اخبار و بلاگ

عینک کلاسیک و قدیمی دهه 90 میلادی

عینک کلاسیک و قدیمی | گذری بر دهه ۹۰ میلادی

در دنیای مد تحولات همیشه عجیب و غریب هستند؛ این بار هم دنیای مد ما را مثل همیشه شگفت زده کرده است. و اما داستان از این قرار است: استایل عینک کلاسیک و قدیمی دهه ۹۰ میلادی دوباره زنده شده و امروزه به ترند مد تبدیل شده است. تعجب آور نیست که دهه ای که به دلیل سبک‌های منحصر به فرد، فیلم‌های جذاب و صحنه‌های موسیقی پر جنب و جوش شناخته شده است، در عصر اینترنت و تکنولوژی دوباره کشف می‌شود.

عینک‌های دهه ۹۰ مانند لباس و فرهنگ، بار دیگر راه خود را به جریان اصلی باز می‌کنند. مصرف کنندگان امروزی که به مد فکر می‌کنند به سمت فریم‌های خلبانی، عینک‌های بزرگ و دایره‌ای شکل و فریم‌هایی با رنگ‌های متمایز گرایش دارند.

در این مقاله از فروشگاه عینک انصار نگاهی می‌اندازیم به انواع عینک کلاسیک و قدیمی و اینکه چگونه می‌توانید زیبایی نوستالژی دهه ۹۰ میلادی را با انتخاب عینک امروزی خود در آغوش بگیرید.

مد در دهه ۹۰ تحت تاثیر چه قرار گرفت؟

مدل‌ها، نوازندگان، ستاره‌های سینما و برندها بر عینک‌های دهه ۹۰ میلادی تأثیر گذاشتند و عینک‌های غیرمعمول و واقعاً متمایز را به بخشی از چرخش اکسسوری هر فرد آگاه از مد تبدیل کردند. برای مثال، مدل‌های مد مانند نائومی کمبل و سیندی کرافورد اغلب با عینک آفتابی عکاسی می‌شدند.

در اوایل دهه ۹۰، نائومی کمبل عینکی می زد که سبک‌های مدرن دهه‌های ۷۰، ۶۰ و ۵۰ میلادی بود. برای مثال، عینک‌های بیضی با لبه‌های ضخیم، در این سال‌ها دوباره به مد آمدند و بسیاری از گزینه‌ها به جای یک رنگ، فریم‌های طرح‌دار چند رنگ را نشان می‌دادند.

  • سبک هیپ‌هاپ دهه ۹۰

عینک‌های سایز بزرگ بخشی از سبک هیپ هاپ دهه ۹۰ بودند. لیل کیم، تی ال سی و R&B، همگی از عینک‌های آفتابی بسیار بزرگ استفاده می‌کردند. برد پیت، بازیگر مشهور آمریکایی، با عینک بزرگش در فیلم کلاسیک Fight Club، مطمئن شد که این سبک تا پایان دهه، محبوبیت خود را حفظ کرد. عینک‌های سبک هیپ‌هاپ اولین بار زمانی محبوب شدند که رپرهای اولیه عینک کازال را زدند. این سبک هیپ هاپ امروزه همچنان محبوب است.

عینک سبک هیپ هاپ دهه 90 میلادی

عینک سبک هیپ هاپ دهه ۹۰ میلادی

قاعده کلی عینک کلاسیک دهه ۹۰ میلادی

بطور کلی عینک‌های دهه ۹۰ به خاطر جلب توجه و منحصر به فرد بودن، شهرت داشتند. با این حال، این نیز یک دهه پیچیده بود. پرنسس دایانا در هر ظاهر سلطنتی در فضای باز توانست عینک خود را با لباس‌هایش هماهنگ کند. طراحان مد نیز بر روند عینک دهه ۹۰ تأثیر گذاشتند.

یا از طرفی کارل لاگرفلد از فریم‌های ضخیم در طرح‌های خود استفاده می‌کرد؛ در حالی که دیور، شنل، گوچی و تیری موگلر همگی عینک‌های متفاوتی را ارائه می‌کردند.

سبک‌های عینک کلاسیک دهه ۹۰

در ادامه به بررسی جزئی سبک‌های معروف و پرطرفدار عینک کلاسیک در دهه ۹۰ میلادی خواهیم پرداخت. سبک‌هایی که بعد از گذشت دو دهه دوباره ترند شده‌اند و مورد توجه صنعت مد قرار گرفته‌اند. حتما به شما هم پیشنهاد می‌کنیم بر اساس راهنمای انتخاب سایز عینک که در پایین قرار دادیم؛ سبک عینک کلاسیک را که در این مقاله به شما معرفی کردیم، خریداری کنید.

اصول انتخاب سایز عینک طبی – متناسب با چهره

۱- سبک عینک بیضی

دهه ۹۰ لنزهای گرد و بیضی شکل را به منصه ظهور رساند. این گزینه خاص دارای لنزهایی با ابعاد ۱.۲۶ در ۲.۷ اینچ است. این سبک عینک کلاسیک و قدیمی، خفن بودن عینک‌ها در دهه ۹۰ میلادی را نشان می‌دهد. فریم سیمی مشکی و دسته‌های فلزی به جذابیت آن به شکل غیر قابل باوری می‌افزاید. با این حال، پدهای بینی سبُک و قابل تنظیم، سطح بالایی از راحتی را تضمین می‌کنند.

عینک آفتابی بیضی دهه 90 میلادی

عینک آفتابی بیضی دهه ۹۰ میلادی

۲- فریم‌های رنگ روشن؛ سان کیوتو

این عینک آفتابی زرد روشن، شکلی جذاب و رنگی چشم نواز دارد که ایده‌آل دهه ۹۰ را برای متمایز شدن و متفاوت بودن از معمول به ذهن می‌آورد. در عین حال، فریم‌های سان کیوتو دارای عناصر کلاسیک هستند. لنزهای گرد، پل بینی و لمس فلزی، سطح مناسبی از پیچیدگی را ارائه می‌دهند.

در این مدل از عینک کلاسیک و قدیمی دهه ۹۰ میلادی، فریم سان کیوتو را کهخ در ۳ رنگ روشن جذاب وجود دارد. اگر شخصیت فان و شادی دارید؛ حتما این فریم‌های جذاب را امتحان کنید.

عینک سان کیوتو استایل دهه 90

عینک سان کیوتو استایل دهه ۹۰

۳- سایه‌های چند رنگ شفاف

این طراحی فول فریم دارای عناصر مختلفی از سبک‌های مختلف دهه ۹۰ میلادی است. لبه‌های ضخیم و لنزهای گرد همگی از ویژگی‌های این دهه هستند. در همین حال، فریم پلاستیکی چند رنگی، فلسفه جلب توجه رایج در اکسسوری‌های دهه ۹۰ را در بر می‌گیرد.

به لطف طراحی پلاستیکی ساده‌شان، این سایه‌ها برای کسانی که می‌خواهند یک محصول خوش‌ساخت با قیمتی مناسب داشته باشند، ارزش زیادی ایجاد می‌کنند. Sunset را با شکوه تمام ببینید؛ همین حالا این عینک را سفارش دهید و حس و حال دهه ۹۰ را تجربه کنید.

عینک Sunset طرح دهه 90 میلادی

عینک Sunset طرح دهه ۹۰ میلادی

۴- فریم‌های لاک‌پشتی

یکی دیگر از مدل‌های عینک کلاسیک دهه ۹۰ میلادی، عینک با فریم لاک‌پشتی است. فریم‌های چند رنگ و طرح دار در اوایل دهه ۹۰ بسیار محبوب بودند و این سبک تا اواخر دهه ادامه یافت. عینک سان باردو نمونه‌ای از جنبه‌های پیچیده‌تر این سبک است.

این سایه‌ها دارای لبه‌های لاک‌پشت عاج، لنزهای گرد بزرگ و طراحی کلاسیک هستند. در عین حال، پل بینی جامد، ساختار استات و ساختار مستحکم، آن‌ها را به اندازه کافی راحت و بادوام برای استفاده روزانه می‌کند. تصاویر این عینک جذاب و قدیمی دهه ۹۰ را در پایین ببینید.

عینک لاک پشتی دهه 90

عینک لاک پشتی دهه ۹۰

۵- لنزهای بزرگ

اما یکی از اصلی‌ترین سبک‌های عینک کلاسیک ده ۹۰ میلادی؛ عینک سایز بزرگ است. لبه‌های ضخیم و لنزهای بزرگ موضوع اصلی عینک‌های دهه ۹۰ بودند. از سبک هیپ هاپ گرفته تا مد بالا، این روند واقعاً در طول دهه رشد کرد. عینک آفتابی Elle این طرح را به خط مقدم باز می‌گرداند. رینگ‌های استات مشکی محکم هستند و علیرغم ظاهر صافشان، مواد پلاستیکی مبتنی بر نفت نیستند. خریداران آگاه از محیط زیست خوشحال خواهند شد که بدانند تجزیه‌پذیر و بازیافت شدنی است.

عینک آفتابی Elle دهه 90

عینک آفتابی Elle دهه ۹۰

بهترین عینک‌های کلاسیک

در بالا به محبوب‌ترین سبک‌های فریم در عینک کلاسیک پرداختیم. دیدیم که تقریبا تمامی فریم‌های امروزی، سرگذشتی دراز داشتند و از زمان قدیم در صنعت مد نقش مهمی ایفا می‌کردند. اما خب از شکل فریم که بگذریم، ظرافت و ریزه کاری‌هایی را می‌بینیم که عینک کلاسیک و قدیمی را به طور کامل از عینک‌های امروزی جدا می‌کند. ما در ادامه به معرفی بهترین عینک‌های کلاسیک پرداخته‌ایم. شما می‌توانید این عینک‌های کلاسیک را با عینک‌هایی که در دو مقاله زیر آوردیم، مقایسه کنید و فرق عینک کلاسیک و مدرن را ببینید.

بهترین عینک آفتابی زنانه ۲۰۲۳ – کالکشن تابستان

به طور کلی بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط تیم عینک انصار، متوجه شدیم که بهترین عینک‌های کلاسیک عبارتند از:

۱- عینک کلاسیک Havana برند Totême

عینک آفتابی TOTEME به شکلی کلاسیک که خطوط بین فریم مربع و چشم گربه‌ای را محو می‌کند. این عینک جذاب در ایتالیا از استات صیقلی با لبه‌های گرد نرم و دسته‌های قوی برای افزایش وضوح ساخته شده‌اند و با لنزهای سبز رنگی محافظت‌شده در برابر اشعه ماوراء بنفش و پلاک مونوگرام با رنگ طلایی تنظیم شده است. اگر  شما هم از عاشقان سبک عینک کلاسیک هستید، این عینک پیشنهاد ویژه ما به شماست.

عینک کلاسیک Havana برند Totême

عینک کلاسیک Havana برند Totême

۲- عینک کلاسیک Double Bridge V طلایی برند Victoria Beckham

این عینک آفتابی Metal Navigator که طراحی مینیمال برای زیبایی شناسی ظریف دارد، دارای چاپ لعاب ظریف لاک پشتی و لنزهای طلایی رنگ گرم با جلوه شیب کلاسیک است. پدهای قابل تنظیم بینی و دسته‌ها تناسب دقیق را تضمین می‌کند. ویکتوریا بکهام یک یا دو چیز در مورد عینک آفتابی می‌داند، به همین دلیل است که شکل بزرگ امضا شده او به کلاسیک تبدیل شده است. همین هم باعث استقبال بسیار عاشقان عینک کلاسیک از محصولات Victoria شده است.

ویژگی‌های عینک کلاسیک Double Bridge V عبارتند از:

  • به همراه محافظ لنز
  • فریم اصلی: ۱۰۰% فلز
  • ۱۰۰% محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش
  • ابعاد: لنز: ۵۸ میلی متر، پل: ۱۷ میلی متر، دسته‌ها: ۱۴۰ میلی متر
عینک کلاسیک Double Bridge V طلایی برند Victoria Beckham

عینک کلاسیک Double Bridge V طلایی برند Victoria Beckham

۳- عینک کلاسیک PO3166S برند Persol

یکی از برندهای ایتالیایی که در صنعت مد پا به پای برند Ray-Ban حرکت می‌کند و در خیلی جاها حتی جلو می‌زند، برند محبوب و پرطرفدار پرسول است. بله درست خواندید! پرسول. همان برندی که عینک پروفسور در سریال مانی هیست (خانه کاغذی) را طراحی کرده بود. پرسول، عینک کلاسیک مدل PO3166S مواد استات با کیفیت بالا را با یک فریم جذاب و پل و دسته‌های فلزی فوق سبک با نوارهای حکاکی شده ترکیب می‌کند.

اگر شما هم کلاسیک باز هستید و به دنبال عینک آفتابی قدیمی با طراحی آن دوران شیرین هستید، این عینک می‌تواند گزینه فوق‌العاده‌ای باشد.

عینک کلاسیک PO3166S برند Persol

عینک کلاسیک PO3166S برند Persol

عینک کلاسیک سلبریتی‌ها دهه ۹۰

دهه ۹۰ میلادی، دهه تغییر مسیر صنعت مد و روی کار آمدن طرح‌های جدید و خارق العاده بود. در این دهه شرکت‌هایی مانند Ray-Ban و Persol با سرمایه‌گذاری روی سلبریتی‌ها، محصولات خود را بازاریابی می‌کردند و به موفقیت هم رسیدند. شما در دهه ۹۰ میلادی می‌توانستید اثراتی را از این برندها در اکثر فیلم‌ها، سریال‌ها، کنسرت‌ها و … ببینید. در ادامه ما به طور کامل، به بررسی عینک کلاسیک سلبریتی‌ها در دهه ۹۰ میلادی پرداختیم. این اشخاص عبارتند از:

عینک آفتابی برادران بلوز

عینک آفتابی برادران بلوز

۱- عینک آفتابی برادران بلوز

در اولین مورد از عینک کلاسیک و قدیمی سلبریتی‌ها باید به کمی قبل‌تر از دهه ۹۰ میلادی برگردیم. در سال ۱۹۸۰، شخصیت‌های Jake و Elwood بلوز سبک عینک آفتابی Wayfarer را در کمدی موزیکال «برادران بلوز» به شهرت رساندند. عینک آفتابی کلاسیک و قدیمی که هر دو بازیگر در فیلم پوشیده شده بودند، Ray-Ban RB2140 کلاسیک Wayfarer با استات مشکی بود. اگر ظاهر کلاسیک و قدیمی را برای عینک آفتابی خود ترجیح می‌دهید، فریم Wayfarer از Ray-Ban یکی از معروف‌ترین استایل‌هایی‌ست که می‌توانید استفاده کنید. فریم مشکی با لنزهای تیره را می‌توان با هر فرم صورت و استایل کلی ست کرد.

عینک کلاسیک Ray-Ban RB2140 برادران بلوز

عینک کلاسیک Ray-Ban RB2140 برادران بلوز

۲- عینک کلاسیک ترمیناتور ۱

یکی دیگر از شاهکارهای سینمای هالیوود در دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی، قطعا چیزی نیست جز فیلم The Terminator. این فیلم با هنرنمایی بدنساز اتریشی محبوب، آرنولد شوارتزنگر و عینک آفتابی مربعی تیز او به نمایش رفت. عینک آفتابی کلاسیک ANSI با سبکی کاربردی و ساختار بدون حاشیه اسپرت، توسط شرکتی به نام Gargoyle ساخته شد که تولید آن در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ متوقف شد. این فریم به سبک جعبه‌ای با لنزهای زاویه‌دار تیز است که به عنوان یک کدل عینک کلاسیک و قدیمی شناخته می‌شود. اما نگران نباشید! چیزهای جاودانه از مد نمی‌افتند. شما همچنان می‌توانید از این عینک کلاسیک ترمیناتور استفاده کنید.

عینک کلاسیک ترمیناتور 1

عینک کلاسیک ترمیناتور ۱

مطمئناً، شما یک ربات نیستید، اما این‌ها عینک‌های آفتابی با کارایی بالا هستند که در تنوع رنگ فریم و عدسی مختلف موجود هستند. اگر به دنبال سبک عینک کلاسیک ترمیناتور اصلی هستید، آرنولد از قاب مشکی، نسخه‌های لنز «black ice» استفاده می‌کند. در پایین می‌توانید تصویر این عینک آرنولد را در فیلم ترمیناتور ببینید.

عینک آفتابی Gargole Ansi ترمیناتور

عینک آفتابی Gargole Ansi ترمیناتور

۳- عینک آفتابی ترمیناتور ۲

در دومین نسخه از فیلم ترمیناتور «روز داوری»، آرنولد شوارتزنگر یک جفت عینک آفتابی استات مشکی Persol Ratti 58230 به چشم می‌زند. در اولین صحنه ورود به سفر در زمان، شوارتزنگر با یک باجگیر اسلحه دار روبرو می‌شود و با آرامش عینک آفتابی را از جیب کت جین او می دزدد. قبلا هم شاهد شاهکار برند پرسول در ارائه و تبلیغ عینک‌های خود در سریال Money Heist بودیم. جهت مطالعه بیشتر می‌توانید مقاله زیر را بخوانید. اما هدف این بار معرفی عینک کلاسیک و قدیمی Persol روی صورت ترمیناتور معروف پرداخته‌ایم.

مدل عینک پروفسور در مانی هیست Money Heist | قیمت این عینک

عینک آفتابی Persol Ratti 58230 که در Terminator ‘Judgement Day’ استفاده شده است، یک طرح مستطیل گرد با لبه کامل است. این عینک کلاسیک و قدیمی، ساخته شده در تورین ایتالیا، فریم و دسته‌هایی از جنس استات سیاه ضخیم با لنزهای خاکستری تیره ساخته شده است. به طور مشخص، فریم دارای یک خط ابرو به شدت برجسته در نیمه بالایی فریم است. زمانی که فیلم در سال ۱۹۹۱ ساخته شد، پرسول هنوز یک برند عینک مستقل بود که تحت نام تجاری اصلی Persol Ratti فعالیت می‌کرد. به همین دلیل، عینک آفتابی ۵۸۲۳۰ استفاده شده در ترمیناتور ۲ قدیمی محسوب می‌شود و دیگر تولید نمی‌شود.

عینک آفتابی ترمیناتور 2

عینک آفتابی ترمیناتور ۲

۴- عینک آفتابی Hoppr

جیم هاپر، «رئیس پلیس» کلاسیک شهر جن زده هاوکینز ایندیانا است. با یونیفرم بژ، سبیل و چکمه‌های Red Wing، عینک‌های آفتابی Aviator Outdoorsman با لبه‌های سیمی، مجموعه‌ای عالی برای ظاهر پلیسی آمریکایی است. در اینجا شاهد یکی دیگر از محولات فوق‌العاده برند Ray-Ban هستید.

این عینک کلاسیک و قدیمی به‌سبک کاربردی در سال ۱۹۳۹ (مدل‌سازی‌شده بر اساس طرح همیشه محبوب خلبانی) با لنزهای قطره‌ای بزرگ که حداکثر پوشش چشم را فراهم می‌کنند، معرفی شدند. میله ابروی چرم مصنوعی را در بالای پل عینک متوجه خواهید شد. در اصل، این برای جلوگیری تعریق از تداخل با دید شما در حین شکار بود. این مدل با وجود اینکه چند دهه از آن می‌گذرد، اما همچنان محبوبیت خاصی دارید و اگر کلاسیک باز هستید، حتما به شما پیشنهاد می‌شود.

عینک آفتابی Hoppr

عینک آفتابی Hoppr

عینک کلاسیک و قدیمی Ray-Ban-Outdoorsman-RB3030

عینک کلاسیک و قدیمی Ray-Ban-Outdoorsman-RB3030

با این عینک‌های کلاسیک، استایل خود را تکمیل کنید!

در ادامه چندتا از محبوب‌ترین مدل‌های عینک کلاسیک را که برای تکمیل استایل خفن خود به آن نیاز دارید، آورده‌ایم.

عینک سایز بزرگ Corey

عینک Corey، سبک عینک‌های هیپ هاپ بزرگی را که از دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی محبوب بودند، به یاد می‌آورد. این عینک مدرن تمام عناصری را دارد که از یک کلاسیک به طور صادقانه بازسازی شده انتظار دارید. ارتفاع جلویی تقریباً ۲ اینچ است و لنزهای گرد بزرگ طراحی انحنای دلپذیری دارند.

عینک Corey دارای دو مورد از محکم‌ترین مواد در ساختار عینک است: یعنی استات و فلز. استات دارای یک پوشش مشکی جذاب است که به برجسته شدن قسمت جلوی قاب کمک می‌کند. بازوهای فلزی و نوک‌های لاک پشتی جزئیات ظریف‌تری را به این مدل شیک دهه ۹۰ اضافه می‌کند.

عینک خلبانی Captain

طراحی‌های سبک خلبانی در دهه ۹۰ بسیار محبوب بودند و عینک Captain امروز این روند را به بازار عینک‌های طبی عرضه می‌کند. این عینک ظاهری کلاسیک با قاب گرد و خمیده ظریف و پل‌های موازی دارد. فریم سیمی ظریف دوام فلز را به ارمغان می‌آورد. این عینک‌های دهه ۹۰ بسیار سبک وزن هستند و تنها ۱۱ گرم وزن دارند.

در ضمن پدهای بینی نیز به راحتی قابل تنظیم هستند و این مسئله، آن‌ها را به یکی از راحت‌ترین گزینه‌ها برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال عینک‌هایی با زیبایی نوستالژیک و عینک کلاسیک دهه ۹۰ هستند. اگر دنبال یک جفت عینک هستید که دهه ۹۰ را به ذهنتان بیاورد، اما در دوران مدرن کاملاً مناسب باشد، Captain فریم مناسب شماست.

عینک خلبانی کلاسیک

عینک خلبانی کلاسیک

عینک خلبانی Morning

عینک‌های گرد در دهه ۱۹۹۰ نیز محبوبیت زیادی داشتند و این محبوبیت تا امروز نیز ادامه دار بوده است. عینک Morning هر دوی این ترندهای دهه ۹۰ را در بر می‌گیرد. لبه‌های استات ضخیم و کاملا گرد و پل بینی منعطف، سبک‌های توجه دهه را به ذهن متبادر می‌کند.

در همین حال، لمس‌های گل میخ و طرح رنگ لاک پشتی حس شیک و ظریفی را به ارمغان می‌آورند که ممکن است انتظار نداشته باشید. اگر به دنبال عینک هایی با طراحی مدبرانه هستید که به شما کمک کند برجسته شوید، این عینک Morning را به مجموعه خود اضافه کنید.

نکات خرید عینک کلاسیک

اگر شما هم جذب سبک عینک کلاسیک دهه ۹۰ میلادی شدید، گام بعدی این است که فهرست مورد علاقه خود را کاهش دهید و مواردی را پیدا کنید که متناسب با نیاز شما باشند. ممکن است بخواهید مواردی مانند ساختار، وزن، دوام، اندازه و سطح راحتی را در نظر بگیرید تا فریمی را پیدا کنید که تمام استانداردهای شما را شامل شود. شما می‌توانید با کلیک روی لینک زیر مقاله ما را درباره فاکتورهای اساسی در انتخاب بهترین عینک ببینید.

ویژگی های عینک آفتابی خوب باید چه باشند؟

اندازه عینک شما نیز عامل بسیار مهمی است. اندازه گیری‌های حیاتی در واقع ارتباط زیادی با انتخاب طراحی ندارند. عرض لنز، عرض پل (روی بینی) و طول شقیقه برای یافتن یک جفت عینک راحت ضروری هستند. شکل و ارتفاع لنز ارتباط کمتری با راحتی و موقعیت روی صورت شما دارد. در همین حال، ویژگی‌هایی مانند لولاهای فنری، پدهای بینی قابل تنظیم، و بالشتک‌های بازو می‌توانند به شما در یافتن تناسب کامل کمک کنند. کمی پیش‌تر لینک مقاله‌ای را قرار دادیم که با کمک آن می‌توانید بهترین انتخاب را در سایز عینک داشته باشید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله از فروشگا عینک انصار سری به دهه ۹۰ میلادی و حال و هوای مد در آن زمان زدیم. همچنین انواع عینک کلاسیک و قدیمی گذشته را به شما معرفی کردیم. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید. در صورتی که سوالی برایتان پیش آمد، می‌توانید در فرم دیدگاه‌ها که در پایین این مقاله موجود است سوال خود را بنویسید؛ یا از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت، با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.