اخبار و بلاگ

بهترین عینک کامپیوتر

بهترین عینک کامپیوتر چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

تا حالا درباره عینک مخصوص کامپیوتر شنیده‌اید؟ اصلا آیا می‌دانید عینک کامپیوتر چیست؟ نگران نباشید. ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار قصد داریم به شما بگوییم بهترین عینک کامپیوتر کدام است و چه ویژگی‌هایی دارد. با ما همراه باشید.

اگر شما هر جزو افرادی باشید که روزانه زیاد با کامپیوتر و یا حتی موبایل سر و کار داشته باشید؛ احتمالا تجربه کرده‌اید که در انتهای روز چشمانتان شروع به سوزش می‌کند و در بعضی مواقع دچار درد در ناحیه بالایی چشم می‌شوید. این اتفاق مربوط به استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و یا موبایل است. را حلش هم استفاده از عینک کامپیوتر است. اما نه هر عینکی. در ادامه به بهترین عینک کامپیوتر و ویژگی‌هایش اشاره خواهیم کرد.

عینک کامپیوتر چیست؟

عینک کامپیوتر به عینکی گفته می‌شود که به تجویز پزشک، هنگام استفاده از کامپیوتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عینک‌ها با عدسی‌های مخصوصی ساخته می‌شوند. این عدسی‌ها مانعی برای ورود نورهای آبی کامپیوتر به چشم هستند. یا بهتر است بگوییم فیلتری است که بر روی چشم قرار می‌گیرد و نورهای آبی ساطع از سطح کامپیوتر، موبایل، تلویزیون و … را از چشم دور نگه می‌دارد.

عینک مخصوص کامپیوتر امروزه بیشتر از قبل مورد استفاده می‌گیرد. دلیل آن هم کاملا واضح است. در گذشته استفاده از کامپیوتر و موبایل بسیار کم‌تر بود؛ اما امروزه مردم در سراسر جهان و به صورت ۲۴ ساعته از کامپیوتر و موبایل استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید بدون استفاده از این عینک‌ها و در نتیجه استفاده طولانی از کامپیوتر ممکن است فرد دچار تاری دید، خستگی چشم و سردرد شود که همه نشانه‌های سندرم بینایی کامپیوتر هستند. اما حتما قبل از خرید عینک مخصوص کامپیوتر، باید بهترین عینک کامپیوتر را بشناسید.

عینک مخصوص کامپیوتر بر خلاف عینک‌های طبی معمولی، درجه‌ای ندارند. یعنی این عینک‌ها قرار نیست عیوب انکساری چشم شما را درمان کنند. از طرفی دیگر پیشنهاد می‌شود قبل از خرید بهترین عینک کامپیوتر، مراجعه‌ای به پزشک داشته باشید و بر اساس تجویز او اقدام به خرید بهترین عینک کامپیوتر که در ادامه می‌گوییم؛ کنید.

خستگی چشم در اثر کار با کامپیوتر

خستگی چشم در اثر کار با کامپیوتر

نحوه عملکرد عینک مخصوص کامپیوتر

عینک مخصوص کامپیوتر با فیلتر کردن نور آبی مضر ساطع شده از صفحه نمایش کامپیوتر و سایر دستگاه‌های دیجیتال، کار می‌کند. نور آبی نوعی نور مرئی پرانرژی است که در دوزهای بالا می‌تواند برای چشم مضر باشد. در ادامه همچنین می‌تواند باعث خستگی و خشکی چشم شود و خواب را مختل کند و …

اما خب امروزه دیگر جای نگرانی وجود ندارد، چرا که در اینجاست که عینک مخصوص کامپیوتر برای کمک به چشمان شما وارد عمل می‌شود. عینک مخصوص کامپیوتر معمولاً دارای عدسی‌هایی هستند که با فیلتر خاصی پوشیده شده‌اند که نور آبی را مسدود می‌کنند. این فیلتر به سایر طول موج‌های نور مرئی اجازه عبور می‌دهد، بنابراین شما همچنان می‌توانید به وضوح ببینید.

نحوه کاهش فشار بر چشم‌ها

قبل از پرداختن به بهترین عینک کامپیوتر و معرفی چندتا از بهترین گزینه‌ها برای خرید، نکاتی را درباره روش کاهش فشار و برداشتن فشار و خستگی از روی چشمان شما آورده‌ایم. شما علاوه بر استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر، مواردی وجود دارند که می‌توانید برای کاهش فشار چشم ناشی از استفاده از کامپیوتر انجام دهید. این نکات عبارتند از:

  • هر ۲۰ دقیقه یا بیشتر از استفاده از دستگاه‌های دیجیتال، به چشمان خود استراحت دهید.
  • روشنایی و کنتراست صفحه نمایش کامپیوتر خود را در حدی راحت تنظیم کنید.
  • صفحه کامپیوتر خود را طوری قرار دهید که کمی زیر سطح چشم قرار گیرد.
  • از یک فیلتر خیره کننده بر روی صفحه نمایش کامپیوتر خود استفاده کنید.
  • از استفاده از کامپیوتر و سایر وسایل دیجیتال در نور کم خودداری کنید.
  • مطمئن شوید که خواب کافی دارید.
نحوه کاهش فشار بر چشم‌ها

نحوه کاهش فشار بر چشم‌ها

عینک طبی مخصوص کامپیوتر

در سوی دیگر عینک‌هایی نیز وجود دارند که هم به عنوان عینک طبی و هم به عنوان عینک کامپیوتر استفاده می‌شوند. این عینک‌ها مناسب اشخاصی هستند که ضعف در دید دارند و روزانه مدت زیادی از کامپیوتر استفاده می‌کنند. این افراد می‌توانند عینک طبی (با درجه تجویز شده توسط پزشک) را با عدسی‌های مخصوص کامپیوتر تهیه کنند. معمولا اکثر تولیدکننده‌های بهترین عینک کامپیوتر، عینک‌های خود را با قابلیت استفاده به عنوان عینک طبی تولید می‌کنند.

ویژگی‌های بهترین عینک کامپیوتر

اما بهترین عینک کامپیوتر علاوه بر کاربردش باید ویژگی‌هایی را نیز داشته باشد. ویژگی‌های بهترین عینک مخصوص کامپیوتر که باید قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید عبارتند از:

  • سادگی و سبکی

از آنجایی که این عینک‌ها خاصیت درمانی دارند و فقط برای مواقعی که از کامپیوتر استفاده می‌کنید؛ نیاز هستند، طرح آن‌ها باید کاملا ساده و بدون شلوغی باشد. همچنین علاوه بر سادگی فریم این عینک‌ها باید سبک باشد. چرا که شما ممکن است زمان طولانی را از این عینک استفاده کنید. بنابراین نباید احساس سنگینی روی صورتتان کنید.

  • عدسی ۳ کانونه

دومین ویژگی مهم بهترین عینک کامپیوتر این است که دارای عدسی ۳ کانونه باشد. این عدسی برای افرادی که در بینایی ضعف دارند مناسب است. عینک‌های ۲ کانونه به هیچ وجه برای این افراد مناسب نیستند و باید از عینک ۳ کانونه استفاده کنند.

  • عدم تغییر رنگ

یکی از ویژگی‌های بسیار مهم در بهترین عینک کامپیوتر این است که رنگ‌های صفحه کامپیوتر شما را تا صورت امکان کاهش ندهد. در بعضی عینک‌های کامپیوتر این مورد رعایت نمی‌شود و شما تغییر رنگ زیادی را با عینک و بدون عینک احساس خواهید کرد. این مورد به خصوص برای طراحان گرافیک و خریداران از فروشگاه‌های اینترنتی بسیار اهمیت دارد.

  • درمان مشکلات چشم

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین عینک کامپیوتر این است که سندروم بینایی کامپیوتر یعنی قرمزی چشم، تاری دید، خشکی چشم، سردرد و سرگیجه را رفع کند.

  • کاهش خستگی – بازدهی بیشتر

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین عینک کامپیوتر این است که با کاهش ورود نورهای مضر به چشم، خستگی شما و چشمانتان را کاهش می‌دهد. همین مورد باعث می‌شود بتوانید ساعت‌های بیشتری را بدون خستگی کار کنید و لذت ببرید.

کاهش خستگی چشم

کاهش خستگی چشم

چندتا از بهترین عینک‌ کامپیوتر

تا اینجا با ویژگی‌های بهترین عینک کامپیوتر آشنا شدید و دانستید که باید چه توقعی از یک عینک ضد اشعه آبی داشته باشید. در ادامه قصد داریم چندتا از بهترین گزینه‌ها را برای شما معرفی کنیم. ما به شما تضمین می‌دهیم با استفاده از عینک‌های معرفی شده در ادامه، بهترین نتیجه را خواهید گرفت و می‌توانید با خیال راحت ساعات زیادی را با کامپیوتر، موبایل و دیگر وسایل الکترونیکی کار کنید.

۱- عینک کامپیوتر برند PeeperSpecs

اگر سردرد یکی از مشکلات و علائم خستگی مزمن چشم شما است، این عینک از برند PeeperSpecs راه حل شماست. این حرف فقط از روی دیدن و یا شنیدن نیست، بلکه در آزمایشی که توسط متخصصین برند PeeperSpecs انجام شد، تاثیرات فوق‌العاده مثبت این عینک ثابت شد است.

ترکیبی از فریم‌های راحت، انعطاف‌پذیر و لنزهای شفاف به این عینک‌های کامپیوتر کمک می‌کند تا استفاده از صفحه نمایش را به طور کلی تجربه راحت‌تری داشته باشند.

مزایا و معایب این عینک:

مزایامعایب
راحت در استفادههمراه نداشتن کیف مخصوص
کاهش سردرد هنگام کار با کامپیوتر
استایل مدرن و به‌روز
عینک کامپیوتر PeeperSpecs

عینک کامپیوتر PeeperSpecs

۲- عینک شیک ضد اشعه آبی Benicci

اگر به دنبال یک عینک ضد ضربه، همه جا با شما و بدون نیاز به تنظیم هستید، عینک مسدود کننده نور آبی Benicci بهترین انتخاب کلی ما به دلیل دوام، راحتی و موثر بودن است.

در آزمایشات انجام شده، این عینک از نظر تناسب، حس و وضوح امتیاز بالایی به دست آورد و به عنوان یک جفت عینک کامپیوتر سبک وزن، مناسب و خوش‌ساخت بود که می‌توانست به راحتی روی میز کار شما بنشیند، همانطور که می‌توان آن‌ها را در یک کیف برای سفر انداخت.

لنزهای شفاف با وضوح ۱۰۰% یکی دیگر از مزیت‌های این عینک فوق‌العاده است که آن را از باقی عینک‌های یک سر و گردن بالاتر نشان می‌دهد. به طور کلی این عینک را باید در سبد و دسته بهترین عینک کامپیوتر قرار داد.

مزایا و معایب این عینک:

مزایامعایب
ثبات روی صورتبا مدل چهره بزرگ سازگاری ندارد.
سبک وزن
مستحکم و با دوام
عینک کامپیوتر Benicci

عینک کامپیوتر Benicci

۳- سد محکم مقابل اشعه آبی برند Caddis

اگر می‌خواهید میزان نور آبی را که چشمانتان در معرض آن قرار می‌گیرد کاهش دهید، مسدودکننده‌های نور آبی Caddis را به سبک Hopper الهام گرفته از دهه ۷۰ توصیه می‌کنیم. علاوه بر اینکه این مدل عینک، طبق مد روز و مدرن است، آن‌ها راحت و پایدار هستند.

این عینک ها انتخاب سبکی مناسب برای همه نخواهند بود. اما اگر به طرح عینک خلبانی علاقه‌مند هستید، آن‌ها را توصیه می‌کنیم. به خصوص که قدرت مسدود کردن نور آبی به بهترین شکل خود را نشان می‌دهد.

مزایا و معایب این عینک:

مزایامعایب
ثبات روی صورترنگ فریم محدود
کاهش سردرد و چشم دردگران قیمت
عینک کامپیوتر Caddis-Hooper

عینک کامپیوتر
Caddis-Hooper

نوع عدسی بهترین عینک مخصوص کامپیوتر

همانطور که در بالا هم گفته شد؛ عدسی عینک کامپیوتر، عدسی مخصوصی است که کار با کامپیوتر را برای شما لذت بخش می‌کند. این عدسی‌ها در انواع مختلفی وجود دارند اما بهتر است از عدسی ضد بازتاب استفاده کنید. این عدسی توانایی حذف بازتابش‌های نوری از جلو و عقب سطح عدسی را دارد.

بهترین عینک کامپیوتر از عدسی رنگی بهره می‌برد. بنابراین بهتر است با توجه به توصیه پزشک از عدسی‌های رنگی استفاده کنید. این عدسی‌ها نورهای تند صفحه نمایش را کاهش می‌دهند و کنتراست بیشتری ایجاد می‌کنند.

اثرات منفی نور کامپیوتر

استفاده طولانی مدت از کامپیوتر و قرار گرفتن چشم در معرض نور کامپیوتر، گوشی، تلویزیون و … باعث مشکلات چشمی زیادی می‌شود. این مشکلات عبارتند از: خشکی چشم، اختلال در خواب، سرگیجه و سردرد و در نهایت ضعف چشم.

همچنین به ‌مرور زمان نور آبی کامپیوتر باعث آسیب‌های فتوشیمیایی به شبکه چشم می‌شود و خطر تباهی لکه زرد را به وجود می‌آورد. در صورتی که هنگام کار کردن از عینک مخصوص کامپیوتر استفاده نکنید، باید منتظر این اتفاقات باشید.

راهنمای خرید بهترین عینک کامپیوتر

حالا که درباره بهترین عینک کامپیوتر و ویژگی‌های آن دانستید؛ احتمالا به فکر افتادید که یک عینک مخصوص کامپیوتر خریداری کنید. در اینجا ما راهنمای خرید بهترین عینک کامپیوتر را آورده‌ایم.

جهت خرید عینک مخصوص نور کامپیوتر ابتدا باید به چشم‌پزشک خود مراجعه کنید. پزشک شما ابتدا باید معایناتی را انجام دهد و بر أساس نتایج بدست آمده تصمیم بگیرد که شما نیاز به این عینک‌ها دارید یا خیر.

بعد از مراجعه به پزشک و دریافت مجوز خرید عینک کامپیوتر بهتر است ویژگی‌های این عینک‌ها را بدانید. برای دانستن ویژگی‌های بهترین عینک کامپیوتر می‌توانید به بالا مراجعه کنید و کمی قبل‌تر موضوع در این باره را بخوانید. در مرحله سوم باید فروشگاهی مطمئن را پیدا کنید که اجناس درجه یک و اصل داشته باشد.

حالا می‌توانید با توجه به نسخه‌ای که پزشک برای شما تجویز کرده است، عینک مخصوص کامپیوتر را خریداری کنید و از آن استفاده کنید. در ضمن شما می‌توانید جدیدترین عینک‌های طبی مردانه و زنانه را از فروشگاه عینک انصار خریداری کنید. با عینک طبی مردانه و سایر محصولات از عینک انصار، از ارسال رایگان و تخفیفات ویژه برخوردار شوید.

خرید بهترین عینک کامپیوتر

خرید بهترین عینک کامپیوتر

فاکتورهای خرید بهترین عینک کامپیوتر

اگر به فکر استفاده از عینک مخصوص کامپیوتر هستید، انتخاب عینک مناسب برای نیازهایتان مهم است. در اینجا چند فاکتور مهم و اساسی برای در نظر گرفتن هنگام خرید عینک مخصوص کامپیوتر آورده‌ایم:

  1. نسخه پزشک: اگر نسخه‌ای برای عینک دارید، باید عینک کامپیوتری را انتخاب کنید که مشکلات بینایی شما را برطرف کند. یعنی دقیقا همان چیزی که پزشکتان تجویز کرده است.
  2. زمان کار با دستگاه‌های دیجیتال: روزانه چقدر زمان صرف تماشای صفحه نمایش دیجیتال می‌کنید؟ اگر بیش از چند ساعت در روز را در مقابل صفحه کامپیوتر می‌گذرانید، ممکن است بخواهید عینک‌های طبی کامپیوتر را در نظر بگیرید.
  3. بودجه شما: در نظر داشتن بودجه به عنوان فاکتور خرید عینک مخصوص کامپیوتر از اهمیت بالایی برخوردار است. قیمت عینک مخصوص کامپیوتر در بازه قیمتی بسیار گسترده‌ای قرار دارد. یعنی شما می‌توانید از ۵۰۰ هزار الی ۴۰۰۰۰۰۰ میلیون تومان و بالاتر پیدا کنید. تعیین بودجه قبل از شروع خرید بسیار مهم است.

در آخر

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار درباره ویژگی‌های بهترین عینک کامپیوترو تمام کارایی‌های آن صحبت کردیم. همانطور که دیدید، نور کامپیوتر و لوازم دیجیتال می‌تواند زیان‌های جبران ناپذیری را به شما برساند و در نهایت منجر به ضعف شدید بینایی شما خواهد شد. بنابراین هر چه سریع‌تر با مشورت پزشک، یک عینک کامپیوتر خریداری و از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

۱- آیا عینک کامپیوتر با عینک طبی فرق دارد؟

بله. عینک‌های مخصوص کامپیوتر هیچ درجه‌ای ندارند و صرفا برای زمانی هستند که از کامپیوتر استفاده می‌کنید.


۲- آیا عینک‌های کامپیوتر منجر به ضعف چشم می‌شوند؟

خیر، استفاده از عینک کامپیوتر هیچ ضرری برای چشمان شما ندارد. بلکه به عنوان فیلتری در مقابل نورهای آبی کامپیوتر عمل می‌کند.


۳- عدسی‌های رنگی بهتر است یا ساده؟

متخصصین توصیه می‌کنند که حتما از عدسی‌های رنگی در عینک‌های مخصوص کامپیوتر استفاده کنید. چرا که این عدسی‌ها، نور تند صفحه نمایش را کاهش می‌دهند و کنتراست بیشتری ایجاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.