اخبار و بلاگ

بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ – عینک آفتابی برای سر بزرگ

یکی از مشکلات داشتن سر بزرگ، این است که همیشه به عنوان مانعی برای پوشیدن کلاه و عینک آفتابی و ترکیب آن با استایل کامل خود ذکر می‌شود. با انجام تحقیقات و پرسش و پاسخ، متوجه شدیم اشخاصی که کله بزرگی دارند، همیشه در انتخاب بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ خود، با چالش روبه‌رو هستند.

اما جای هیچ نگرانی نیست. چرا که ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار، راهنمای کامل انتخاب و خرید بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ یا به قولی نحوه انتخاب عینک آفتابی برای سر بزرگ را آورده‌ایم. فقط کافی‌ست به نکاتی که در این مقاله آمده‌اند، در هنگام خرید عینک آفتابی توجه کنید.

شناخت فرم صورت

قبل از پرداختن به راهنمای انتخاب بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ، شناخت انواع فرم‌های صورت ضروری است. در زیر تصویری را از انواع فرم‌های صورت آورده‌ایم. هر کدام از این فرم صورت، با یک فریم و نوع عینک آفتابی ست می‌شود.

مثلا سرهای بزرگ اغلب با اشکال خاص صورت همراه هستند و شناخت این ویژگی‌ها اولین قدم برای یافتن جفت ایده آل است. شما می‌توانید با مراجعه به مقاله زیر، بیشتر درباره انواع فرم صورت بخوانید. اما در ادامه به موضوع اصلیمان یعنی بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ و انتخاب و خرید عینک آفتابی برای سر بزرگ پرداخته‌ایم.

اصول انتخاب سایز عینک طبی – متناسب با چهره

شناخت فرم صورت

شناخت فرم صورت

بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

بهترین عینک آفتابی برای سر بزرگ، عرض عدسی (لنز)، عرض پل و طول دسته بزرگتر را نسبت به سایر عینک‌ها ارائه می‌دهد. این ابعاد بزرگ‌تر راحت، سبک و به طور بالقوه محافظت بهتری در برابر آفتاب را به شما می‌دهد. در ادامه ما ۵ نکته اساسی و مهم را در انتخاب بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ آورده‌ایم. این نکات به شما توضیح می دهد که در یک عینک آفتابی بزرگ به دنبال چه چیزی باشید.

۱- سایز فریم

اولین و مهم‌ترین بخش از انتخاب عینک آفتابی برای سر بزرگ، سایز فریم است. فریم مهم‌ترین و اساسی‌ترین قسمت عینک آفتابی است که متناسب با آن، سایز عدسی‌ها و دسته‌ها تنظیم می‌شود. عینک آفتابی درست مانند لباس یا کفش از یک سیستم سایزبندی استاندارد پیروی می‌کند.

خب اما از کجا می‌توان سایز عینک آفتابی را فهمید؟ شما برای متوجه شدن سایز عینک آفتابی باید به اعداد حک شده روی دسته عینک توجه کنید. این اعداد به شما سایز واقعی عینک آفتابی را نشان می‌دهند. می‌توانید متوجه شوید که این عینک آفتابی برای سر بزرگ مناسب است یا خیر؟

و اما در مورد سایز فریم عینک، بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ دارای عرض عدسی بزرگ ۵۵ میلی متر یا بیشتر و طول دسته ۱۴۵ میلی متر یا بیشتر است.

همچنین در صورتی که با دیدن این اعداد روی عینک، سردرگم شدید، حتما مقاله زیر را درباره معنی اعداد روی عینک، بخوانید.

معنی اعداد روی عینک طبی و اهمیت آن چیست؟

سایز فریم بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

سایز فریم بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

۲- عرض عدسی

در بین مورد اول و دوم، یعنی سایز فریم و عرض عدسی، رابطه مستقیم وجود دارد. به طوری که این ۲ به هم وابسته هستند. یعنی هر چه عرض لنز افزایش پیدا کند، فریم عینک نیز به ناچار باید تغییر سایز دهد و بالعکس.

و اما در مورد بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ، بسته به شکل فریمشان می‌توانند عرض عدسی ۵۰ میلی‌متر یا بیشتر داشته باشند. برای جلوگیری از ظاهر زشت عینک آفتابی کوچک روی سر بزرگ، انتخاب درست عرض لنز مناسب، زیبایی بیشتر و پوشش کافی لنز را برای چشمان شما تضمین می‌کند.

فریم‌هایی که خیلی باریک هستند برای افراد با سر بزرگ، احمقانه به نظر می‌رسند و سر شما را بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین اجازه نشت نور بیشتری را از طرفین می‌دهند و باعث بازگشت نور خورشید به چشمان شما می‌شوند. و این اصلا جالب نیست!

از این رو نتیجه می‌گیریم، بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ دارای عدسی‌های پهن‌تری است که به لبه‌های بیرونی صورت شما می‌رسد و از جلوی چشمان شما می‌گذرد تا پوشش کافی لنز را در مقابل نور خورشید فراهم کند.

عرض عدسی بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

عرض عدسی بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

۳- دسته‌های بلندتر

آخرین عدد حک شده روی دسته عینک که معمولا یک عدد سه رقمی است، طول دسته‌ها به میلی متر است. وظیفه اصلی نگهداری و ثبات عینک آفتابی روی صورت به عهده دسته‌های عینک است. اگر طول دسته‌ها کم باشد، عینک روی صورت شما ثابت نمی‌ماند و برعکس.  بنابراین برای راحتی خود در هنگا خرید عینک آفتابی برای سر بزرگ هستید، باید به طول دسته‌های عینک توجه کنید.

طول دسته عینک آفتابی بزرگسالان بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ میلی متر متغیر است، اما هر چیزی فراتر از این طول به عنوان عینک آفتابی برای کله بزرگ حساب می‌شود. با یک سر بزرگ، قطعا به طول دسته حداقل ۱۴۵ میلی متری یا بیشتر نیاز دارید.

البته باید با اندازه گیری شقیقه‌های خود، اندازه درست و اصولی را پیدا کنید و بر آن اساس اقدام به خرید عینک آفتابی برای سر بزرگ کنید. چرا که در صورت خرید عینک با دسته‌های بلندتر از صورت خود، فریم روی سر شما به سمت جلو متمایل می‌شود و اجازه می‌دهد نور خورشید بیشتری از بالا وارد شود.

طول دسته بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

طول دسته بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

۴- عرض پل عینک

به محل اتصال عدسی‌های عینک به یکدیگر که روی بالاترین قسمت از بینی شما قرار می‌گیرد، پل عینک می‌گویند. در بین اعداد حک شده روی دسته عینک، این دومین و کم‌ترین عدد است که با واحد اندازه گیری میلی متر قیاس می‌شود.

پل های عینک بزرگسالان بین ۱۶ تا ۲۴ میلی متر متغیر است. تولید کنندگان عینک آفتابی تمایل دارند فریم بزرگسالان را با پل حدود ۱۸ میلی متر یا بیشتر بسازند.

تفاوت چند میلی متری مشکل بزرگی نیست، اما از پل های بیش از حد باریک یا بیش از حد عریض اجتناب کنید تا فریم به درستی روی صورت شما قرار گیرد.

بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ با یک پل عریض اجازه می‌دهد که فریم به خوبی روی بینی شما قرار گیرد. بدون اینکه روی صورت شما نیشگون بزند یا بالاتر از صورت بنشیند.

۵- فرم صورت شما

در پنجمین بخش از فاکتورهای انتخاب بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ، شما باید فرم صورت خود را که به دو دسته گرد (دایره/بیضی) و چهارگوش (مربع/مستطیل) تقسیم می‌شود، شناسایی کنید.

سرهای مربعی بزرگ معمولاً با اشکال نرم عینک آفتابی مانند خلبانی، Wayfarer یا حتی مدل‌های گرد دهه ۵۰ مطابقت دارند. با خط فک پهن و صورت چهارگوش، فریم‌های بیضی شکل با گوشه‌های گرد و نرم تعادل خوبی را برای صورت شما ایجاد می‌کنند.

و اما بهترین عینک آفتابی برای سر بزرگ با فرم گردی صورت، عینک آفتابی با شکل هندسی زاویه دار است. اگر ویژگی‌های ملایم صورت و گونه‌های نرمی دارید، خطوط و گوشه‌های تیز چهره‌تان را متضاد می‌کنند و زیبایی تمام و کمال را به ارمغان می‌آورند.

فرم صورت بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

فرم صورت بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ

بزرگ‌ترین سایز عینک آفتابی

اگر شما م سر بزرگی دارید، احتمالا به دنبال سایز بزرگ‌ترین عینک آفتابی هستید. عینک آفتابی بزرگسالان از سایز S تا XL با پهنای عدسی بین ۴۵ میلی متر تا بیش از ۶۰ میلی متر متغیر است. به عنوان یک راهنمای کلی، در اینجا نمودار اندازه وجود دارد.

این در صورتی‌ست که عینک آفتابی با عرض عدسی ۶۴ میلی متر یا بیشتر بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ هستند. این سایز عینک معمولا بسیار نادر و کمیاب است. چرا که اکثر تولیدکنندگان بر اساس سایزهای استاندارد جهانی پیش می‌روند.

استانداردهای سایز عینک آفتابی جهانی عبارتند از:

سایز عینکعرض عدسی (لنز)عرض پل عینکطول دسته‌ها
S۴۵ میلی‌متر۱۴ میلی‌متر۱۳۰ میلی‌متر
M۴۵ تا ۵۰ میلی‌متر۱۴ تا ۱۶ میلی‌متر۱۳۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر
L۵۰ تا ۶۰ میلی‌متر۱۶ تا ۲۰ میلی‌متر۱۴۰ تا ۱۵۰ میلی‌متر
XL۶۰ میلی‌متر و بیشتر۲۰ میلی‌متر و بیشتر۱۵۰ میلی‌متر و بیشتر

چه فریمی برای سر بزرگ مناسب‌تر است؟

فریم‌های مستطیلی شکل بزرگ، برای سر بزرگ مناسب هستند. این فریم عینک آفتابی به دلیل تسلط بر صورت شما، سر شما را با کنتراست بصری، کوچکتر نشان می‌دهند. از فریم‌های کوچک هم حتما دوری کنید! زیرا معمولاً بر اندازه سر شما تأکید می‌کنند و آن را حتی بزرگ‌تر هم نشان می‌دهند.

همچنین از گرفتن عینک بسیار بزرگ‌تر نیز خودداری کنید. اگر عینک شما خیلی بزرگ باشد، فریم آن از روی بینی شما می‌لغزد یا دسته‌ها از پشت گوش شما بیرون می‌زند. عینک هایی که به درستی مناسب هستند با عرض پل و طول دسته مناسب به خوبی روی صورت شما ثابت می‌مانند.

در آخر

در پایان، انتخاب بهترین عینک آفتابی برای کله بزرگ ترکیبی از علم و سبک (استایل) است. با در نظر گرفتن شکل صورت، ویژگی‌های فریم و ترجیحات شخصی، افراد می‌توانند عینک آفتابی مناسبی را بیابند که نه تنها به راحتی متناسب باشد، بلکه استایل آن‌ها را نیز ارتقا دهد.

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار به معرفی بهترین عینک آفتابی برای سر بزرگ و فاکتورهای انتخاب آن پرداختیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده‌اید. لطفا نظرات و سوالات خود را از طریق فرم دیدگاه‌ها در پایین همین مقاله برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.