اخبار و بلاگ

همه چیز درباره عینک اپل ویژن پرو

همه چیز درباره عینک اپل ویژن | آیا ارزش خرید دارد؟

و اما چه سر و صدایی برند محبوب و پر طرفدار اپل در آخرین رویداد خود به پا کرد! حتما شما هم اخبار آن را شنیدید و یا یکی از دوستانتان از شدت حیرت‌زدگی آن را برای شما بازگو کرد. اما خب داستان چیست؟ در تاریخ ۵ فوریه ۲۰۲۳ شرکت اپل از جدیدترین محصول خود که یک عینک هوشمند است، رونمایی کرد. در این مقاله به صفر تا صد یا به قولی همه چیز درباره عینک اپل ویژن پرو پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

داستان از کجا شروع شد؟

شرکت آمریکایی Apple اپل در فوریه سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که هدستی تولید کرده، که با پوشیدن آن، می‌توانید دنیای دیجیتال را با دنیای واقعی خود ترکیب کنید. نام این محصول را Apple Vision Pro نامید و در تاریخ ۱۹ ژانویه ۲۰۲۳، پیش فروش آن را از مبلغ ۳۴۹۹ دلار شروع کرد. به طور خلاصه می‌توان گفت که ورود اپل به دنیای کامپیوترهایی که روی صورت خود می‌پوشید، ورودی آبرومندانه و قوی بود.

اپل ویژن پرو به طور یکپارچه محتوای دیجیتال را با فضای فیزیکی شما ترکیب می‌کند.

داستان عینک اپل ویژن پرو از کجا شروع شد؟

داستان عینک اپل ویژن پرو از کجا شروع شد؟

اما جایی نروید؛ هنوز کار داریم! در ادامه به بررسی عینک اپل ویژن پرو پرداخته‌ایم و تقریبا تمامی مزایا و معایب این عینک را برای شما بازگو کرده‌ایم. پس تا انتهای این مقاله متوجه خواهید شد که عینک اپل ویژن پرو ارزش خرید دارد یا خیر؟

عینک اپل ویژن پرو چیست؟

عینک اپل ویژن پرو محصولی است که با قرار دادن آن روی سرتان، می‌توانید به تمامی محتوای دیجیتال مورد نیاز خودتان که قبلا با گوشی از آن استفاده می‌کردید، دسترسی داشته باشید. نه صبر کنید! نه تنها می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید، بلکه آن‌ها را می‌توانید در فضای فیزیکی و دنیای واقعی خود ببینید و استفاده کنید. بله حق دارید! الآن با خودتان می‌گویید این یعنی چه؟ اصلا چرا؟! در پاسخ به شما می‌گوییم به آینده خوش آمدید …

در تصویر زیر می‌توانید کارایی این محصل را دقیق‌تر ببینید و متوجه شوید که عینک اپل ویژن پرو چیست و چه قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

عینک اپل ویژن پرو چیست؟

عینک اپل ویژن پرو چیست؟

عینک اپل ویژن پرو اولین تلاش اپل برای ساختن یک کامپیوتر از تمام این ایده‌ها است. کامپیوتری که در فضای اطراف شما کار می‌کند. هدف این است که Vision Pro یک دستگاه کامل باشد که بتواند درست در کنار مک و آی‌پد در اکوسیستم دستگاه‌های اپل قرار بگیرد و به شما اجازه دهد کار واقعی را انجام دهید. می‌توانید از Excel و Webex و Slack در اپل ویژن پرو استفاده کنید و همچنین می‌توانید در یک صفحه نمایش مجازی غول‌پیکر ۴k HDR به تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی بنشینید. یا می‌توانید صفحه نمایش مک خود را در عینک منعکس کنید و فقط از Vision Pro برای نگاه کردن به مانیتور بزرگی که در فضای مجازی شناور است استفاده کنید.

بررسی عینک اپل ویژن پرو

و اما در ادامه این مقاله از همه چیز درباره عینک اپل ویژن پرو، همه چیز و یا به قولی تمام قابلیت‌های این محصول فوق‌العاده از برند اپل Apple را برای شما آوردیم تا بررسی عینک اپل ویژن پرو برایتان تکمیل شود. بخوانید و خودتان قضاوت کنید که آیا واقعا ارزش خرید دارد؟!

۱- برنامه‌های شما در فضای شما زندگی می‌کنند!

با Apple Vision Pro، شما یک بوم بی نهایت دارید که نحوه استفاده شما از برنامه‌های مورد علاقه‌تان را تغییر می‌دهد. برنامه‌ها را در هر جایی بچینید، آن‌ها را به اندازه‌ی عالی تغییر دهید و فضای کاری رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. همه این قابلیت‌ها در حالی که در دنیای اطرافتان حضور دارید و همه چیز را به وضوح می‌بینید. صفحات وب را در Safari مرور کنید، یک لیست کارها را در Notes ایجاد کنید، در Messages با دوستانتان چت کنید و با یک نگاه یکپارچه بین آن‌ها حرکت کنید.

در تصویر زیر هم می‌بینید که اپل ویژن پرو دارای برنامه‌های آشنایی است که شما می‌شناسید و دوست دارید. برای زندگی در فضای شما تغییر شکل داده است. مانند سافاری، Photos، Musicو Messages. همچنین با استفاده از iCloud، محتوای شما به طور خودکار با iPhone، iPad و Mac شما همگام‌سازی می‌شود.

برنامه‌های شما در فضای شما زندگی می‌کنند!

برنامه‌های شما در فضای شما زندگی می‌کنند!

علاوه بر این یک اپ استور کاملاً جدید با Apple Vision Pro راه اندازی می‌شود که دارای اپلیکیشن‌های پیشگامانه ساخته شده برای visionOS و همچنین برنامه‌های سازگار iPad و iPhone است. هر چه دوست دارید دانلود کنید و از قابلیت‌های بی‌نهایت اپل ویژن پرو نهایت بهره را ببرید.

اپ استور در اپل ویژن پرو

اپ استور در اپل ویژن پرو

در بررسی عینک اپل ویژن پرو دیدیم که حتی می‌تونید با تغییر پس‌زمینه فضای اطراف خود و قرار دادن خود در محیط دلخواه می‌توانید از محیط بیرون دور بمانید و روی کارتان با اپل ویژن پرو تمرکز کنید. چیزی شبیه به واقعیت مجازی اما چند مرحله پیشرفته‌تر.

Apple Vision Pro اشیاء سه بعدی را زنده می‌کند. می‌توانید یک شیء سه‌بعدی را از یک برنامه بیرون بکشید و از هر زاویه به آن نگاه کنید، انگار درست در مقابل شماست.

۲- لوازم جانبی اپل ویژن پرو

از همه قابلیت‌های بالا که بگذریم می‌بینیم که Apple Vision Pro با لوازم جانبی بلوتوث مانند Magic Keyboard و Magic Trackpad کار می‌کند، که برای مواردی مانند صفحات گسترده پیچیده و ایمیل‌های طولانی عالی هستند.

۳- راهی همه‌جانبه برای سرگرمی!

بعد از بررسی برنامه‌های این محصول خارق العاده، در دومین بخش از بررسی عینک اپل ویژن پرو به محیط سرگرم کننده آن می‌پردازیم. محیطی که شما را تا ساعت‌ها سرگرم می‌کند.

عینک اپل ویژن پرو می‌تواند هر اتاقی را به سالن تئاتر شخصی شما تبدیل کند. فیلم‌ها، نمایش‌ها و بازی‌های خود را تا اندازه عالی گسترش دهید و در عین حال احساس کنید که بخشی از اکشن با فضایی صوتی هستید. با پیکسل‌های بیشتر از یک تلویزیون ۴K برای هر چشم، می‌توانید در هر کجا که هستید از محتوای خیره‌کننده لذت ببرید. چه در یک پرواز طولانی و چه روی کاناپه در خانه!

تماشای فیلم با عینک اپل ویژن پرو

تماشای فیلم با عینک اپل ویژن پرو

فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه شما از Apple TV+ و سایر سرویس‌های پخش در Apple Vision Pro مانند Netflix و … در دسترس هستند تا با خیال راحت ساعت‌ها از تماشای جدیدترین شاهکارهای سینمایی لذت ببرید.

همچنین بازی‌های visionOS در Apple Arcade راه‌های کاملاً جدیدی برای بازی با استفاده از فضای اطراف شما ارائه می‌دهند. بیش از ۱۰۰ بازی iPad مورد علاقه خود را پیدا کنید و همچنین با استفاده از دسته‌های بازی بلوتوث مانند دسته PS5 بازی کنید.

بازی کردن با اپل ویژن پرو

بازی کردن با اپل ویژن پرو

۴- خاطراتتان زنده می‌شود!

در سومین بخش از بررسی قابلیت‌های اپل ویژن پرو به قابلیتی فوق‌العاده از این محصول می‌رسیم. اپل ویژن پرو اولین دوربین سه بعدی اپل است. می‌توانید عکس‌های فضایی جادویی و فیلم‌های فضایی را به صورت سه بعدی بگیرید، سپس با صدای فضایی فراگیر، آن لحظات دوست‌داشتنی را مانند قبل تجربه کنید. کتابخانه موجود عکس‌ها و ویدیوهای شما در مقیاس قابل توجهی باورنکردنی به نظر می‌رسد. مناظر پانوراما دور شما می‌پیچد، که باعث می‌شود احساس کنید درست همان جایی که آن‌ها را گرفته‌اید ایستاده‌اید. همچنین می‌توانید با آیفون ۱۵ پرو فیلم‌های فضایی بگیرید، سپس آن‌ها را در Apple Vision Pro مشاهده کنید.

تمامی فیلم‌ها و کلیپ‌های ترندی که این روزها در اینستاگرام درباره اپل ویژن می‌بینید، همه و همه با استفاده ز این فیلمبرداری سه بعدی عینک اپل ویژن پرو ضبط شده است.

فیلم‌ها و عکس‌های فضایی دارای عمق باورنکردنی هستند که به شما امکان می‌دهد لحظه‌ای را ببینید. آنها را گسترش دهید تا حتی بیشتر به خاطرات مورد علاقه خود نزدیک شوید. دکمه بالا، ضبط ویدیوها یا عکس‌های فضایی را سریع و آسان می‌کند. هنگامی که در حال گرفتن یک ویدیو یا عکس فضایی هستید، EyeSight به اطرافیان شما سیگنال می‌دهد که در حال ضبط ویدیو یا تصویر هستید.

۵- جلسات کاری را معنادارتر کنید!

Apple Vision Pro همکاری و اتصال را در هر کجا که هستید آسان می‌کند. کاشی‌های ویدیویی FaceTime در اندازه واقعی هستند و با پیوستن افراد جدید، تماس به سادگی در اتاق شما گسترش می‌یابد. در FaceTime، همچنین می‌توانید از برنامه‌ها برای همکاری با همکاران در اسناد مشابه به طور همزمان استفاده کنید.

این یعنی شما می‌توانید در اتاق خوابتان و یا هر جایی حتی در خیابان، فضایی مانند یک سالن همایش بزرگ با یک LCD بزرگ برای ارائه و دیدن چهره حضار به صورت زنده را بسازید و با آن جلسات خود را برگزار کنید. مگر داریم بهتر از این؟!

جلسات کاری با عینک اپل ویژن پرو

جلسات کاری با عینک اپل ویژن پرو

در FaceTime، هر شرکت کننده در فضای شما در یک بلوک ظاهر می‌شود که می‌توانید در مقیاس آن را تنظیم کنید. صدای فضایی با قرار دادن صدای هر فرد در محل کاشی خود، مکالمه را طبیعی تر می‌کند. طوری که احساس می‌کنید افراد دقیقا روبروی شما ایستاده‌اند.

پرسونای دیجیتال شما به دیگران این امکان را می‌دهد که در حالی که Apple Vision Pro را پوشیده‌اید، شما را ببینند. این یک نمایش پویا و طبیعی از حرکات صورت و دست شما در حین استفاده از FaceTime است.

تماس تصویری با اپل ویژن پرو

تماس تصویری با اپل ویژن پرو

برنامه ها را با دیگران به اشتراک بگذارید و از آن‌ها در FaceTime با SharePlay، اشتراک گذاری پنجره‌های برنامه یا کل نمای خود استفاده کنید. در حین اشتراک‌گذاری یک برنامه، همچنان همه را در کاشی‌های ویدیویی بزرگ می‌بینید. با این قابلیت به بهترین شکل ارائه‌های خود را خواهید داد.

۶- طراحی جذاب اپل ویژن پرو

در چهارمین بخش از بررسی عینک اپل ویژن پرو به طراحی دقیق و فوق‌العاده آن می‌رسیم. اپل ویژن پرو حاصل دهه‌ها تجربه در طراحی دستگاه‌های با کارایی بالا است. که به جاه‌طلبانه‌ترین محصولی که اپل تا کنون ساخته است، ختم شد. Apple Vision Pro فناوری فوق‌العاده پیشرفته را در قالبی زیبا و جمع‌وجور ادغام می‌کند و هر بار که آن را می‌پوشید، تجربه شگفت‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد.

طراحی جذاب اپل ویژن پرو

طراحی جذاب اپل ویژن پرو

  • جلو: در قسمت جلویی تکه‌ای از شیشه‌های لمینت سه‌بعدی در یک قاب آلیاژ آلومینیومی جریان می‌یابد که منحنی می‌شود تا دور صورت شما بپیچد.
  • نوارهای سر: نوار بافتنی انفرادی بالشتک، قابلیت تنفس و کشش را فراهم می‌کند و یک صفحه فیت به شما امکان می دهد Apple Vision Pro را دقیقاً روی سر خود تنظیم کنید. نوار حلقه دوگانه یک گزینه اضافی برای تناسب شخصی ارائه می‌دهد.
  • باتری با دوام: باتری خارجی تا ۲ ساعت استفاده عمومی و تا ۲.۵ ساعت پخش ویدیو را پشتیبانی می‌کند.
  • صدا: بلندگوهایی که نزدیک گوش شما قرار می‌گیرند، صدای فضایی غنی را ارائه می‌دهند و در عین حال شما را از محیط اطراف خود آگاه می‌کنند.
  • بینایی: هنگام استفاده از Apple Vision Pro، یک نمایشگر بیرونی، چشمان شما را نشان می‌دهد و به دیگران اطلاع می‌دهد که از برنامه‌ها استفاده می‌کنید یا کاملا غوطه‌ور هستید.

این یعنی Apple فکر همه جا را کرده.

۷- visionOS اولین سیستم عامل فضایی

visionOS که بر پایه macOS، iOS و iPadOS ساخته شده است، تجربیات فضایی قدرتمندی را امکان پذیر می‌کند. در بررسی عینک اپل ویژن پرو مشاهده شد که این محصول را با چشم‌ها، دست‌ها و صدای خود کنترل کنید. تعاملات بصری و جادویی هستند. به سادگی به یک عنصر نگاه کنید، انگشتان خود را روی هم بزنید تا انتخاب کنید، و از صفحه کلید مجازی یا کیبورد برای تایپ استفاده کنید.

در visionOS، برنامه ها می‌توانند فضای اطراف شما را فراتر از مرزهای نمایشگر پر کنند. آن‌ها را می‌توان به هر جایی منتقل کرد، به اندازه عالی تغییر داد، به نور اتاق شما واکنش نشان داد و حتی سایه انداخت.

۸- محیط اطراف خود را گسترش دهید.

محیط‌های این عینک هوشمند به شما امکان می‌دهند فضای اطراف خود را تغییر دهید، بنابراین برنامه‌ها می‌توانند فراتر از ابعاد اتاق شما گسترش یابند. از میان مجموعه‌ای از مناظر زیبا انتخاب کنید یا اتاق خود را با محیط سینما به یک سینمای شخصی تبدیل کنید. Digital Crown به شما کنترل کامل بر میزان غوطه ور شدن شما می‌دهد.

محیط اطراف خود را گسترش دهید.

محیط اطراف خود را گسترش دهید.

۹- با افراد اطراف خود در ارتباط باشید.

عینک اپل ویژن پرو به شما کمک می‌کند تا با اطرافیان خود در ارتباط باشید. قابلیت EyeSight چشمان شما را آشکار می‌کند و به اطرافیانتان اطلاع می‌دهد که از برنامه‌ها استفاده می‌کنید یا به طور کامل در یک تجربه غوطه‌ور هستید. هنگامی که شخصی نزدیک می‌شود، Apple Vision Pro به طور همزمان به شما اجازه می‌دهد آن شخص را ببینید و چشمان خود را به او نشان می‌دهد.

با استفاده از اپل ویژن پرو، زندگی را هوشمندانه‌تر و ارتباطات خود را با افراد بیشتر و راحت‌تر کنید.

برقراری ارتباط با استفاده از عینک اپل ویژن پرو

برقراری ارتباط با استفاده از عینک اپل ویژن پرو

با نگاه کردن به برنامه‌ها، دکمه‌ها و فیلدهای متنی، visionOS را پیمایش کنید. یعنی علاوه بر کنترل برنامه‌ها با انگشتان خود، می‌توانید با تغییر جهت چشمان خود، بین برنامه‌ها حرکت کنید. آیکون‌ها و دکمه‌های برنامه‌ها با نگاه کردن به آن‌ها به‌طور نامحسوس جان می‌گیرند.

همچنین انگشتان خود را با هم ضربه بزنید تا انتخابی ایجاد کنید و به آرامی برای پیمایش ضربه بزنید. Apple Vision Pro برای درک حرکات دست از موقعیت‌های راحت، مانند استراحت در بغل یا روی مبل طراحی شده است. علاوه بر این می‌توانید از دستیار صوتی هوشمند اپل یعنی Siri برای اجرای برنامه‌ها و سایر قابلیت‌ها استفاده کنید. دقیقا مثل ویدیو زیر.

۱۰- امنیت عینک اپل ویژن

وقتی بحث به امنیت می‌رسد، اپل حساسیت زیادی برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود به خرج می‌دهد. از Optic ID برای مجوز خرید و باز کردن رمز عبور با منحصر به فرد بودن عنبیه خود استفاده کنید. داده‌های Optic ID رمزگذاری شده است، هرگز دستگاه شما را ترک نمی‌کند، و فقط برای پردازنده Secure Enclave قابل دسترسی است.

عینک اپل ویژن در ایران

در بالا به طور کامل به بررسی عینک اپل ویژن پرداختیم و قابلیت‌های فوق‌العاده این محصول خلاقانه اپل را بررسی کردیم. اما واقعیت چیست؟ ما که در ایران زندگی می‌کنیم چه؟

خوشبختانه این عینک تا این لحظه بدون مشکل وارد ایران نشده و در اختیار نقدکنندگان حوزه تکنولوژی در ایران قرار گرفته. هر کدام از این اشخاص نظری داشتند. برای یکی قابلیت‌ها بیش از اندازه و اضافی بود و برای شخصی دیگر، قابلیت‌ها کم بود. بنابراین در خصوص قابلیت‌ها همه به چیز به خودتان بستگی دارد.

اما در خصوص قیمت، تقریبا همه دنیا نقطه نظر مشترکی دارند. قیمت این محصول اپل، واقعا نجومی و فضایی است. به قولی “عینک فضایی با قیمت فضایی!” قیمت عینک اپل ویژن برای تمامی دنیا زیاد و گران است. اما در ایران با توجه به شرایط اقتصادی و نوسانات دلار، از همه جا گران‌تر است. این یک عیب بزرگ است. آن م با وجود دستگاه مشابهی از برند Meta با نام Meta Quest.

علاوه بر این یکی دیگر از گزارشاتی که کاربران چه در ایران و چه در خارج از این محصول دادند، سنگینی آن روی سر و ایجاد سردرد پس از استفاده طولانی مدت است. و خب این یک عیب بزرگ برای چنین محصول فوق‌العاده‌ای است.

در آخر

ما در این مقاله از فروشگاه عینک انصار به بررسی عینک اپل ویژن پرو پرداختیم. عینکی که در مدت اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده بود. از قیمت نجومی و سنگینی عینک که بگذریم، قابلیت‌هایی که این عینک ارائه می‌دهد، ما را به آینده‌ای روشن و راحت‌تر از همیشه، امیدوار می‌کند. اگر یادتان باشد در مقاله عینک هوشمند ‌smart چیست؟ به این موضوع اشاره کردیم که آینده نزدیک است. و همین اتفاق هم افتاد. هنوز دو سال از حرف ما نگذشته بود که اپل ما را سورپرایز کرد و این پیشرفت همچنان به سرعت ادامه دارد.

عینک هوشمند ‌smart چیست؟ آینده همینجاست…

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.