اخبار و بلاگ

ویژگی های عینک آفتابی خوب

ویژگی های عینک آفتابی خوب باید چه باشند؟

عینک آفتابی را نباید به عنوان یک اکسسوری و وسیله تجملاتی دید؛ بلکه عینک آفتابی باید به عنوان وسیله‌ای ضروری و مهم در فصل تابستان دیده شود. چرا که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور آفتاب موجب بروز بیماری‌های چشمی مختلف می‌شود. در لینک زیر کامل درباره بیماری‌های ناشی از نور آفتاب توضیح داده‌ایم. بنابراین باید در انتخاب عینک آفتابی دقت کنید. ما در اینجا قصد داریم با آوردن ویژگی های عینک آفتابی خوب به شما در انتخابتان کمک کنیم.

مطلب مرتبط: مضرات نور آفتاب برای چشم

ویژگی های عینک آفتابی خوب

به طور کلی نمی‌توان گفت که عینک خوب فقط همین چند ویژگی را دارد و تمام! چرا که موارد استفاده از عینک آفتابی کاملا متفاوت است. مثلا شخصی که روزانه ۱۲ ساعت در معرض نور آفتاب قرار دارد باید عینک آفتابی گران‌تر و حرفه‌ای‌تر از شخصی بگیرد که فقط برای ۱ ساعت در روز از منزل خارج می‌شود. اما چندتا از مهم‌ترین ویژگی های عینک آفتابی خوب و اصل که در باقی عینک‌های آفتابی معمولی مشاهده نمی‌شوند؛ عبارتند از:

  • ضد اشعه UVA و UVB

یکی از مهم‌ترین ویژگی های عینک آفتابی خوب این است که ۹۹ تا ۱۰۰ درصد از ورود اشعه UVA و UVB به چشم جلوگیری کند. شاید هنگام انتخاب عینک آفتابی، به دلیل برچسب آن سردرگم شوید. بعضی عینک‌ها برچسب “۱۰۰ درصد از چشم در مقابل اشعه‌های UVA و UVB جلوگیری می‌کند.” برخی عینک‌های دیگر نیز “۱۰۰ درصد محافظت در برابر UV 400” را نشان می‌دهند. هر ۲ حالت جزو ویژگی های عینک آفتابی خوب هستند و از تابش اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری می‌کنند.

حواستان باشد، فریب هر عدسی تیره و دودی را نخورید. چرا که تیره و دودی بودن عینک لزوما به معنای جلوگیری از ورود اشعه مضر فرابنفش به چشم نیست. بعضی تحقیقات نشان داده‌اند که استفاده از عینک آفتابی نامناسب با عدسی تیره ممکن است بیشتر باعث وارد شدن آسیب به چشمانتان شود.

اشعه آفتاب UVA و UVB

اشعه آفتاب UVA و UVB

  • پوشش‌دهی کامل عینک آفتابی

یکی دیگر از ویژگی های عینک آفتابی خوب، ایجاد یک پوشش کامل بر روی چشمان است. به این منظور هنگام خرید عینک آفتابی باید سایز بزرگ را خریداری کنید تا پوشش کاملی را روی چشمان شما داشته باشد. هر چه عینک آفتابی پوشش بیشتری داشته باشد، آسیب کمتری به چشم شما وارد می‌شود. به همین دلیل است که متخصصین پیشنهاد می‌کنند عینک آفتابی سایز بزرگ بخرید تا به خوبی چشمانتان را پوشش دهد.

پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید: اصول انتخاب سایز عینک طبی

  • جذابیت عینک آفتابی روی چهره

جذابیت عینک آفتابی روی چهره فقط یک مورد نیست؛ بلکه شامل موارد ظریف بسیار زیادی است. از فریم بگیرید تا عدسی و سایز عینک آفتابی. همه این‌ها مواردی هستند که می‌توانند جذابیت عینک روی چهره را به ۱۰۰ و یا ۰ برسانند. بنابراین این مورد به سلیقه شما بستگی دارد و جزو ویژگی های عینک آفتابی خوب نیست.

علاوه بر موارد ایمنی و سلامتی، عینک آفتابی باید به خوبی با چهره شما تناسب داشته باشد. یعنی در کنار استفاده برای سلامتی، باید به عنوان یک اکسسوری نیز زیبایی خاصی در استایلتان به وجود بیاورد. برای این منظور عینک‌های آفتابی در فریم‌های جذاب و مختلفی موجود هستند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه و رنگ پوست، نوع لباس پوشیدن و … عینکی جذاب برای خودتان انتخاب کنید.

همانطور که گفتیم فریم عینک آفتابی مردانه و زنانه بسیاری در طرح و رنگ‌های متفاوت موجود است. بعضی از فریم‌ها رنگ‌های ساده، بعضی دیگر فلزی و بعضی از آن‌ها طرح‌های چریکی مختلف دارند که هر کدام به طور جداگانه برای مکان‌ها و مناسبت‌های مختلف مناسب هستند.

برخی از فریم‌های عینک آفتابی خوب

  • فریم مربعی
  • فریم مستطیلی
  • فریم خلبانی
  • فریم چند ضلعی
  • فریم پروانه‌ای
  • فریم گربه‌ای
  • فریم گرد
  • فریم ویفرر (روزمره)
  • عدسی پلاریزه عینک آفتابی

اگر دقت کنید در روزهای آفتابی و یا حتی روزهای برفی رانندگی در جاده سخت است و باعث آزار چشمان می‌شود. این کاملا طبیعی است و سطوح صاف مانند جاده، برف، آب و … نور آفتاب را به شکلی خاص منعکس می‌کنند و به چشم شما می‌رسانند.

بنابراین یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی های عینک آفتابی خوب پلاریزه بودن عدسی آن است. عدسی پلاریزه تابش خیره‌کننده از سطوح بازتابنده مانند آب یا جاده رو را کاهش می‌دهد. این کار محافظت بیشتری در برابر نور خورشید ایجاد نمی‌کند؛ اما می تواند فعالیت‌هایی مانند رانندگی یا ایمن‌تر کند.

  • جنس عدسی و فریم

در بالا درباره کیفیت و ویژگی‌های فنی عدسی و فریم صحبت کردیم. اما علاوه بر موارد بالا، عدسی و فریم مستحکم یکی دیگر از ویژگی های عینک آفتابی خوب است. اگر قرار است برای عینک آفتابی هزینه کنید و یک عینک افتابی خوب بخرید؛ پس بهتر است مستحکم‌ترین نوع آن را بخرید. قبل از خرید عینک آفتابی مطمئن شوید که جنس فریم و عدسی محکم و خوب است و بعد از مدتی نمی‌شکند.

از این رو برای هر فعالیتی مانند ورزش و … عینک آفتابی مخصوصی طراحی شده که برای آن کار مناسب است. به همین دلیل است که طرح‌های بسیار متفاوتی از عینک آفتابی را مشاهده می‌کنیم. این عینک‌ها هر کدام بر اساس کارایی‌شان و محیطی که از آن استفاده می‌شوند طراحی شده‌اند.

  • سبک بودن عینک آفتابی

یکی دیگر از ویژگی های عینک آفتابی خوب سبک بودن آن است. زمانی که عینک آفتابی روی صورتتان سنگینی ایجاد کند؛ باعث می‌شود از آن خسته شوید و سریع آن را از روی صورتتان بردارید. اما سبک بودن عینک آفتابی به صورت ناخودآگاه باعث می‌شود عینک را مدت بیشتری روی صورتتان قرار دهید و احساس ناراحتی نکنید.

شما می‌توانید در عینک فروشی، سبک بودن عینک را تست کنید. این کار را با قرار دادن چند مدل مختلف عینک تست کنید. هر کدام که روی صورت شما سنگینی می‌کند را از انتخابتان حذف کنید. در صورتی هم که اینترنتی سفارش می‌دهید می‌توانید در مشخصات محصول، وزن آن را بخوانید و یا با تیم پشتیبانی سایت در ارتباط باشید تا پیشنهادشان را به شما بگویند.

  • قیمت عینک آفتابی خوب

آخرین بخش از ویژگی های عینک آفتابی خوب به قیمت آن می‌رسیم. در ذهن داشته باشید مواردی که در بالا گفتیم به این معنی نیست که شما باید هزینه هنگفتی برای خرید این مدل عینک آفتابی خوب کنید. برندهای زیادی در بازار وجود دارند که تمام ویژگی های عینک آفتابی خوب را دارند؛ اما به دلیل نا آشنا بودن برند، با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. بنابراین حتما قبل از خرید تحقیق کنید تا بتوانید بر اساس بودجه خودتان بهترین انتخاب را انجام دهید.

قیمت عینک آفتابی خوب

قیمت عینک آفتابی خوب

از کجا عینک آفتابی خوب بخریم؟

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و وجود فروشگاه‌های آنلاین بسیار در بستر اینترنت، کار شما راحت شده و می‌توانید با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت عینک مدنظر خود را بخرید و بدون زحمت بیرون رفتن، عینک خود را درب منزل تحویل بگیرید. اما آیا تمامی فروشگاه‌های اینترنتی معتبر هستند و تضمین ویژگی های عینک آفتابی خوب را می‌دهند و یا در سریع‌ترین زمان ارسال سفارش را انجام می‌دهند. قطعا جواب خیر است. اما فروشگاه‌هایی وجود دارند که ضمانت دارند.

ما در عینک انصار جدیدترین مدل‌های عینک آفتابی را با بهترین کیفیت و در بازه قیمت متفاوت برای شما فراهم کردیم. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه عینک انصار بهترین انتخاب را برای خودتان انجام دهید و خریدی فوق‌العاده داشته باشید. همچنین همکاران ما در بخش پشتیبانی در خدمت شما هستند تا شما را در طول مسیر به صورت کاملا آنلاین و سریع راهنمایی کنند تا خریدی بدون دردسر و راحت داشته باشید.

همچنین یکی از قابلیت‌های فروشگاه عینک انصار این است که شما می‌توانید چند عینک را همزمان درخواست کنید، سپس زمانی که پیک ما آن را به شما تحویل داد، همانجا تست کنید و یکی از چند گزینه‌ای که دارید را انتخاب کنید. یعنی انگار خود شما در فروشگاه بودید و بصورت حضوری تست کردید.

جمع بندی نهایی

حتی قرار گرفتن کوتاه مدت در معرض نور آفتاب می‌تواند به چشم آسیب برساند. انعکاس خورشید از آب باعث آفتاب‌سوختگی دردناکی به نام فوتوکراتیت در قسمت جلویی چشم می‌شود. همچنین مشکلات زیادی مانند قرمزی، تاری دید، حساسیت و حتی نابینایی کامل را به دنبال دارد.

یکی از متخصصین چشم در آمریکا می‌گوید: «به عینک آفتابی به عنوان ضد آفتاب برای چشم‌های خود فکر کنید. چشمان شما نیز مانند پوست شما به محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید نیاز دارند. اشعه ماوراء بنفش مضر حتی در روزهای ابری و فصل زمستان نیز وجود دارد.

در بالا ما نیز یک راهنمای کامل در خصوص ویژگی های عینک آفتابی خوب آورده‌ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید. هر سوالی برایتان پیش آمد در بخش دیدگاه‌ها بپرسید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.