت بالا و مهر تایید شناگران المپیک است. همین برتری و تکنولوژی خارق العاده در تولید بهترین عینک شنا، برند Aqua Sphere را به یکی از بهترین برند عینک شنا در دنیا تبدیل کرده است.

بهترین برند عینک شنا - Aqua Sphere

بهترین برند عینک شنا – Aqua Sphere

ویژگی لنزهای عینک شنا Aqua Sphere:

  1. یک لنز کروی و استوانه‌ای، ترکیبی برای دید پانوراما بدون اعوجاج دید جانبی و عمودی.
  2. مهندسی نوری ممتاز و سه شعاع در موقعیت بحرانی به شما امکان میدان دید وسیع‌تری را می‌دهد.
  3. ضد مه یا ضد بخار برای تضمین دید واضح‌تر.
  4. آخرین ویژگی که در مواد لنز (پلی کربنات و پلکسیول) تعبیه شده است، از چشم های لنز شما در برابر اشعه‌های مضر UV محافظت می‌کند.

تمامی این ویژگی‌ها دست به دست هم داده‌اند و برند Aqua Sphere را در لیست بهترین برند عینک شنا قرار داده است. شما همچنین در بین ویژگی‌های بهترین عینک شنا از برند Aqua Sphere، می‌توانید از سیلیکون فوق‌العاده نازک در فریم برای راحتی و بدون نشتی داشته باشد. علاوه بر تمامی این موارد نیز، انعطاف پذیری بالا و امکان فیکس کردن عینک شنا روی صورت خود را به بهترین شکل برای شما فراهم کرده است.

۶- Zoggs

برند Zoggs به طراحی عینک شنا با نوآوری در هسته خود نزدیک می‌شود. از فناوری پیشرفته لنز گرفته تا طراحی‌های ارگونومیک. هدف برند Zoggs در تولید بهترین عینک شنا، برآورده کردن نیازهای شناگران تفریحی و حرفه‌ای است. هدف برند Zoggs این است که شناگران با اعتماد بی قید و شرط به لباس شنا، عینک و تجهیزات Zoggs خود، از زندگی در مسیر تفریحی و حرفه‌ای لذت ببرند. که البته از کیفیت محصولات Zoggs می‌توان، تعهد آن‌ها نسبت به این حرف را تایید کرد و آن را در بین بهترین برند عینک شنا در دنیا قرار داد.

این برند برای اولین بار با تعدادی از نوآوری‌ها در تولید عینک شنا، در کشور استرالیا وارد بازار شد. در سال ۱۹۹۴ برند Zoggs اولین برند در بین بهترین برند عینک شنا بود که عینک فانتوم یک تکه را عرضه کرد. Swim With Your Eyes Open یا “با چشمان باز شنا کن!” کمپین جدیدی برای Zoggs است. در آن ایجاد مجدد همه چیزهایی که در طول ۲۷ سال گذشته در صنعت عینک شنا به دست آورده است، چشم انداز اصلی است.

برند Zoggs بهترین عینک شنا

برند Zoggs بهترین عینک شنا

مزایا و معایب عینک شنا Zoggs

اما از آنجایی که ما در این بررسی بهتری برند عینک شنا، همه جوانب مثبت و منفی را بررسی می‌کنیم، در ادامه به یک جنبه منفی و یک جنبه مثبت از عینک‌های شنای این برند اشاره می‌کنیم.

  • مثبت: طراحی ارگونومیک و تناسب و راحتی روی صورت.
  • منفی: برخی از شناگران مشکلاتی را در مورد دوام عینک شنا در طول زمان گزارش می‌کنند.

مقایسه بهترین برند عینک شنا

و اما حالا که با ۶ تا از بهترین برند عینک شنا در دنیا آشنا شدید، در ادامه و قبل از معرفی بهترین عینک شنا در سال ۲۰۲۳، قصد داریم این برندها را از نظر چند فاکتور کلیدی با هم بررسی کنیم. برای کمک به شما در تصمیم گیری آگاهانه، اجازه دهید ویژگی‌های کلیدی این برندهای پیشرو را با هم مقایسه کنیم. جدول زیر یک نمای کلی از مزایا و معایب برندهای Speedo، TYR، Aqua Sphere و Zoggs را ارائه می‌دهد.

برندتکنولوژی ضد بخارمحافظت اشعه UVراحتیدوامویژگی منحصر به فرد
Speedoبلهبلهعالیبالاطراحی هیدرودینامیکی
TYR Sportبلهبلهعالیعالیمحدوده دید وسیع محیطی
Aqua Sphereبلهبلهراحتبالاطرح‌های پانوراما برای دید ۱۸۰ درجه
Zoggsبلهبلهارگونومیکمتوسطفناوری لنز منحنی

بهترین عینک شنا ۲۰۲۳

حالا که با ۴ تا از محبوب‌ترین و بهترین برند عینک شنا آشنا شدید، در ادامه قصد داریم بهترین عینک شنا برای سال ۲۰۲۳ را به شما معرفی کنیم. این عینک، سال ۲۰۲۳ در بازار غوغا کرد و توانست تمام توجه‌ها را به خود جلب کند.

عینک Magic5 – بهترین عینک شنا

عینک شنای Magic5 در سال ۲۰۲۳ بازار را تصرف کرد. دلیل آن هم کیفیت فوق‌العاده این عینک است. ویژگی‌های ظریفی که در این عینک به کار رفته‌اند آن را به بهترین عینک شنا در سال ۲۰۲۳ تبدیل کرده‌اند. بطور کلی این ویژگی‌ها عبارتند از:

عینک Magic5 - بهترین عینک شنا

عینک Magic5 – بهترین عینک شنا

  • در اطراف چشم شما علائمی به جا نمی‌گذارند.
  • لنزهای رنگی/آینه ای محافظت UV را برای روزهای آفتابی فراهم می‌کنند.
  • با بند کشسان بسیار آسان به کار می‌رود و بسته می‌شود.
  • فناوری ضد مه در داخل اعمال می‌شود.
  • بدون نشت و به صورت سفارشی بر روی فرم صورت شما
  • لنز الماس زاویه دار، دید محیطی را امکان پذیر می‌کند
  • پل های بینی اضافی برای به حداکثر رساندن راحتی
  • طراحی زیبا و جذاب
  • موجود در ۱۱ رنگ مختلف

آیا این همه ویژگی برای تبدیل عینک Magic5 به بهترین عینک شنا کافی نیست؟ این عینک‌ها فوق‌العاده راحت هستند. همچنین ظرافت در تولید آن و قابلیت سفارشی سازی عینک با اسکن صورت به صورت آنلاین، خبر بسیار خوبی برای شناگرانی است که به دلیل استفاده از عینک از سردرد رنج می‌برند.

در نهایت

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار چند مورد از بهترین برند عینک شنا را به همراه شاخص‌ترین عینک‌های آن‌ها به همراه قیمت آوردیم. شما می‌توانید با توجه به راهنمای بالا  اقدام به خرید بهترین عینک شنا حرفه‌ای کنید.

لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. از دیدن نظراتتان خوشحال می‌شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.