اخبار و بلاگ

عینک هوشمند چیست

عینک هوشمند ‌smart چیست؟ آینده همینجاست…

شاید اگر تا ۵ سال پیش به شما می‌گفتند؛ در آینده می‌توانید با عینکتان تمام کارهای روزمره را پیش ببرید باورش برایتان سخت بوده. اما امروزه چنین چیزی ممکن شده و می‌بینیم که عینک‌های هوشمند Smart با قدرت وارد بازار شدند. در ادامه با ما همراه باشید تا جواب سوال عینک هوشمند چیست را بگیرید.

عینک هوشمند به عنوان پنجره‌ای به سوی آینده است. با پیشرفت‌های اخیر، این احتمال وجود دارد که تا پایان این دهه، آن‌ها به یک لوازم جانبی فناوری تبدیل شوند که مانند ساعت‌های هوشمند امروزی رایج است. در صورت موفق بودن طرح عینک هوشمند، حتی ممکن است به وسیله‌ای ضروری و روزانه مانند گوشی موبایل تبدیل شود.

عینک هوشمند چیست؟

عینک هوشمند Smart با ارائه این قابلیت که فناوری تلفن‌های هوشمند و رایانه‌هایمان را مستقیماً به چشم‌ها و گوش‌های ما بیاورند، جهشی دیگر در راحتی ایجاد می‌کنند. این نوع عینک مانند عینک معمولی استفاده می‌شوند، فقط با این تفاوت که به شما امکان می‌دهند برای تماس‌ها، پیام‌ها، ایمیل‌ها، گوش دادن به موسیقی، استفاده از GPS، صحبت کردن با دستیار صوتی و موارد دیگر، گوشی هوشمند خود را مشاهده کرده و به آن پاسخ دهید.

یه به عبارتی دیگر عینک‌های هوشمند، عینک‌هایی هستند که اطلاعات تنظیم‌شده‌ای مشابه به‌روزرسانی‌هایی که ممکن است در تلفن خود دریافت کنید، مانند پیام‌ها، مسیرها، به‌روزرسانی‌های آب‌وهوا و غیره را نمایش می‌دهند و به‌عنوان عینک عمل می‌کنند که بینایی شما را بهبود می‌بخشد. در چند سال اخیر عینک‌های هوشمند بسیار هوشمندتر شده‌اند و عینک‌های واقعیت افزوده [AR] به سمت بازار انبوه شتاب می‌گیرند و مایکروسافت، سونی، فیس‌بوک، اسنپ‌چت، آمازون و اپل همگی عینک‌هایی با فناوری پیشرفته طراحی می‌کنند.

عینک هوشمند Smart

عینک هوشمند Smart

عینک هوشمند چگونه کار می‌کند؟

در ادامه سوال عینک هوشمند چیست باید نحوه کار عینک‌های هوشمند Smart را نیز بدانید. عینک‌های هوشمند دارای حسگرهایی در داخل خود هستند. برخی از آن‌ها نیز دارای AR (تکنولوژی واقعیت افزوده) هستند؛ که به آن‌ها امکان می‌دهد “هوشمند” باشند و ویژگی‌های زیادی را ارائه دهند. این شیشه‌ها تقریباً شبیه عینک‌های معمولی به نظر می‌رسند، اما ممکن است در کناره‌ها ضخیم‌تر باشند.

یک میکروفون در اکثر عینک های هوشمند تعبیه شده است که می توان از آن برای پاسخ دادن به تماس ها، فرمان دادن به دستیار صوتی و موارد دیگر استفاده کرد. همچنین در فریم عینک هوشمند Smart یک پردازنده بسیار ریز پیدا خواهید کرد. عینک هوشمند Ray-Ban Stories فیس بوک با دوربین دوگانه یکپارچه ۵ مگاپیکسلی عرضه می‌شود که به شما امکان می‌دهد روی تصاویر کلیک کنید.

تاریخچه عینک هوشمند

در جواب به سوال عینک هوشمند چیست جالب است بدانید که گوگل اولین عینک هوشمند را با نام گوگل گلس در سال ۲۰۱۳ و در راستای حرکت به سمت اینترنت اشیا (IoT) معرفی کرد. اگرچه عینک گوگل یک شکست تجاری در نظر گرفته می شود، اما چشم جهان را به روی پتانسیل عینک‌های هوشمند باز کرد.

همین ورود گوگل نیز باعث شد هم‌حوزه‌های خود مانند مایکروسافت، فیسبوک و توشیبا نیز به فکر ساخت نسخه عینک هوشمند خودشان باشند. امروزه تعداد بیشماری از تولیدکنندگان عینک و پیشگامان اینترنت در حال پیوستن به نیروهای خود برای نوآوری و رشد این حوزه هستند. همانطور که امروزه نمی‌توانیم زندگی بدون تلفن هوشمند و لپ‌تاپ را تصور کنیم؛ عینک‌های هوشمند نیز از یک وسیله جانبی زیبا به ابزاری همه کاره برای استفاده روزمره تبدیل خواهند شوند.

حالا که به صورت کامل جواب عینک هوشمند چیست را گرفتید؛ در ادامه، بهترین عینک‌های هوشمند موجود امروز، انواع عینک‌های هوشمند و نحوه عملکرد آن‌ها، کاربردهای فعلی و کاربردهای آینده عینک‌های هوشمند و چالش‌های پیش روی استفاده از عینک‌های هوشمند را بررسی خواهیم کرد.

۵ تا از بهترین عینک هوشمند

در ادامه مقاله عینک هوشمند چیست می‌خواهیم ۵ تا از بهترین عینک‌های هوشمند در دنیا که موجود هستند را به همراه تمام ویژگی‌ها و قیمتشان بررسی کنیم.

۱- Ray-Ban Stories

عینک هوشمند Ray-Ban Stories

عینک هوشمند Ray-Ban Stories

زمانی که غول‌های صنعت تکنولوژی و عینک‌سازی با هم محصول مشترک ارائه می‌دهند؛ چیزی جز عالی بودن را نمی‌توان تصور کرد. عینک Ray-Ban Stories محصول مشترک برند ریبن و فیسبوک است. این عینک هوشمند با طراحی فوق‌العاده ریبن، کاملا شبیه به یک عینک آفتابی است. در حالی که کاری فراتر از یک عینک آفتابی می‌کند.

این عینک هوشمند به عنوان هدفون بلوتوث عمل می کنند و شما از یک برنامه برای آپلود ویدیو و تصاویر گرفته شده با آن‌ها استفاده می‌کنید. جای تعجب نیست که برای این کار به یک حساب فیسبوک نیاز دارید. برای گرفتن عکس، یک دکمه عکس برداری در دسته فریم راست وجود دارد و یک سطح لمسی به شما امکان تماس، پخش و کنترل صدا را می‌دهد.

مزیت هامعایب
طراحی کلاسیک ریبننیازمند به اکانت فیسبوک است

عینک هوشمند  Ray-Ban Stories در سایت آمازون با قیمت ۲۹۰ الی ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

۲- عینک هوشمند ارتقا یافته Vuzix Blade

عینک هوشمند Vuzix Blade

عینک هوشمند Vuzix Blade

این عینک به تنهایی پاسخگوی عینک هوشمند چیست است. قابلیت AR به همراه بلندگوهای یکپارچه، میکروفون‌های حذف نویز و دوربین شگفت‌آور این عینک هوشمند را به یکی از بهترین عینک هوشمندهای دنیا تبدیل کرده است. Blade دارای یک صفحه نمایش تمام رنگی در لنز سمت راست است که گرافیک دیجیتال را بر روی دنیای واقعی قرار می‌دهد. صفحه نمایش شفاف به شما امکان می‌دهد هر دو را به طور همزمان ببینید (دنیای واقعی + دنیای مجازی)، با ردیابی حرکت سر از شما دستور می‌گیرد.

این دستگاه توسط پردازنده و سیستم عامل اندروید خود، از همان سیستمی که در تلفن های اندرویدی وجود دارد؛ پشتیبانی می کند. همچنین می‌توانید با استفاده از برنامه همراه، Blade را با گوشی هوشمند خود جفت کنید تا عملکرد آن را بیشتر سفارشی کنید و اعلان‌های تلفن را درست روی عینک خود دریافت کنید.

این عینک همچنین دارای برخی ویژگی های سخت افزاری فوق العاده است که قابل توجه‌ترین آن‌ها دوربین داخلی ۸ مگاپیکسلی است که می تواند ویدیوهای HD ضبط کند. میکروفون‌های حذف نویز همچنین به شما امکان می‌دهند تماس بگیرید و از ویژگی های کنترل صوتی استفاده کنید. این لنزها همچنین دارای محافظت کامل در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند و با لنزهای تجویزی با هزینه اضافی در دسترس هستند.

با این اوصاف می‌توانیم آینده‌ای روشن را تصور کنیم. Emoji

مزیت هامعایب
قابلیت واقعیت افزوده ARگران قیمت بودن
دوربین ۸ مگاپیکسلیطرح نه چندان جالب

این عینک هوشمند با قیمت ۱۰۰۰ دلار در سایت رسمی برند خود به فروش می‌رسد.

۳- عینک هوشمند Bose Frames

عینک هوشمند Bose Frames

عینک هوشمند Bose Frames

عینک هوشمند Bose Frames که ترکیبی از عینک آفتابی و هدفون است؛ بهترین کیفیت صدا را در میان دستگاه‌های موجود در این لیست به رخ می‌کشد. این عینک هوشمند کاملا شبیه به یک عینک آفتابی معمولی است و در ۵ طرح جذاب مختلف موجود است. همین طرح‌های متفاوت از ویژگی‌های عینک هوشمند Bose Frames است.

فریم‌ها دارای بلندگوهایی هستند که در دسته‌ها تعبیه شده و درست در پشت گوش‌های کاربر قرار می‌گیرند. با وجود اینکه هدفون داخل گوشی وجود ندارد، طراحی عینک از نشت صدا به اطرافیان جلوگیری می‌کند. این به شما امکان می‌دهد از موسیقی خود لذت ببرید و در عین حال کاملاً از محیط اطراف خود آگاه باشید.

Bose Frames همچنین با پلتفرم Bose AR عرضه می‌شود که هنوز در مراحل اولیه خود است اما نویدبخش تجربیات صوتی AR جالبی است. این عینک دارای ژیروسکوپ و ردیاب حرکتی است که آن‌ها را برای ادغام اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده مناسب می‌کند.

مزیت هامعایب
طرح‌های فوق‌العاده جذابعدم امکان کنترل صدا
کیفیت صدای خوبضعیف بودن در حذف نویز

عینک هوشمند Bose Frames در سایت آمازون با قیمت ۲۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

۴- عینک هوشمند Flows Bandwidth

عینک هوشمند Flows Bandwidth

عینک هوشمند Flows Bandwidth

اگر عمدتاً می خواهید با عینک هوشمند خود به موسیقی گوش دهید، Flows یک گزینه شیک میان رده است که شبیه عینک آفتابی معمولی است و تمام مزایای یک جفت هدفون بلوتوث را دارد. مانند سایر عینک های آفتابی صوتی موجود در بازار، Flows نیز دارای یک میکروفون داخلی است، بنابراین می توانید در صورت اتصال تلفن هوشمند خود به تماس ها پاسخ دهید. فناوری بلوتوث ۵.۰ اتصال پایدارتر و قوی تری را نیز ایجاد می کند.

این عینک در دو سبک موجود است: Taylor’s گرد و Bruno’s مستطیلی شکل. می‌توانید از بین سه رنگ لنز مختلف با هزینه اضافی انتخاب کنید. هر دو مدل دارای عمر باتری پنج ساعته هستند و می‌توانند در عرض یک تا دو ساعت به طور کامل شارژ شوند.

مزیت هامعایب
کیفیت صدا و طراحی عالیقابلیت‌های هوشمند محدود

این عینک در سایت رسمی خود با قیمت ۱۷۰ دلار به فروش می‌رسد.

۵- عینک هوشمند TechKen Sunglasses

عینک هوشمند TechKen Sunglasses

عینک هوشمند TechKen Sunglasses

اگر از شما پرسیدند عینک هوشمند چیست؛ می‌توانید این عینک را به آن‌ها نشان دهید.

ویژگی های هوشمند عالی اغلب با قیمت بالایی همراه هستند. بنابراین اگر به دنبال چیزی مقرون به صرفه‌تر هستید، دنبال این عینک هوشمند TechKen بروید. آن‌ها دارای هدفون بلوتوث داخلی هستند که از دسته‌های عینک به سمت پایین کشیده می‌شوند و آن‌ها را به گزینه‌ای عالی برای ورزش و سایر فعالیت‌های خارج از منزل تبدیل می‌کند.

قسمت‌های هدفون عینک قابل تنظیم هستند و می‌توان آنها را به جلو و عقب حرکت داد تا یک جا راحت باشد. آن‌ها همچنین دارای یک میکروفون داخلی هستند، بنابراین وقتی عینک به تلفن شما متصل است، می‌توانید بدون زحمت تماس بگیرید. دکمه‌های کنترل روی قاب به شما امکان می‌دهند صدا را تنظیم کنید، موسیقی را پخش و مکث کنید و به تماس‌ها پاسخ دهید.

مزیت هامعایب
امکان اتصال به تلفن همراه با بلوتوثطراحی ارزان و معمولی

قیمت این عینک در سایت آمازون، ۱۶ دلار است. چقدر ارزان … EMOJI

آیا عینک هوشمند بخریم؟

این فناوری هنوز در مرحله بسیار نوپایی است و از پتانسیل کامل آن استفاده نشده است. با افزایش پشتیبانی AR و VR در عینک، این احتمال وجود دارد که عینک واقعا هوشمند و هوشمندتر شود. در حال حاضر، اگر می‌خواهید هزینه زیادی برای یک عینک «باحال» خرج کنید، می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید. اما در حال حاضر هنوز آن‌قدر حرفه‌ای و مطمئن نشده که بخواهید آن را بخرید. اما در مدت زمان کمی خواهید دید که مدل‌های جدید و پیشرفته توسط برندهای معروف مانند، اپل، سامسونگ، هواوی و … روانه بازار خواهند شد. آن زمان می‌توانید با خیال راحت به عنوان یک وسیله تکنولوژی کاربردی تهیه کنید.

موارد استفاده عینک هوشمند Smart

عینک هوشمند می‌تواند کارهای مختلفی انجام دهد، از جمله:

  • ارسال و دریافت پیام
  • برقراری و پاسخ به تماس تلفنی
  • تصویربرداری و فیلم برداری
  • استفاده از GPS برای مسیریابی
  • تقویم و ساخت چک‌لیست روزانه
  • برنامه‌های تناسب اندام و سلامتی
  • جست‌وجو Uber تاکسی اینترنتی
  • موسیقی، پادکست و کتاب صوتی

آینده عینک هوشمند چیست؟

آینده امیدوارکننده‌ای برای عینک‌های هوشمند با تداوم تنظیم دقیق این فناوری به نظر می‌رسد. غول‌های فناوری مانند فیس‌بوک، اپل و سامسونگ این مسئولیت را به سمت پذیرش گسترده و ادغام عینک‌های هوشمند در زندگی روزمره هدایت می‌کنند.

عملکرد فعلی عینک‌های هوشمند، کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آینده‌نگر را بیشتر و بیشتر متقاعد می‌کند که روی آن‌ها وارد شوند. اگرچه هنوز استقبال عمومی گسترده‌ای وجود ندارد، اما عینک‌ها محیط‌هایی را پیدا کردند که عملکرد و ارزش آن به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کار کنند، توسعه یابند و رشد کنند.

علیرغم پیشرفت‌های بالقوه در فناوری و محصولات، معایب احتمالی هنوز به دقت بررسی نشده است. مثلا:

  • وقتی فردی برای مدت طولانی از عینک هوشمند استفاده می کند، رفتارها چگونه تغییر می کند؟
  • آیا هنگام استفاده از عینک هوشمند در روز با شب تفاوتی در سلامت چشم وجود دارد؟
  • استفاده از عینک هوشمند چه تاثیری بر بینایی فرد در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خواهد داشت؟

جمع‌بندی (عینک هوشمند چیست)

در این مقاله از فروشگاه عینک انصار به شما گفتیم که عینک هوشمند چیست یا همان عینک Smart. همانطور که خواندید آینده‌ای روشن در انتظار تکنولوژی عینک‌های هوشمند است و شروع‌کننده آن نیز گوگل بوده است. اما هنوز برای خرید عینک هوشمند زود است و باید کمی صبر کنید تا به بهترین حالت خود برسد.

شما می‌توانید نظرات خود را درباره آینده و عینک‌های هوشمند در بخش دیدگاه‌ها در پایین بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و با هم در این باره بحث کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.