اخبار و بلاگ

glasses

روش های صحیح استفاده از عینک طبی

روش های صحیح استفاده از عینک طبی چیست؟ نحوه دانستن، زدن صحیح عینک به چشم و نحوه ترکیب بندی آن (فریم ، شیشه و …) با اجزای صورت اهمیت بسیاری دارد. عینکی را انتخاب کنید، که با آن راحت هستید و آن را دوست دارید. عینکی که راحت باشد، چهره شما را بهتر نشان میدهد. با احتیاط عینک خود را به چشم بزنید، و همیشه آن را تمیز نگه دارید و در جای مناسبی بر روی صورت قرار دهید. اگر با روش صحیح از عینک خود استفاده کنید، هیچوقت به زمین نمی افتد، همچنین تاب بر نمی دارد.

<

روش صحیح هماهنگی عینک طبی و نوع صورت

عینکی را انتخاب کنید که به صورت شما بخورد، و از ظاهرش راضی باشید. اما بعضی از طرح های عینک، به چهره های خاصی می آید. برای شناخت به شکل چهره خود نگاه کنید؛ که آیا طول صورت بیشتر از عرض است؟ آیا شکل فک شما مربع، گرد و یا نوک تیز است؟ آیا خط پیشانی باریک و یا عریض دارید؟!

چهره شما اگر گرد است؛

از عینک طبی زاویه دار با فریم نازک استفاده کنید. عرض و طول صورتهای گرد، تقریباً با هم برابر میباشد، و به شکل منحنی است. شیشه های مستطیلی چهره شما را، لاغرتر و کشیده تر نشان میدهد. از فریم های نازک استفاده کنید، فریم های ضخیم صورت گرد را می پوشاند. می توانید از عینک پروانه ای شکل برای صورت گرد خود استفاده کنید؛ که در آن شیشه های آن به سمت بینی باریک تر میشود. بهتر است برای ایجاد تضاد، گوشه‌های عینک زاویه دار باشد.

اگر چهره شما مربعی است؛

از فریم های نازک با شیشه های بزرگ و گرد استفاده کنید. چهره های مربعی زاویه دار میباشند، دارای فکی برجسته با چانه ای صاف. اگر می خواهید به چهره خود، شکلی ملایم تر و نرم تر بدهید؛ از شیشه های گرد استفاده کنید. اما اگر همین فرم صورت خود را دوست دارید؛ و نمی خواهید با زدن عینک تغییر کنید، می توانید از شیشه های مربعی شکل بزرگ استفاده کنید. از شیشه‌های باریک و فریم مستطیلی استفاده نکنید.

چهره شما اگر بیضی است؛

هر نوع عینکی می توانید استفاده کنید. صورتهای بیضی شکل، نسبتا لاغر و کشیده بوده؛ با چانه گرد و گونه‌های برآمده ای دارند. به این نوع چهره ها، هر نوع عینکی به صورتشان می‌خورد. می توانید ازفریم های مربعی یا گرد استفاده کنید. همچنین می توانید از شیشه های باریک یا عریض بر طبق سلیقه خود استفاده کنید. فریم های ضخیم، به این نوع فرم صورت می‌آید. اما نباید بیش از حد بزرگ باشد؛ چون ویژگی چهره شما را می پوشاند.

چهره شما اگر قلبی است؛

از شیشه های مخروطی استفاده کنید. اگر می خواهید، چانه باریک شما جلب توجه نکند؛ از شیشه‌هایی که از بالا به پایین باریک می شوند، استفاده کنید. از شیشه های مربعی شکل استفاده نکنید. چون به این نوع شکل صورت نمی آید. همچنین از فریم های باریک پرهیز کنید، و به جای آن از فریم های پلاستیکی یا فلزی ضخیم تر استفاده کنید.

خرید عینک طبی

روش صحیح استفاده از عینک طبی با آرایش

از فریم های سنگین اگر استفاده می کنید:

می توانید به صورت خود، سایه روشن بزنید. بعضی از فریم ها زیر نورهای خاص، سایه های تیره ای را، دور چشم ها می اندازند. برای برطرف کردن این مشکل می توانید؛ زیر چشمها و پایین مرکز بینی را، از سایه چشم روشن استفاده کنید. به این تکنیک کنتورینگ می‌گویند. این تکنیک به شما ظاهری شاداب تر میدهد و جلوه خاصی را به چشمهای شما میبخشد. همچنین می توانید با برنزه کردن گونه ها، دو طرف بینی و پیشانی، چهره خود را کاملاً کانتور کنید.

از فریم های ضخیم و بزرگ اگر استفاده می کنید:

از آرایش غلیظ ابروها بپرهیزید. ابروهای کمانی و پرپشت ممکن است؛ خوش استیل باشند. اما با عینک طبی همیشه جور در نمی آیند. اگر ابروهای روشن و کم پشتی دارید، هرگز ابروهای خود را بیش از حد تیره نکنید؛ که بیش از حد پرپشت به نظر برسند. اما اگر از فریم های ظریف و کوچک تر استفاده می کنید؛ می‌توانید ابروهای خود را با رنگی که، به رنگ طبیعی پوست شما نزدیک است، ابروهای خود را پر کنید. با این کار توجه دیگران را، به چشم های خود جلب می کنید؛ و این کار ظاهر شما را برجسته تر نشان می دهد. با استفاده از یه قلم موی نازک و پودر ابرو، به صورت ضربه ای ابروهای خود را پر کنید؛ همچنین سعی کنید که آرایش شما غلیظ نباشد.

از عینک چه جوری نگهداری کنیم که طول عمر بیشتری داشته باشد؟

تشخیص عینک آفتابی

روش های صحیح استفاده از عینک طبی

با احتیاط قسمت جلوی فرم را با دو دست بگیرید، عینک طبی خود را به چشم بزنید. ‏آن روی گوش بگذارید و به آرامی روی بینی قرار دهید. عینک را روی بینی فشار ندهید؛ زیرا جای پل بینی روی آن برای همیشه باقی میماند. آن را به چشم ها نزدیک کنید، آن روی نوک بینی قرار ندهید. ممکن است اول باز شدن آن اذیت شوید، اما به مرور زمان عادت خواهید کرد.

عینک طبی خود را روی سر قرار ندهید، زیرا از شکل عادی خود خارج شده؛ و باعث کشیده شدن فریم آن میشود. شیشه آن را تمیز نگه دارید و با استفاده از یک دستمال میکروفایبر شیشه را پاک کنید. فریم را به صورت مرتب با مواد شوینده ملایم، تمیز نگه دارید. از پاک کردن شیشه عینک خود با لباستان پرهیز کنید. چون این کار باعث می شود شیشه عینک خش بیوفتد. در آخر توجه داشته باشید برای برداشتن صحیح عینک از چشمان، حتماً دسته های عینک را با دو دست بالا ببرید و به سمت جلو بکشید. حتی اگر زمانی که می خواهید آنرا کنار بگذارید و آن را ببندید، آن را به سمت دسته‌ها بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.