اخبار و بلاگ

نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه

نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه – ترفندهای ساده

نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه همیشه یکی از چالش‌های مخاطبان عینک‌های آفتابی بوده است. از طرفی دیگر عینک آفتابی در سالیان اخیر نه تنها به عنوان یک اکسسوری، بلکه به یک وسیله ضروری در کیف هر خانم و یا جیب هر آقایی تبدیل شده است. با این حال تشخیص اینکه کدام عینک برای شما مناسب است؟ ممکن است کمی دشوار باشد.

یکی از راه‌های محدود کردن گزینه‌های خود، انتخاب عینک‌های آفتابی است که به‌طور خاص برای مردان یا زنان طراحی شده‌اند. در حالی که تعدادی عینک آفتابی یونیسکس (مردانه و زنانه) موجود است، بسیاری از برندها سبک‌ها و ویژگی‌های متفاوتی را برای مردان و زنان ارائه می‌دهند. از این رو ما در ادامه این مقاله از فروشگاه عینک انصار به شما نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه را آموزش داده‌ایم.

نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه

بی اضافه گویی به موضوع اصلیمان می‌پردازیم. در ادامه با توجه به انواع عینک آفتابی مردانه و زنانه ارائه شده توسط برندهای مختلف و تفاوت آن‌ها، نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه از یکدیگر را آورده‌ایم. این تفاوت‌ها عبارتند از:

تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

۱- شکل فریم

یکی از بزرگترین تفاوت‌های عینک آفتابی مردانه و زنانه، فرم و شکل فریم آن است. عینک آفتابی مردانه فریم زاویه دارتری دارد، در حالی که عینک آفتابی زنانه فریم گردتری دارد. به طور کلی می‌توان گفت که ساده‌ترین نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه از هم، تشخیص بر اساس شکل فریم است.

شکل فریم در تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

شکل فریم در تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

برخی از شکل‌های فریم عینک آفتابی مردانه رایج عبارتند از:

Wayfarer: فریم عینک آفتابی Wayfarer یک سبک کلاسیک است که برای چندین دهه محبوب بوده است. این محبوبیت تا همین امروز نیز ادامه دارد و این فریم طرفداران بسیار زیادی در بین مردان در دنیا دارد.  Wayfarer یک فریم مستطیل شکل با لبه‌های کمی گرد دارند.

خلبانی: عینک آفتابی خلبانی یا Aviator یکی دیگر از سبک‌های محبوب مردان است. آن‌ها یک قاب قطره‌ای شکل با یک پل فلزی دارند. این سبک عینک از بدو ورودش به بازار، طرفداران بسیار زیادی را در سراسر دنیا کسب کرد.

Clubmaster کلاب مستر: عینک آفتابی Clubmaster دارای فریم منحصر به فردی است که دارای خط ابروهای ضخیم و دسته‌های نازک است. البته در سالیان اخیر این سبک در بین عینک‌های زنانه نیز محبوب شده است. بنابراین نباید این فریم را به طور ۱۰۰% در نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه خود تاثیر داد.

عینک آفتابی مردانه Clubmaster کلاب مستر

عینک آفتابی مردانه Clubmaster کلاب مستر

برخی از شکل‌های فریم عینک آفتابی زنانه محبوب عبارتند از:

چشم گربه‌ای: عینک آفتابی گربه‌ای فریم مشخصی دارد که در گوشه‌ها به سمت بالا است. دلیل نامگذاری این فریم، تشابه آن با چشم‌های گربه است. این سبک در واقع محبوب‌ترین سبک در بین خانم‌ها است و جزو ساده ترین نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه است.

گرد: عینک آفتابی گرد دارای فریم دایره‌ای است که برای افرادی با هر شکل صورت مناسب است.

سایز بزرگ: عینک آفتابی سایز بزرگ دارای فریم بزرگی است که بیشتر صورت را می‌پوشاند. این سبک نیز در بین خانم‌ها رایج‌تر و پر طرفدارتر است.

۲- سایز فریم

یکی دیگر از تفاوت‌های عینک آفتابی مردانه و زنانه، سایز فریم آن است. عینک آفتابی مردانه فریم بزرگتری نسبت به عینک آفتابی زنانه دارد. بنابراین دومین نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه، بر اساس سایز فریم و بزرگی و کوچکی آن تعیین می‌شود.

این به این دلیل است که مردان معمولاً سرهای بزرگتری نسبت به زنان دارند. با این حال، انواع سایز فریم برای مردان و زنان در دسترس است، بنابراین مهم است که عینکی را پیدا کنید که مناسب صورت شما باشد.

سایز فریم

سایز فریم

۳- طول دسته‌های عینک

دسته‌های یک عینک آفتابی بازوهایی هستند که از فریم تا پشت گوش امتداد دارند. عینک آفتابی مردانه معمولاً دارای دسته‌های بلندتری نسبت به عینک‌های آفتابی زنانه است که به اطمینان از تناسب راحت برای سرهای بزرگ‌تر کمک می‌کند.

بنابراین می‌توان گفت که نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه از طریق طول دسته‌های آن، ممکن است.

همانطور که در بالا هم گفتیم، با توجه به ساختار بدن انسان، آقایان سر بزرگ‌تری نسبت به خانم‌ها دارند. تولیدکنندگان عینک آفتابی نیز این مورد را مورد توجه قرار داده‌اند و دسته‌های عینک آفتابی مردانه را بلندتر و با طول بیشتر تولید کرده‌اند.

۴- رنگ لنز

رنگ لنز یکی دیگر از عواملی است که باید در نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه در نظر گرفت. عینک آفتابی مردانه لنزهای تیره‌تری نسبت به عینک آفتابی زنانه دارد. این به این دلیل است که مردان معمولاً ظاهری ساده‌تر را ترجیح می‌دهند.

رنگ لنزهای محبوب برای مردان عبارتند از:

مشکی: لنزهای مشکی محبوب‌ترین رنگ لنز برای آقایان هستند. آن‌ها بهترین محافظت را در برابر اشعه های مضر UV خورشید ارائه می‌دهند. برا مردان که به دنبال استایل عینک نیستند، این گزینه بسیار مناسب است.

قهوه‌ای: لنزهای قهوه‌ای محافظت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند و همچنین کنتراست را افزایش می‌دهند و آن‌ها را برای فعالیت‌های خارج از منزل ایده‌آل می‌کند.

رنگ لنز در تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

رنگ لنز در تفاوت عینک آفتابی مردانه و زنانه

رنگ لنزهای محبوب برای خانم ها عبارتند از:

خاکستری: لنزهای خاکستری یک انتخاب محبوب برای خانم‌ها هستند زیرا محافظت خوبی در برابر اشعه ماوراء بنفش دارند و تابش خیره کننده را کاهش می‌دهند.

قهوه‌ای: لنزهای قهوه‌ای یکی دیگر از گزینه‌های محبوب برای خانم‌ها هستند، زیرا محافظت خوبی در برابر اشعه‌های UV دارند و همچنین کنتراست را افزایش می‌دهند. همانطور که خواندید، این رنگ لنز هم در بین مردان و هم زنان طرفدار دارد، بنابراین نمی‌توان آن را در نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه از یکدیگر مورد توجه قرار داد.

گرادینت: لنزهای گرادینت عدسی هایی هستند که به تدریج از بالا به پایین تیره می‌شوند. این سبک هم برای آقایان و هم برای خانم ها محبوب است. اما استفاده از این سبک عینک در بین خانم‌ها رایج‌تر است.

۵- عرض پل عینک

پل یک عینک آفتابی، قطعه فلزی یا پلاستیکی است که دو عدسی را به هم متصل می‌کند. عینک آفتابی مردانه معمولاً دارای پل عریض‌تری نسبت به عینک آفتابی زنانه است که به داشتن تناسب با بینی پهن‌تر آقایان کمک می‌کند.

۶- جنس فریم

عینک آفتابی مردانه اغلب از مواد بادوام مانند فلز یا استات ساخته می‌شود. استات نوعی پلاستیک است که از پنبه ساخته می‌شود و به دلیل دوام و کیفیت بالا معروف است. این نیز یک نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه است که کم‌تر به آن توجه شده است.

عینک آفتابی زنانه ممکن است از مواد ظریف‌تری مانند پلاستیک یا tortoiseshell ساخته شود. tortoiseshell ماده‌ای است که از پوسته لاک پشت‌های خاصی ساخته می‌شود. به دلیل الگوی منحصر به فرد و کیفیت بالا شناخته شده است.

جنس فریم عینک آفتابی مردانه و زنانه

جنس فریم عینک آفتابی مردانه و زنانه

چگونه یک عینک آفتابی مناسب برای خود انتخاب کنیم؟

در بالا نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه را در ۶ روش ساده و مهم گفتیم. هنگام انتخاب یک عینک آفتابی، مهم است که شکل و استایل صورت خود را در نظر بگیرید. مثلا اگر صورت گرد دارید، باید یک عینک آفتابی با فریم زاویه دار مانند فریم خلبانی انتخاب کنید.

همچنین هنگام انتخاب یک عینک آفتابی، مهم است که موقعیت را در نظر بگیرید. اگر به دنبال یک عینک آفتابی برای استفاده روزمره هستید، باید یک عینک آفتابی را در رنگ و سبک کلاسیک انتخاب کنید. اگر به دنبال یک عینک آفتابی برای یک موقعیت خاص هستید، می‌توانید یک عینک آفتابی را در رنگ یا سبک با کلاس‌تر انتخاب کنید.

در آخر

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار به یکی از سوالات پر تکرار شما در مورد نحوه تشخیص عینک آفتابی زنانه و مردانه پاسخ دادیم و ۶ روش کاربردی و ساده برای تشخیص این مورد آموزش دادیم. همچنین در این روش‌ها، تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه را به طور کامل شرح دادیم.

شما تنها با خواندن این مقاله، می‌توانید به راحتی عینک مورد نظر خود را انتخاب کنید و مردانه یا زنانه بودن آن را تشخیص دهید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.