اخبار و بلاگ

روز جهانی عصای سفید

روز جهانی عصای سفید، چراغ راه نابینایان

عصای سفید ابزار قدرتمندی است که به افراد نابینا یا کم بینا اجازه می‌دهد تا به طور ایمن و مستقل در محیط خود حرکت کنند. به آن‌ها کمک می کند تا موانع را شناسایی کنند، تغییرات زمین را شناسایی کنند و از خیابان‌ها عبور کنند. عصای سفید همچنین نمادی از مهارت و استعداد، تحرک و استقلال فرد است. به طور کلی می‌توان گفت که عصای سفید، چراغ راه افراد نابینا است. به طوری که با استفاده از آن می‌توانند بسیاری از کارهای روزمره خود را پیش ببرند.

امروز به بهانه بودن در آستانه روز جهانی عصای سفید، ما در فروشگاه عینک انصار نکاتی را جهت حفظ حقوق و رعایت شرایط افراد نابینا و کم‌بینا آوردیم که توجه به آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

روز جهانی عصای سفید

روز جهانی عصای سفید هر ساله در ۱۵ اکتبر میلادی، مصادف با ۲۳ مهر ماه، جشن گرفته می‌شود تا آگاهی از عصای سفید به عنوان نماد استقلال برای نابینایان و کم بینایان افزایش یابد. همچنین روزی برای تجلیل از دستاوردهای افراد نابینا یا کم بینا و دفاع از حقوق آن‌ها است.

در روز جهانی عصای سفید، ما از کمک افراد نابینا یا کم بینا به جامعه خود تجلیل می‌کنیم. آن‌ها پزشکان، وکلا، معلمان، مهندسان و هنرمندان هستند. یا همچنین ورزشکار، نوازنده و کارآفرین هستند. آن‌ها حتس دوستان، همسایگان و عزیزان ما هستند.

ما نیز به این بهانه و از روز جهانی عصای سفید برای افزایش آگاهی در مورد چالش‌هایی که افراد نابینا یا کم بینا با آن روبه‌رو هستند، استفاده می‌کنیم. این چالش‌ها شامل موانع دسترسی، تبعیض و بیکاری آن‌هاست. ما باید دست به دست هم دهیم تا جامعه‌ای فراگیرتر ایجاد کنیم که در آن همه فرصت رشد داشته باشند.

مراقبت از نابینایان

قبل از هر چیزی ابتدا به نکات مهم جهت مراقبت و فراهم کردن راحتی برای افراد نابینا پرداختیم. نکاتی که در صورت رعایت توسط ما، می‌توانند زندگی یک فرد نابینا بسیار راحت کنند. راه‌های زیادی برای حمایت و مراقبت از افراد نابینا و کم بینا وجود دارد. در اینجا چند راهکار را آورده‌ایم:

  1. مراقب محیط اطراف خود و همچنین مراقب موانع باشید. مراقب باشید که اشیا را در سر راه افراد نابینا یا کم بینا قرار ندهید و یا در صورت وجود مانعی در مسیر آن‌ها، آن را رفع کنید.
  2. به افراد نابینا یا کم بینا کمک کنید. اگر کسی را دیدید که در تلاش است تا در محیط خود حرکت کند، به او کمک کنید. مثلا می‌توانید به آن‌ها کمک کنید تا از خیابان عبور کنند، در اتوبوس صندلی پیدا کنند یا مقصد خاصی را بیابند.
  3. به افرادی که از عصای سفید استفاده می‌کنند احترام بگذارید. وقتی می‌بینید که شخصی از عصای سفید استفاده می‌کند، بدون اجازه او عصای او را لمس یا حرکت ندهید. عصای سفید یک ابزار شخصی است که برای ایمنی و استقلال این افراد ضروری است.

اهمیت روز جهانی عصای سفید

زیبایی‌های دنیا و کره زمین بسیار زیادند. به قدری زیاد، که هیچ انسانی از دیدن این زیبایی‌ها سیر نمی‌شود! اما حالا تصور کنید که نابینا هستید و و کل چیزی که می‌بینید، فقط و فقط سیاهی است. قطعا چنین زندگی برای شمایی که زیبایی‌های دنیا را دیده‌اید، بسیار سخت خواهد بود. از این رو مراقبت از افراد نابینا و کمک به آن‌ها برای فراهم کردن زندگی راحت‌تر برایشان، باید جزو وظایف خود به عنوان انسان بدانیم.

از این رو ما به مناسبت روز جهان عصای سفید، این روز را بهانه‌ای برای پرداختن به این افراد و ارائه تعلیمات لازم می‌دانیم. ما در روز جهانی عصای سفید، استقلال نابینایان و کم بینایان را جشن می‌گیریم و متعهد می‌شویم که برای ایجاد جامعه‌ای فراگیرتر که در آن همه فرصت پیشرفت داشته باشند، با یکدیگر همکاری کنیم.

به امید روزی که شاهد هیچ گونه تبعیضی در جامعه نباشیم و تمامی افراد با هر ویژگی یا معلولیت جسمانی و ظاهری، در کنار هم به بهترین شکل زندگی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.