اخبار و بلاگ

عینک آفتابی دوربین دار

عینک آفتابی دوربین دار – آینده نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنید!

در سال ۲۰۱۳ که گوگل برای اولین بار در تاریخ، عینک هوشمند را ارائه کرد، با وجود شکست آن پروژه، توجه تمامی فعالان حوزه عینک و تکنولوژی را به خود جلب کرد. از آن سال به بعد ما شاهد تحولی بزرگ در پیوند میان عینک آفتابی و تکنولوژی بودیم. یکی از محصولات حاصل از این تحول، عینک آفتابی دوربین دار است.  اما به راستی عینک آفتابی دوربین دار چیست؟ چه استفاده‌هایی می‌توان از آن کرد؟

پاسخ این سوال را در این مقاله از فروشگاه عینک انصار داده‌ایم. همچنین بهترین عینک‌های آفتابی دوربین دار را به شما معرفی کرده‌ایم. در ادامه همراه باشید.

با خواندن مقاله زیر درباره عینک‌های هوشمند و پروژه شکست خورده گوگل بیشتر بدانید:

عینک هوشمند ‌smart چیست؟ آینده همینجاست…

عینک آفتابی دوربین دار چیست؟

عینک‌های آفتابی دوربین به عنوان اکسسوری پوشیدنی هستند که برای ثبت عکس‌ها و فیلم‌ها بدون استفاده از دست و به راحتی طراحی شده‌اند. آن‌ها همچنین به عنوان “عینک هوشمند” یا “عینک ویدئویی” شناخته می‌شوند. عینک آفتابی دوربین دار معمولاً دارای یک دوربین تعبیه شده در فریم یا لنز هستند.

عینک آفتابی دوربین دار چیست؟

عینک آفتابی دوربین دار چیست؟

این عینک‌ها در ابتدا فقط قابلیت ثبت تصاویر را داشتند. اما در ادامه و با پیشرفت تکنولوژی عینک‌های دوربین دار، قابلیت ثبت ویدیو نیز به این عینک‌ها اضافه و کاربردهای آن بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت.

کاربرد عینک آفتابی دوربین دار

عینک آفتابی دوربین دار به شما این امکان را می‌دهد تا فیلم‌ها و عکس‌های باکیفیت بگیرید و در عین حال زیبا به نظر برسید. شما می‌توانید بدون استفاده از دست خود ویدیوهای فوق العاده‌ای منظره پیش روی خود بگیرید. یا می‌توانید عکس‌های طبیعی را بدون نگه داشتن دوربین در دست و به صورت لحظه‌ای ثبت کنید.

تصور کنید که به یک سفر طبیعت گردی رفته‌اید و قصد دارید همزمان از منظره‌های طبیعی لذت ببرید و عکس‌های این سفر را برای خاطره، ثبت کنید. با استفاده از گوشی و یا دوربین این کار به سختی انجام می‌شود. چرا که دست‌ها و چشمان شما همیشه مشغول دوربین و گوشیتان خواهد بود تا تصاویر با کیفیتی ثبت کنید. اما نگران نباشید، عینک آفتابی دوربین دار دقیقا برای همین امر تولید شده‌اند.

کاربرد عینک آفتابی دوربین دار

کاربرد عینک آفتابی دوربین دار

این عینک‌ها فقط و فقط برای راحتی شما تولید شده‌اند. شما می‌توانید بدون دخالت دست و یا در دست داشتن گوشی و یا دوربین بزرگ و سنگین، همزمان از منظره لذت ببرید و تصاویر و ویدیوهای زیبایی را ثبت کنید. به طور کلی کابردهای این عینک‌ها عبارتند از:

  • عکس برداری بدون استفاده از دست
  • فیلم‌برداری بدون استفاده از دست
  • محافظت از چشمان در برابر اشعه مضر UV آفتاب
  • تجربه سفری راحت و لذت بخش

بهترین عینک آفتابی دوربین دار

ما در ادامه بهترین گزینه‌های با کیفیت را با ویژگی‌های آسان برای استفاده گردآوری کرده‌ایم. شما در انتخاب بهترین عینک آفتابی دوربین دار، فضای ذخیره‌سازی کافی، عمر باتری مناسب و تناسب راحت با فرم صورتتان را می‌خواهید. از این رو ما در ادامه بهترین عینک دوربین دار را بر اساس ابن فاکتورها آورده‌آیم. با استفاده از این عینک‌ها دیگر با دوربین گوشی عکس و فیلم نمی‌گیرید.

۱- عینک آفتابی ریبن Ray-Ban Stories

ممکن نیست که درباره عینک‌های آفتابی صبحت کنیم و اسم ریبن را نبریم. این برند ایتالیایی یکی از ابرقدرت‌های دنیای عینک‌های طبی و آفتابی است و همانطور که توقع داشتیم، با قدرت هر چه تمام‌تر وارد عرصه تولید بهترین عینک آفتابی دوربین دار شده است.

این عینک آفتابی دوربین دار محصول مشترک برند ریبن و فیسبوک (متا) است. دو غول در عرصه تولید عینک آفتابی و تکنولوژی دست به دست هم داده‌اند. این یعنی خودتان تا آخر داستان را می‌روید. نتیجه این همکاری یک عینک آفتابی است که ظاهر جذابی دارد، با استاندارد بالایی ساخته شده است و عملکردهایی را که مردم در زندگی روزمره خود از آن استفاده می کنند، انجام می‌دهند.

عینک آفتابی Ray Ban Stories

عینک آفتابی Ray Ban Stories

طراحی و تکنولوژی عینک آفتابی دوربین دار ریبن

از نظر طراحی و تکنولوژی بکار رفته، ظرافتی که ریبن در طراحی این عینک آفتابی استفاده کرده، فوق‌العاده است. در هر طرف فریم این عینک، دوربین مجزا به کار رفته است تا به تعادل و ثبت بهترین تصاویر با جزئیات کامل و وضوح بالا کمک کند. شما می‌توانید با فشردن دکمه‌ای که در فریم تعبیه و یا گفتن Hey Facebook take a photo عکس‌برداری کنید.

علاوه بر قابلیت ثبت تصاویر و فیلمبرداری، همچنین می‌توانید با این عینک دوربین دار، تماس بگیرید، صدا پخش کنید، و برای رد شدن از آهنگ‌ها روی دکمه بزنید.

مشخصات فنی این عینک:

دوربیندوقلو ۵ مگاپیکسلی
میدان دید۱۰۵ درجه
رزولوشن ویدیو۱۱۸۴ در ۱۱۸۴ پیکسل (مربع) ۳۰ فریم در ثانیه تا ۱۴۱۴ در ۱۴۱۴ (برش به تثبیت بستگی دارد)
اتصالبلوتوث

مزایا و معایب:

مزایامعایب
کنترل لمسیمحدودیت فیلمبرداری حداکثر ۳۰ ثانیه
موجود در ۲ سایز و سبک وزن

۲- عینک آفتابی OhO Smart 4K Pro

اگر به دنبال یک عینک آفتابی با طرح ساده و غیر پیچیده، با قابلیت نیم ساعت فیلم برداری مستمر با کیفیت و رزولوشن بالا هستید، این عینک را به شما پیشنهاد می‌دهیم. قابلیت تصویربرداری بلند مدت، این عینک را در لیست بهترین عینک آفتابی دوربین دار گنجانده است.

این عینک یک دوربین تکی دارد که در مرکز، دقیقاً بالای پل عینک نصب شده است و ویدیوهای H.265 را با فضای ذخیره سازی داخلی ضبط می‌کند. کیفیت فیلمبرداری متفاوت است و شما می‌توانید بر اساس نیاز خود آن را از طریق متصل کردن به لپ‌تاپ مدیریت کنید. قطعا هر چه کیفیت فیلم برداری بالاتری را بخواهید، طول عمر باتری شما کاهش خواهد یافت.

عینک آفتابی OhO Smart 4K Pro

عینک آفتابی OhO Smart 4K Pro

مشخصات فنی این عینک آفتابی دوربین دار:

دوربین۸ مگاپیکسل
میدان دید۷۰ درجه
رزولوشن ویدیو۴K (یا ۱۰۸۰P@60fps، ۷۲۰P@120)
وزن۴۹ گرم
شارژUSB

مزایا و معایب:

مزایامعایب
حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتتنظیمات از طریق ویرایش فایل init.txt و USB
کیفیت ۴k در ۳۰ فریم در ثانیه تا ۱۲۰ فریم در ثانیهبدون میکروفون و بدون ضبط صدا

۳- عینک آفتابی Snapchat’s Spectacles 3

اگر از ما درباره بهترین عینک آفتابی دوربین دار بپرسید، قطعا اولین انتخاب ما، همین عینک خواهد بود. چرا که این عینک‌ها جامع‌ترین عینک‌های آفتابی دوربین دار موجود در بازار امروز هستند. دو دوربین و چهار میکروفون درون فریم این عینک تعبیه شده است. مگر داریم بهتر از این؟!

دلیل گنجاندن ۲ دوربین در فریم این عینک، فراهم کردن امکان عکس‌برداری و فیلم‌برداری سه بعدی است. برند Snapchat فکر همه جا را کرده و حتی با قرار دادن یک جعبه نمایش سه بعدی، امکان مشاهده تصاویر و فیلم‌های سه بعدی گرفته شده با این عینک را برای شما فراهم کرده است.

عینک آفتابی Snapchat’s Spectacles 3

عینک آفتابی Snapchat’s Spectacles 3

البته درست است که این عینک آفتابی دوربین دار بهترین کیفیت تصویر را ندارند. اما آن‌ها طیف وسیعی از ویژگی‌های اضافی را ارائه می‌دهند. این عینک می‌تواند تا ۵ مگاپیکسل عکس بگیرد. همچنین شما می‌توانید ویدیو با کیفیت HD تا ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کنید! این سریع‌ترین نرخ فریم برای ویدیو در لیست بهترین عینک دوربین دار است.

یک ویژگی منحصر به فرد این است که اسنپ چت دارای فیلترهایی است که می‌توانید به لطف ویدیوی سه بعدی در AR (واقعیت افزوده) اعمال کنید. این باعث می‌شود ویدیوهای سرگرم کننده و خلاقانه به راحتی در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بگذارید.

مشخصات فنی عینک Snapchat’s Spectacles 3:

برنداسنپ‌چت
دوربین۵ مگاپیکسل
رزولوشن ویدیوHD با سرعت ۶۰ فریم در ثانیه
میدان دید۲ بعدی در ۱۰۵ درجه، ۳ بعدی در ۸۶ درجه
سایر ویژگی‌هاشارژ سریع بی‌سیم، میکروفون داخلی، سازگار با MicroSD

یکی دیگر از مزیت‌های بزرگ این عینک آفتابی دوربین دار این است که می‌توانید به صورت بی‌سیم ویدیوها را از طریق برنامه اسنپ چت در دستگاه هوشمند خود به اشتراک بگذارید. در اینجا می‌توانید تصاویر و فیلم‌ها را ویرایش کرده و فیلترهای خود را اعمال کنید.

همچنین می‌توانید آن‌ها را به برنامه‌های دیگر یا کامپیوتر خود ارسال کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های عالی این است که فریم آن، عینک شما را در حال حرکت شارژ می‌کند.

Spectacles 3 برای عکاسان معمولی که می خواهند تصاویر و ویدیوهای سرگرم کننده ای برای رسانه های اجتماعی ایجاد کنند عالی است. آن‌ها برای عکاسی در سفر، وبلاگ نویسی یا عکاسی خیابانی با دوستان شما عالی عمل می‌کنند!

۴- عینک آفتابی Sheawasy

در قسمت چهارم از بهترین عینک آفتابی دوربین دار به یکی دیگر از عینک‌های هوشمند محبوب که برند Sheawasy ارائه کرده، می‌رسیم. بر خلاف ۳ عینک قبلی که محافظت کامل از چشمان شما در برابر اشعه UV خورشید داشتند، این عینک از چنین قابلیتی برخوردار نیست و صرفا فقط کاربرد عکاسی و فیلم‌برداری را برای شما خواهد داشت.

شما می‌توانید تصاویر و ویدیوهای Full HD 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرید. کیفیت فیلم و تصویر برای چنین دوربین کوچکی بد نیست. اما انتظار نداشته باشید که مانند یک گوشی هوشمند ویدیوی Full HD دریافت کنید.

بزرگترین نقطه فروش این عینک دوربین دار، دوربین مجزای آن است. دوربین این عینک کاملاً نامرئی است و در فریم مخفی شده است. این دوربین‌های Sheawasy برای هر کسی که می‌خواهد بدون استفاده از دست‌های خود فیلم‌های معمولی بگیرد، مناسب است. به لطف لنزهای دوربین مجزای آن‌ها، می‌توانید از آن‌ها برای نظارت ساده استفاده کنید.

عینک آفتابی Sheawasy

عینک آفتابی Sheawasy

برندSheawasy
دوربین
رزولوشن ویدیو۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه
میدان دید۷۰ درجه

۵- عینک آفتابی OhO 4K Ski Goggles

اگر اهل فعالیت‌های هیجانی و با آدرنالین بالا مانند اسکی هستید، این عینک خوراک شماست. این آخرین عینک در لیست بهترین عینک آفتابی دوربین دار است. آن هم چیزی جز عینک اسکی OhO 4k نیست. این عینک دوربین برای پیست‌های اسکی طراحی شده است تا عکس‌های ۲۴ مگاپیکسلی اول‌شخص در سرما و برف بگیرد.

عینک آفتابی دوربین دار اسکی برند OhO می‌تواند با کیفیت ۴K به صورت زنده پخش کند و ویدیوهای ۴K با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه و فیلم‌های ۷۲۰p با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند.

عینک آفتابی OhO 4K Ski Goggles

عینک آفتابی OhO 4K Ski Goggles

این عینک دوربین به طور خاص برای موقعیت های ماجراجویانه در سراشیبی طراحی شده است. Oho این موضوع را جدی گرفته است و زمان زیادی را صرف ساخت فریم‌های مقاوم در برابر ضربه کرده است. نکته دیگری که در نظر گرفته‌اند راحتی است. این عینک را می‌توان در تمام روز استفاده کرد و همچنین با تمام اندازه‌های سرپوش، از بند تا کلاه ایمنی مناسب خواهند بود.

این یعنی برند OhO فکر همه جا را کرده و بهترین عینک آفتابی دوربین دار را برای فعالیت‌های ورزشی پر تحرک مانند اسکی طراحی کرده است.

برندOho
دوربین۲۴ مگاپیکسل
رزولوشن ویدیو۴K با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه، ۷۲۰p با سرعت ۱۲۰ فریم در ثانیه
میدان دید۷۰ درجه
سایر ویژگی‌هاپخش زنده ۴K، سازگار با کارت microSD، محافظت در برابر UV، ضد مه، مقاوم در برابر ضربه، Wi-Fi

و تمام! تا اینجا ۵ تا از بهترین عینک‌های آفتابی دوربین دار را به شما معرفی کردیم. در ادامه به سوالاتی پرداخته‌ایم که در مورد این عینک‌ها بسیار پرسیده می‌شوند.

آیا عینک هوشمند همان عینک دوربین دار است؟

خیر. عینک‌های هوشمند روز به روز در حال پیشرفت هستند و به زودی می‌خواهند آن‌ها را به عنوانی جایگزینی برای گوشی موبایل معرفی کنند. اما خب تا این لحظه عینک‌های هوشمند کاربردهای مختلفی را به صورت مجزا ارائه می‌دهند. برخی از این قابلیت‌ها عبارتند از: ضبط و پخش صدا، مکالمه و گفتگوی تلفنی، نصب اپلیکیشن‌های ضروری مانند مسیریاب و …

این در حالیست که عینک آفتابی دوربین دار می‌تواند هر یک از این قابلیت‌ها را داشته باشید، اما خب در حال حاضر فقط برای تصویر برداری و فیلم برداری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عینک آفتابی دوربین دار چه‌قدر عمر باتری دارند؟

عینک‌های دوربین دار در حال حاضر عمر باتری ضعیفی دارند زیرا دستگاه‌های بسیار کوچکی هستند. باید انتظار داشته باشید که این عینک یک تا دو ساعت عمر باتری داشته باشد.

بسیاری از عینک‌های دوربین دار موجود در بازار دارای یک فریم هستند که عینک دوربین شما را در حال حرکت شارژ می‌کند. این یک راه حل عالی برای یک مشکل عمده در مورد عینک دوربین دار است.

عینک دوربین دار ریبن و فیسبوک

عینک دوربین دار ریبن و فیسبوک

عینک دوربین دار ریبن و فیسبوک

در بالا ۵ تا از بهترین عینک دوربین دار در دنیا را به شما معرفی کردیم. اما یکی از عینک‌هایی که این روزها خیلی سر و صدا کرده است، محصول مشترک برند Ray-Ban و Facebook (Meta) با نام Ray-Ban Stories است. حتما شما هم در فضای مجازی و برنامه اینستاگرام یا تیک‌تاک، ویدیوهای ترندی که از این عینک منتشر می‌شوند را دیدید. عینک هوشمندی که به شما روشی معتبر برای گرفتن عکس و ویدیو، اشتراک‌گذاری ماجراجویی‌ها، گوش دادن به موسیقی یا پاسخ به تماس‌های تلفنی می‌دهد.

از فعالیت‌های روزانه مانند دوچرخه‌سواری گرفته تا نقاط عطف خاص مانند جشنواره موسیقی مورد علاقه‌تان، دوربین‌های ۵ مگاپیکسلی یکپارچه Ray-Ban Stories به شما امکان می‌دهند لحظات خود به خودی زندگی را از منظر اول شخص منحصربفرد ثبت کنید. با استفاده از دکمه ضبط یا هندزفری با دستورات صوتی دستیار فیس بوک، به راحتی می‌توانید جهان را همانطور که می بینید ضبط کنید، عکس و ویدیوهای حداکثر ۳۰ ثانیه ای بگیرید.

امنیت و قانونی بودن عینک دوربین دار ریبن

از نظر امنیت و قانونی بودن استفاده از این عینک دوربین دار هم نگران نباشید. ریبن و فیسبوک فکر اینجا را هم کرده‌اند و یک LED تصویربرداری با سیم روشن می‌شود تا به افراد نزدیک اطلاع دهد که شما در حال گرفتن عکس یا فیلم هستید. بلندگوهای ساده و باز تعبیه شده اند و آرایه صوتی سه میکروفون Ray-Ban Stories انتقال صدا و صدای غنی‌تری را برای تماس‌ها و ویدیوها ارائه می‌دهد. صدایی که فقط خودتان می‌شنوید و نه اطرافیانتان!

فناوری نرم‌افزاری عینک دوربین دار Ray-Ban

Ray-Ban Stories با اپلیکیشن جدید Facebook View هماهنگ می‌شود، بنابراین می‌توانید نقطه نظرات، داستان‌ها و خاطرات خود را به طور یکپارچه با دوستان و دنبال کنندگان رسانه‌های اجتماعی شما به اشتراک بگذارید. برنامه Facebook View در iOS و Android، وارد کردن، ویرایش، و اشتراک‌گذاری محتوای گرفته شده با عینک هوشمند را به برنامه‌های گوشی شما آسان می‌کند: Facebook، Instagram، WhatsApp، Messenger، Twitter، TikTok، Snapchat و موارد دیگر.

همچنین می‌توانید محتوا را در رول دوربین گوشی خود ذخیره کنید و از آنجا ویرایش و به اشتراک بگذارید. و پیشرفت‌های جدید و انحصاری پس از عکس‌برداری که در نمای فیس‌بوک تعبیه شده است، به شما امکان می‌دهد محتوای منحصربه‌فردی ایجاد کنید تا چرخشی ویژه در پست‌های خود ایجاد کنید.

چند نمونه از عکس‌های گرفته شده و لحظات ثبت شده با این عینک دوربین دار را می‌توانید در پایین ببینید.

نمونه عکس و ویدیو عینک دوربین دار ریبن و فیسبوک

نمونه عکس و ویدیو عینک دوربین دار ریبن و فیسبوک

طرح فریم عینک دروبین دار Ray-Ban

از همه فناوری‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده Facebook برای این عینک که بگذریم، برند Ray-Ban دست به کار می‌شود و با فریم در مدل‌های جذاب و فوق‌العاده شما را سورپرایز می‌کند. عینک دوربین دار Ray-Ban Stories در ۲۰ مدل، در برخی از نمادین‌ترین سبک‌های Ray-Ban – Wayfarer/Wayfarer Large، Round و Meteor و پنج رنگ با طیف وسیعی از لنزها از جمله شفاف، ضد اشعه UV و تجویزی موجود است. شما می توانید سبک مناسب خود را از بین این همه گزینه انتخاب کنید.

لوازم جانبی عینک دوربین دار ریبن و فیسبوک

به عنوان یک پوشیدنی تمام روز، عینک هوشمند Ray-Ban Stories باید در زمانی که شما آماده هستید، آماده باشد. به همین دلیل است که آن‌ها با یک کیس شارژ قابل حمل با طراحی ویژه عرضه می‌شوند، بنابراین می‌توانید به راحتی عینک خود را شارژ و از آن‌ها محافظت کنید. آن هم در حین حرکت. یک کیس کاملا شارژ شده سه روز متوالی دیگر از عینک استفاده کنید.

ویدیوی ترند عینک آفتابی هوشمند ریبن

و اما از همه چیز که بگذریم در آخرین بخش به ویدیوهای فوق‌العاده‌ای که با این عینک ضبط شده‌اند می‌رسیم. ویدیوهایی که روز به روز در سوشال مدیا در حال دست به دست شدن هستند و شما را نیز مجذوب این عینک کرده‌اند. در ادامه یکی از پربازدیدترین ویدیوهای این عینک دوربین دار مشترک فیسبوک و ریبن را آورده‌ایم:

نتیجه گیری

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار به معرفی عینک آفتابی دوربین دار و قابلیت‌های آن‌ها پرداختیم و همچنین بهترین عینک‌های دوربین دار را معرفی کردیم. در نهایت به این نتیجه رسیدم:

Snapchat Spectacles 3 بهترین عینک دوربین دار موجود در بازار است. آنه‌ا طراحی شیک، عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیت بالا و تناسب راحت ارائه می‌دهند. علاوه بر این، عمر باتری و مقاومت در برابر آب طولانی‌تر است. بنابراین این عینک برای فعالیت در فضای باز مناسب است.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده‌اید. لطفا نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌های سایت در انتهای همین صفحه برای ما بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.