اخبار و بلاگ

عینک دوچرخه سواری چیست

عینک دوچرخه سواری چیست؟ | ویژگی های عینک دوچرخه سواری

حتما شما برای یک بار هم که شده به عینک دوچرخه سواران در بزرگ‌ترین رویداد دوچرخه سواری جهان یعنی تور دو فرانس توجه کرده‌اید. اما آیا تا به حال به کاربرد آن فکر کرده‌اید؟ اصلا عینک دوچرخه سواری چیست؟ یا بطور کلی ویژگی های عینک دوچرخه سواری را می‌دانید؟ در ادامه با ما همراه باشید تا جواب این سوالات را بگیرید.

عینک دوچرخه سواری چیست؟

در پاسخ به “عینک دوچرخه سواری چیست؟” باید بگوییم عینکی با فریم و عدسی‌های بزرگ که همه دوچرخه سواران در مسابقات استفاده می‌کنند. ویژگی های عینک دوچرخه سواری فقط برای محافظت از چشمان دوچرخه‌سواران در برابر آفتاب تابستانی نیست، در واقع به عنوان یک مانع محافظ عمل می‌کند. گرد و غبار، خاک، برف، باران و باد. با در پیش بودن ماه‌های زمستانی، دوچرخه‌سواران و مسافران ممکن است متوجه شوند که این عناصر در سواری آن‌ها تداخل دارند.

از آنجایی که مسابقات دوچرخه سواری در جاده‌های کوهستانی و مسافت بسیار طولانی برگزار می‌شوند، یک دوچرخه سوار ملزم به استفاده از عینک دوچرخه سواری است تا بتواند مسابقه را با موفقیت و به بهترین فرم به پایان برساند.

ویِژگی های عینک دوچرخه سواری

ویِژگی های عینک دوچرخه سواری

ویژگی های عینک دوچرخه سواری خوب

اما حالا که دانستید عینک دوچرخه سواری چیست؛ بهتر است به سراغ ویژگی های عینک دوچرخه سواری و تاثیر این ویژگی‌ها بر موفقیت یک دوچرخه سوار در مسابقات برویم.

همانطور که در بالا و در جواب به سوال عینک دوچرخه سواری چیست گفتیم؛ این عینک علاوه بر استفاده به عنوان مانع برای ورود اضعه مضر آفتاب به چشم، ویژگی‌های بسیاری دارد که همه این ویژگی‌ها دست به دست هم می‌دهند و مسابقه‌ای فوق‌العاده و بدون سختی را برای دوچرخه سوار رقم می‌زنند.

۱- پوشش عینک دوچرخ سواری

یکی از شاخص‌ترین ویژگی های عینک دوچرخه سواری که فقط با یک نگاه می‌توانید بفهمید، اندازه عینک دوچرخه سواری است. پوشش دهی کامل چشم‌ها در تمامی ورزش‌های این چنینی مانند اسکی، واجب است. بنابراین عینک‌های ورزشی همیشه اندازه بزرگ‌تری نسبت به عینک‌های معمولی دارند.

همانطور که گفته شد، شما می‌خواهید که عینک دوچرخه سواری شما کثیفی، حشرات، آب و باد را از چشمان شما دور نگه دارند، زیرا در حین دوچرخه‌سواری باعث ناراحتی و خلع سلاح شما می‌شوند. به منظور ارائه این نوع محافظت، بسیاری از مدل‌ها با لنزهای یک تکه طراحی شده‌اند؛ که کمی بیشتر از عینک آفتابی معمولی کشیده می‌شوند و یا لنزهای پیچیده‌ای که اطراف چشمان شما را پوشش بیشتری می‌دهند. حالا شما می‌دانید که ساختار عینک دوچرخه سواری چیست؟.

۲- فریم‌های عینک دوچرخه سواری

از آنجایی که تحرکات شما در حین دوچرخه سواری زیاد است، داشتن یک فریم مناسب جزو مهم‌ترین ویژگی های عینک دوچرخه سواری است. بسیاری از عینک‌های دوچرخه‌سواری با نوک‌های لاستیکی روی دسته‌ها ساخته شده‌اند تا از تناسب محکم و در عین حال راحت در بالای گوش‌های شما اطمینان حاصل کنند.

برخی از عینک‌های دوچرخه‌سواری نیز دارای قطعات بینی لاستیکی قابل تنظیم هستند که مانع از لیز خوردن عینک روی صورت شما می‌شود. با این حال، در سمت معکوس، شما نمی خواهید عینک شما خیلی تنگ باشد در غیر این صورت به سرعت ناراحت کننده می شود که می تواند منجر به سردرد شود.

فریم های عینک دوچرخه سواری

فریم های عینک دوچرخه سواری

۳- عدسی عینک دوچرخه سواری

در ادامه بحث ویژگی های عینک دوچرخه سواری چیست به یکی از مهم‌ترین بخش‌ها یعنی عدسی‌های عینک دوچرخه سواری رسیدیم. عدسی‌های عینک دوچرخه سواری که معمولاً با پلی کربنات مدرن طراحی می‌شوند، طوری طراحی شده‌اند که در اثر ضربه شکسته نشوند و در عوض در هنگام تماس با فشار شدید خم شوند. عدسی‌های انتقالی برای عینک‌های دوچرخه سواری مفید هستند، زیرا می‌توانید در یک چرخه طولانی در شرایط نوری مختلف قرار بگیرید، اما بیشتر عینک‌ها با عدسی‌های قابل تعویض ساخته شده‌اند.

هنگام انتخاب عدسی و زمانی که می‌خواهید از عینک آفتابی خود استفاده کنید مراقب باشید زیرا نباید آنقدر تیره باشد که در تلاش برای تشخیص جاده مقابل خود باشید. بنابراین از عدسی‌های سایه دار در شب خودداری کنید. عدسی دوم شما باید رنگ کمی داشته باشد که به روشن‌تر شدن دید شما و ایجاد شفافیت در هنگام دوچرخه‌سواری در شرایط ابری کمک کند. این نوع لنزها باید به شما کمک کنند تا سطوح ناهموار را در نور صاف برای چشمان شما آسان‌تر تشخیص دهند. در نهایت، عینک شما باید مجهز به یک عدسی شفاف باشد که برای محافظت از چشمان شما در برابر محیط در هنگام رانندگی در تاریکی وجود دارد.

در مبحث عینک دوچرخه سواری چیست، عدسی‌ها و ساختار آن‌ها مهم‌ترین ویژگی های عینک دوچرخه سواری هستند. بنابراین اگر دوچرخه سوا حرفه‌ای هستید، حتما در انتخاب عینک دوچرخه سواری خود دقت کنید و از این راهنمای ما در عینک انصار استفاده کنید.

۴- پوشش ها، لعاب ها و ویژگی های طراحی

جدا از فریم‌ها و عدسی‌های دوچرخه سواری، می‌توانید به دنبال پوشش‌ها و ویژگی‌های طراحی فنی باشید. پوشش‌های هیدروفوبیک عینک شما را در برابر آب مقاوم می‌کند. این پوشش شفاف از دی‌اکسید تیتانیوم که بر روی سطح لنز قرار می‌گیرد و تضمین می‌کند که آب روی لنز شما باقی نمی‌ماند. همچنین تضمین می‌کند که میدان دید واضحی به شما بدهد.

پوشش‌های ضد خش یکی دیگر از ویژگی های عینک دوچرخه سواری هستند، زیرا هنگام دوچرخه‌سواری در جاده یا خارج از جاده می‌توانید با طیف وسیعی از مواد در تماس باشید. این‌ها همچنین یک لایه محافظتی اضافی برای عینک شما ایجاد می کنند، اگر هنگام دوچرخه سواری از صورت شما جدا شود.

یکی دیگر از ویژگی های عینک دوچرخه سواری سیستم‌های تهویه برای کمک به جریان هوا تعبیه شده‌اند تا عینک شما از مه‌آلودگی جلوگیری کند که می‌تواند هنگام عرق کردن یا سوار شدن در شرایط هوایی مرطوب مشکل‌ساز باشد. این سیستم‌ها معمولاً از طریق شکاف‌های هواکش روی شقیقه یا از طریق یک قطعه دماغه قابل تنظیم که اجازه می‌دهد رطوبت از طریق قاب پخش شود، مشخص می‌شوند.

عینک دوچرخه سواری

عینک دوچرخه سواری

بهترین برند عینک دوچرخه سواری چیست؟

Oakley

یکی از محبوب ترین برندهای عینک آفتابی Oakley است. اوکلی از قابلیت انطباق خود می بالد، در حالی که شما در مقابل نور خورشید قرار می گیرید، عینک آن‌ها به طور فعال از چشمان شما محافظت می‌کند و طرح‌های آن‌ها برخی از انعطاف پذیرترین فریم‌ها در جاده هستند. هر یک از عینک‌های دوچرخه سواری Oakley به استفاده از مواد سبک وزن و بدون کاهش دوام یا طول عمر فریم‌های Oakley افتخار می‌کند.

البته علاوه بر Oakley برندهای بسیاری وجود دارند که در تولید عینک‌های دوچرخه سواری پیشگام هستند و کیفیت محصولاتشان فوق‌العاده است. اما یکی از معروف‌ترین آن‌ها اوکلی است که در بالا آوردیم.

Smith

عینک آفتابی اسمیت همچنین یک برند محبوب در دوچرخه سواری است که در شکل‌های سبک و انعطاف پذیری، تخصص دارد. Smith Optics لنزهای ChromaPop خود را توسعه داده است که کنتراست و رنگ طبیعی را بهبود می بخشد و جزئیات را در چرخه شما “پاپ” می‌کند. لنزهای آنها همچنین دارای یک پوشش مقاوم در برابر لکه و رطوبت هستند که تمیز کردن آسان و اپتیک شفاف را در عین حال ۱۰۰٪ محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش ارائه می‌دهند.

جمع بندی

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار پاسخ به سوال عینک دوچرخه سواری چیست را دادیم و در ادامه مهم‌ترین ویژگی های عینک دوچرخه سواری که آن را از بقیه عینک‌ها جدا می‌سازد را آوردیم. امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده است.

نظرات و سوالات خود را در این باره می‌توانید در فریم دیدگاه‌ها در که در انتهای همین مقاله موجود است بنویسید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.